حقیقت هایی که در مورد تلفن همراه باید بدانید

با پیشرفت بی سابقه تکنولوژی در کل دنیا ، گوشی های هوشمند به یک ابزار ضروری برای هر شخصی تبدیل شده اند و تقریبا هر شخصی در روز با یک گوشی هوشمند سر و کار دارد و تقریبا هر کاربر در طول روز بیش از 85 بار با گوشی خود کار می کند. اما آیا می دانید که اولین تلفن همراه را چه شرکتی ساخت ؟ می دانید گرانترین گوشی در دنیا کدام گوشی است ؟ می دانید اولین تماس چه موقع گرفته شد ؟ اگر دوست دارید جواب این سوال ها و تمام سوالهایی که در ذهنتون هست رو بگیرید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اولین تلفن همراه متعلق به شرکت موتورولا بود

آقای مارتین کوپر که یکی از کارمند های ارشد شرکت موتورولا بود در سال 1983 اولین تلفن همراه را ابداع کرد و نامش را Motorola Dyna TAC 8000X گذاشت. این گوشی تقریبا 1.1 کیلوگرم وزن داشت و کاربر تنها می توانست تعداد 30 مخاطب را درون آن ذخیره کند و همچنین می توانست 30 دقیقه با آن مکالمه انجام دهد و قیمت آن حدود 3400 دلار بود.

اولین تلفن همراه

اولین تماس با تلفن همراه در 3 آوریل 1973 بود

مارتین کوپر بعد از اینکه این تلفن همراه را ساخت اولین تماس تلفنی با موبایل را خودش در تاریخ 3 آوریل سال 1973 با دکتر جوئل برقرار کرد.

اولین تماس با تلفن همراه

نخستین تلفن همراه هوشمند توسط IBM ارائه شد

شرکت IBM اولین گوشی هوشمند با صفحه نمایش لمسی را در تاریخ 16 اوت سال 1994 به بازار عرضه کرد که در ابتدا نام این گوشی را ماهی گیر گذاشتند ولی بعدها تصمیم گرفتن نام آن را عوض کنند و به همین دلیل نام آن را به "برقرار کننده ارتباط شخصی سیمون" تغییر دادند. این گوشی هوشمند یک صفحه نمایش لمسی داشت که هم با قلم و هم با انگشت کار می کرد و تعدادی برنامه پیش فرض نیز روی آن نصب بود.

اولین گوشی هوشمند

تقریبا 90 درصد تلفن های همراه در ژاپن ضد آب هستند

از آنجا که ژاپنی ها علاقه ی زیادی دارند که هر جایی حتی زیر دوش حمام از گوشی موبایل خود استفاده کنند ترجیح می دهند از گوشی های ضد آب استفاده کنند و حدودا 90 درصد گوشی های کاربران ژاپنی ضد آب هستند.

گوشی های ضد آب

نوکیا در صدر پرفروشترین گوشی ها

گوشی های نوکیا 1100 و 1110 با فروش بیش از 250 میلیون دستگاه تا به امروز پرفروشترین گوشی موبایل بوده است و هنوز هیچ گوشی دیگری این رکورد را نشکسته ، شرکت اپل نیز با ارائه آیفون 6 و 6 پلاس توانست به فروش بیش از 220 میلیون دستگاه دست پیدا کند و در رتبه دوم قرار گیرد.

پرفروشترین گوشی های تاریخ

گوشی اپل گران قیمت ترین گوشی دنیا

گرانترین گوشی دنیا یک آیفون 6 است که پوشش آن از طلای 18 عیار است و یک الماس بزرگ صورتی رنگ در قاب پشتی آن قرار دارد که دلیل اصلی گران بودن این گوشی است. این گوشی حدود 48 میلیون و 500 هزار دلار قیمت دارد که متعلق به یک زن هندی با نام نیتا آمبانی می باشد.

گرانترین گوشی های دنیا

اندروید سهم 80 درصدی از گوشی ها را دارد

سیستم عامل اندروید یک سیستم عامل محبوب بین کاربران گوشی های هوشمند است و تقریبا توانسته حدود 80 درصد از بازار گوشی ها را در بر بگیرد.

سهم اندروید از بازار گوشی

بالاترین صورتحساب تلفن هراه 201 هزار دلار بوده است

این روزها که تقریبا همه ی اشخاص نگران زیاد شدن صورتحساب گوشی خود هستند باید خوشحال باشید که جای سلنا ارونز نیستید. این شخص زمانی که صورت حساب گوشی خود را دریافت کرد بسیار شکه شد زیرا با مبلغی برابر 201 هزار دلار روبرو شد. اما دلیل آن چه بود ؟

سلنا دو برادر ناشنوا و لال داشت و از آنجا که نمی توانست با آنها صحبت کند از طریق پیامک با آنها ارتباط برقرار می کرد ولی مشکل آنجا بود که یکی از برادرانش به کانادا سفر کرد و در طول سفر بیش از 2000 پیامک برای او ارسال کرد و همچنین فیلمهایی دانلود کرد که هزینه هر کدام از آنها 2000 دلار بود و اینطور شد که با بزرگترین شک زندگیش یعنی صورتحساب 201 هزار دلاری روبرو شد.

از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید بسیار سپاسگذاریم و امیدواریم که این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد.

انواع برندهای موبایل و لوازم جانبی با گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا عرضه می شود.

لیست قیمت گوشیهای شیائومی

لیست قیمت گوشیهای سامسونگ

لیست قیمت گوشیهای هوآوی

لیست قیمت گوشیهای آنر

لیست قیمت هندزفری بی سیم

لیست قیمت گجت های هوشمند

مطالب آموزشی :

چرا بسته اینترنت ما زود تموم میشه ؟

آیا استفاده از وای فای باعث ایجاد سرطان میشود؟

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

چطوری بفهمیم شخصی در واتس اپ ما را بلاک کرده ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

راه درآمد میلیونی از یوتیوب

چطوری گوشی اندرویدی را روت کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشیهای شیائومی

چرا کابل شارژ آیفون زود خراب میشه ؟

چطوری گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟

باید و نباید های گوشی هوشمند

راه تشخیص باتری اصلی از تقلبی

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1399/08/17
    مطالب عاليه 👏👏