بهترین آنتی ویروس های رایگان کدام اند ؟

در سال های اخیر بد افزار ها و یا همان ویروس ها افزایش یافته و کاربران همه به دنبال راهی هستند که در مقابل این ویروس ها جلوگیری کنند که برای جلوگیری از این ویروس ها راه های مختلفی وجود دارد ولی مناسب ترین و بهترین راه نصب یک آنتی ویروس بر روی دستگاه مورد نظر می باشد. از  آنجا که نصب یک آنتی ویروس خوب هزینه هایی دارد ما در این مقاله قصد داریم بهترین آنتی ویروس های رایگاه را به شما معرفی کنیم ، پس اگر برای دستگاه خود به یک آنتی ویروس خوب نیاز دارید که رایگان هم باشه حتما این پست رو تا آخر مطالعه کنید.

چرا باید آنتی ویروس نصب کنیم ؟

امروزه با افزایش چشمگیر لوازم الکترونیکی مثل گوشی ، کامپیوتر و لپ تاپ کاربران تمام اطلاعات خود را روی آنها ذخیره می کنند تا در صورت نیاز به راحتی به آن دسترسی داشته باشند که این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی و خانوادگی و همچنین اطلاعات مربوط به شرکت ها و سازمان های دولتی نیز می شود که بسیار مهم هستند و از بین رفتن آنها و یا دسترسی افراد ناشناس به آنها می تواند خسارات زیادی به کاربران بزند که گاهی این خسارات قابل جبران نیستند.

آنتی ویروس

بدافزار ها یا ویروس ها می توانند با نفوذ به دستگاه های مختلف به اطلاعات موجود در آن آسیب برسانند که کاربران می توانند با نصب آنتی ویروس از اقدامات این ویروس ها جلوگیری کنند و از اطلاعات خود محافظت کنند. که در این مقاله پنج مورد از بهترین آنتی ویروس های رایگان را به شما پیشنهاد می دهیم و همچنین توصیه می کنیم که اگر اطلاعات مهمی روی  گوشی ، کامپیوتر و یا لپ تاپ خود دارید حتما یکی از این آنتی ویروس ها را نصب کنید و بقیه کار را به این انتی ویروس ها بسپارید تا با اسکن کردن دستگاه شما تمامی ویروس ها را شناسایی کرده و نابود کنند.

5 – AVG AntiVirus Free :

این آنتی ویروس به شما این امکان را می دهد که بتوانید علاوه بر اسکن دستگاه و از بین بردن ویروس ها ، لینک هایی که مشکوک هستند و همچنین ایمیل های دریافتی مشکوک را مسدود کنید و همچنین از دانلود های که مشکوک به ویروس هستند نیز جلوگیری میکند. پس کاربران با نصب این آنتی ویروس هم می توانند ویروس ها را از بین ببرند و هم می توانند با آرامش خاطر در فضای اینترنت فایل های مورد نظر خود را جستجو و دانلود کنند. از آنجا که این آنتی ویروس وابسته به گوگل است عملکرد خوبی با مرورگر کروم دارد و همچنین می تواند مشکلاتی که باعث کاهش سرعت کامپیوتر شما می شود را شناسایی کند.

دانلود نسخه اندروید ، دانلود نسخه ویندوز

َAVG Antivirus

4 – Bitdefender AntiVirus Free :

این آنتی ویروس طراحی ساده ای دارد و کاربران به راحتی می توانند به آن کار کنند ، این آنتی ویروس از خاصیت ردیابی ابری بهره می برد ، دستگاه را اسکن می کند و درصورت مشکوک بودن به ویروس اسکن را عمیق تر انجام می دهد و در صورتی که وجود ویروس در دستگاه تایید شود برای نابود کردن آن اقدام می کند.

Bitdefender Antivirus

این آنتی ویروس نیز همانند قبلی لینک های مخرب را شناسایی و مسدود می کند و یکی دیگر از ویژگی های مهم این آنتی ویروس این است که با کمک اسکن مبتنی بر HTTP سایت هایی که احتمال کلاهبرداری در آنها وجود دارد را شناسایی و مسدود می کند.

دانلود نسخه اندروید ، دانلود نسخه ویندوز

3 – ZoneAlarm AntiVirus Free :

این آنتی ویروس دارای دو ویژگی مهم است که در ادامه به آنها می پردازیم: اولین ویژگی این آنتی ویروس این است که از به سرقت رفتن آیدی های شما جلوگیری می کند و دومین ویژگی این آنتی ویروس جلوگیری از ، از بین رفتن اطلاعات شماست. این آنتی ویروس بصورت روزانه دستگاه شما را اسکن می کند و از به سرقت رفتن اطلاعات شما جلوگیری می کند و همچنین دارای فضای ابری است که برای حفاظت از اطلاعات شما از آنها بک آپ گیری می کند و آنها را رمزنگاری می کند.

Zonealarm Antivirus

دانلود نسخه ویندوز

2 – Malwarebytes Free :

این آنتی ویروس یکی از کاملترین و بهترین آنتی ویروس ها است و امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این آنتی ویروس شامل چهار ماژول است که هر یک به طریقی از اطلاعات دستگاه شما حفاظت می کنند. ماژول اول برای مقابله با بدافزارهاست که با اسکن دستگاه بدافزارها را به خوبی شناسایی و آنها را نابود می کند و ماژول دوم برای مقابله با باج افزار هاست که از اطلاعات داخل دستگاه شما در برابر باج افزار ها محافظت می کند، ماژول سوم ضد اکسپلویت است که از سیستم شما در مقابله با هکرها محافظت می کند و همچنین دسترسی شما به سایتهایی که مخرب و یا جعلی هستند را محدود می کند. این آنتی ویروس را می توان به عنوان یک افزونه به مرورگر گوگل کروم اضافه کرد.

Malwarebyts Antivirus

دانلود نسخه اندروید ، دانلود نسخه ios ، دانلود نسخه ویندوز

1 – Avast AntiVirus Free :

آخرین آنتی ویروسی که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم آنتی ویروس آواست می باشد. آنتی ویروس آواست یکی از بهترین آنتی ویروس های موجود در بازار می باشد که در تست های انجام شده رتبه ی بسیار بالایی را بدست آورده است ، که در این مقاله ما به نسخه رایگان این آنتی ویروس می پردازیم که دارای ویژگی های بسیار کاربردی است که فقط در نسخه های غیر رایگان آنتی ویروس ها مشاهده می شود.

آنتی ویروس آواست مانند دیگر آنتی ویروس ها از دستگاه شما در برابر بدافزار ها و ویروس ها محافظت می کند ولی ویژگی منحصربه فرد آن این است که در برابر روتکیت ها و جاسوس افزار ها نیز از سیستم شما محافظت می کند. این آنتی ویروس قبل از بازکردن هر نوع فایلی آن را اسکن می کند و درصورتی که فایل مورد نظر مشکوک به ویروس باشد به کاربر اخطار می دهد و همچنین در حین وب گردی لینک های مخرب و دانلودهای خودکار را در سیستم شما متوقف می کند.

Avast Antivirus

اما نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که به تازگی اخباری منتشر شده است که نشان می دهد آنتی ویروس آواست اطلاعات شخصی کاربران خود را به فروش گذاشته است ، هرچند این آنتی ویروس بهترین آنتی ویروس رایگان است اما به همچین موضوعات مهمی نیز باید توجه داشت تا با مشکلی مواجه نشویم.

دانلود نسخه اندروید ، دانلود نسخه ویندوز

نتیجه گیری

با توجه به اطلاعات موجود در گوشی و لپ تاپ و کامپیوتر ما حتما باید استفاده از یک آنتی ویروس خوب را در اولویت قرار دهیم تا از این اطلاعات در مقابل بدافزارها و ویروس ها محافظت کنیم. آنتی ویروس های رایگان که در این مقاله نام بردیم بهتین گزینه ها می باشند که هر کاربر می تواند با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کند.

از اینکه تا انتهای این مقاله با آیبکس موبایل همراه بودید بسیار سپاسگذاریم.

آیبکس موبایل ارائه دهنده انواع برندهای موبایل و لوازم جانبی ، ارسال به تمام نقاط کشور

لیست قیمت گوشیهای شیائومی

لیست قیمت گوشیهای سامسونگ

لیست قیمت گوشیهای هوآوی

لیست قیمت گوشیهای آنر

لیست قیمت هندزفری بی سیم

لیست قیمت گجت های هوشمند

مطالب آموزشی :

چرا بسته اینترنت ما زود تموم میشه ؟

آیا استفاده از وای فای باعث ایجاد سرطان میشود؟

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

چطوری بفهمیم شخصی در واتس اپ ما را بلاک کرده ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

راه درآمد میلیونی از یوتیوب

چطوری گوشی اندرویدی را روت کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشیهای شیائومی

چرا کابل شارژ آیفون زود خراب میشه ؟

چطوری گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟

باید و نباید های گوشی هوشمند

راه تشخیص باتری اصلی از تقلبی

حقیقت هایی در مورد تلفن همراه

 

دیدگاه شما چیست؟