باز کردن قفل گوشی بدون وارد کردن رمز

در بعضی از مواقع ممکن است که رمز ورود گوشی و یا تبلت خود را فراموش کنیم. خب اگر رمز ورود را فراموش کردیم چکاری باید انجام دهیم ؟ در این مقاله می خواهیم نحوه ی باز کردن قفل گوشی اندرویدی را برای شما عزیزان شرح دهیم ، اگر از اون دسته از افرادی هستی که رمز ورود گوشیت رو زود فراموش می کنی حتما این پست را تا آخر بخون.

روش باز کردن قفل گوشی و تبلت اندرویدی

گوشی های هوشمند نسبت به گوشی های  قدیمی از سطح امنیت بسیار بالاتری برخوردار هستند و از روش های متنوعی همچون پین ، الگو ، تشخیص چهره و اثر انگشت و ... برای باز کردن قفل دستگاه می توان استفاده کرد. هرچند امنیت این گوشی ها بالاتر رفته است اما همچنان امکان دارد که این قابلیت ها کار نکند و یا رمز ورود فراموش شود ، در ادامه قصد داریم چهار روش برای باز کردن قفل گوشی و یا تبلت اندرویدی را برای شما شرح دهیم. پس تا انتهای این مقاله با آیبکس موبایل همراه باشید.

1 – باز کردن قفل اندروید با روشن کردن Safe Mode

راحت ترین و ساده ترین راه برای باز کردن قفل اندروید روشن کردن حالت Safe Mode می باشد البته این روش فقط برای گوشی های اندرویدی قدیمی کاربرد دارد و گوشی های جدید برای روشن کردن این قابلیت حتما باید قفل گوشی را باز کنید در حالی که در گوشی های اندرویدی قدیمی در صفحه قفل گوشی نیز می توان این قابلیت را روشن کرد. برای روشن کردن حالت Safe Mode در گوشی های اندرویدی قدیمی باید کلید پاور گوشی را نگه دارید و بعد از اینکه سه گزینه نمایان شد انگشت خود را برای مدت چند ثانیه روش گزینه Power Off نگه دارید تا پیغام فعال کردن حالت Safe Mode نمایش داده شود.

Safe mode

2 – باز کردن قفل اندروید با حذف اطلاعات

یکی از ساده ترین راه های استفاده مجدد از گوشی این است که گوشی را بصورت کامل ریست کنید. البته باید به این موضوع نیز توجه کنید که تمام اطلاعات موجود در گوشی پاک خواهند شد و احتمال بازگردانی آنها بسیار پایین است پس اگر از اطلاعات خود بک آپ دارید و یا اینکه اطلاعات داخل گوشی اهمیت چندانی ندارد از این روش استفاده کنید.

برای ریست کردن گوشی اندرویدی ابتدا باید گوشی را خاموش کنید و بعد از خاموش شدن گوشی انگشت خود را بصورت همزمان بر روی کلید پاور و کلید کم کردن صدا قرار داده و نگه دارید تا وارد منوی بوت لودر گوشی شوید و برای جابجایی بین این منو نمی توان از صفحه نمایش لمسی استفاده کرد و حتما باید از کلیدهای ولوم صدا استفاده کنید و گزینه Wipe data / Factory reset را انتخاب کنید. پس از چند دقیقه تمامی اطلاعات روی گوشی حذف می شود و در آخر گزینه Reboot system Now را انتخاب کنید تا گوشی مجددا راه اندازی شود.

Reset phone

نکته : برای جابجایی در منو بوت لودر در بعضی گوشی ها با روش های مختلفی انجام می شود که با کمی جستجو در مورد آن می توانید روش انجام را بیابید.

3 – باز کردن قفل گوشی سامسونگ بدون وارد کردن رمز با استفاده از ساعت هوشمند

تقریبا اکثر گوشی های اندرویدی قابلیت Smart Lock را دارند که بسیاری از کاربران نمی دانند که چه کاربردی دارد در حالی که این قابلیت بسیار کاربردی است و می توان با استفاده از آن کارهای مختلفی را انجام داد که یکی از آنها باز کردن قفل گوشی اندرویدی بدون وارد کردن رمز است که البته باید از قبل این گزینه را روی گوشی خود فعال کرده باشید و اگر این ویژگی را از قبل روی گوشی خود فعال نکرده باشید دیگر برای شما کاربردی نخواهد داشت.

smart lock

برای فعال کردن این قابلیت ابتدا از منوی تنظیمات گوشی گزینه Lock Screen را انتخاب کنید و سپس از صفحه باز شده گزینه Smart Lock را انتخاب کنید که در اینچا برای وارد شده به ای صفحه ابتدا باید رمز گوشی خود را وارد کنید، بعد از وارد شده به این صفحه چند گزینه برای شما نشان داده می شود که یکی از آنها Trusted Devices می باشد که با استفاده از آن می توانید به ساعت هوشمند خود اجازه دسترسی دهید که قفل گوشی را بدون وارد کردن رمز ورود باز کند.

4 – باز کردن قفل گوشی سامسونگ از راه دور

اگر از کاربران گوشی های برند سامسونگ هستید باید بدانید که می توانید با استفاده از قابلیت Find My Mobile از راه دور گوشی سامسونگ خود را مدیریت کنید. برای استفاده از این روش نیازی نیست تنظیمات خاصی را از قبل انجام دهید ولی حتما باید گوشی قفل شده شما به اینترنت متصل باشد تا بتوانید از راه دور عملیات باز کردن قفل گوشی را انجام دهید.

برای باز کردن قفل گوشی سامسونگ از راه دور ابتدا وارد این لینک شوید و سپس مشخصات حساب کاربری سامسونگ را وارد کنید و بعد از وارد شدن در سمت راست صفحه منویی ساده قرار دارد که با انتخاب گزینه Unlock قفل گوشی سامسونگ شما باز خواهد شد.

Find my mobile

از اینکه تا انتهای این مقاله با آیبکس موبایل همراه بودید بسیار سپاسگذاریم.

آیبکس موبایل ارائه دهنده انواع برندهای موبایل و لوازم جانبی با بهترین قیمت.

لیست قیمت گوشیهای شیائومی

لیست قیمت گوشیهای سامسونگ

لیست قیمت گوشیهای هوآوی

لیست قیمت گوشیهای آنر

لیست قیمت هندزفری بی سیم

لیست قیمت گجت های هوشمند

مطالب آموزشی :

لغو پیامک های تبلیغاتی همراه اول و ایرانسل

چرا بسته اینترنت ما زود تموم میشه ؟

آیا استفاده از وای فای باعث ایجاد سرطان میشود؟

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

چطوری بفهمیم شخصی در واتس اپ ما را بلاک کرده ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

راه درآمد میلیونی از یوتیوب

چطوری گوشی اندرویدی را روت کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشیهای شیائومی

چرا کابل شارژ آیفون زود خراب میشه ؟

چطوری گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟

باید و نباید های گوشی هوشمند

راه تشخیص باتری اصلی از تقلبی

حقیقت هایی در مورد تلفن همراه

بهترین آنتی ویروس های رایگان

دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/02/06
    ففل گوشی و تبلت
  • کاربر میهمان 1399/08/29
    عالی بود