روش های اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون

در بسیاری از مواقع نیاز دارید که گوشی هوشمند خود را به تلویزیون وصل کنید و محتویات داخل گوشی خود را از طریق تلویزیون برای دیگران به نمایش بگذارید ولی هنگامی که سراغ انجام این کار می روید با خود می گویید که کار سختی است و من از پس این کار بر نمیام. باید به شما عزیزان بگویم که اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون بسیار کار راحتی است و فقط کافیست تا انتهای این مقاله با آیبکس موبایل همراه باشید ، در این مقاله قصد داریم چند روش اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون را برای شما توضیح دهیم.

چرا باید گوشی خود را به تلویزیون وصل کنیم ؟

در سالهای اخیر گوشی های هوشمند هر روز بزرگتر و بزرگتر می شوند تا حدی که تقریبا جای تبلت ها را نیز گرفته اند ولی باز  هم این گوشی ها در مقابل یک تلویزیون بسیار کوچک هستند و تماشای یک فیلم روی تلویزیون نسبت به گوشی هوشمند یک حس و حال دیگری دارد ، شما می توانید به جای تماشای ویدیو بر روی گوشی خود آن را به تلویزیون وصل کنید و از تماشای فیلم در نمایشگر بسیار بزرگتر لذت ببرید.

این نکته هم نباید فراموش شود که تلویزیون های جدید قابلیت وبگردی و تماشای ویدیو از طریق شبکه های مجازی نظیر یوتیوب را دارند و همچنین می توانید از شبکه های پخش مستقیم ویدیو اشتراک بگیرید و تا بی نهایت ویدیو را بصورت آنلاین تماشا کنید.

چطوری گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟

1 – اتصال گوشی به تلویزیون از طریق کابل HDMI

مطمئن ترین راه برای اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون استفاده از یک کابل HDMI است که این روزها همه ی تلویزیون ها نیز حداقل یک درگاه HDMI دارند. احتمالا الان یک سوالی که ذهنت رو درگیر کرده اینه که تلویزیون درگاه HDMI داره ولی گوشی که همچین قابلیتی نداره پس باید چیکار کنیم؟ حل کردن این مشکل بسیار ساده است چون این روزها برای تبدیل هر نوع کابل یک رابط وجود دارد و شما نیز می توانید رابط مورد نظر را خریداری کرده و با استفاده از آن گوشی خود را به تلویزیون متصل کرده و محتویات داخل گوشی را روی تلویزیون تماشا کنید. در حال حاضر این رابط ها برای گوشی هوشمند در سه مدل میکرو USB و USB Type C و همچنین لاتنینگ به HDMI در بازار موجود است.

اتصال گوشی و تلویزیون با کابل HDMI

2 – اتصال گوشی به تلویزیون از طریق کابل USB

ساده ترین روش اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون استفاده از یک کابل USB استکه این روزها همه ی گوشی های هوشمند یک کابل USB دارند که کاربرد اصلی این کابل ها شارژ کردن گوشی است ولی این قابلیت را نیز دارند که گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید که این قابلیت بسیار کم مورد استفاده افراد قرار می گیرد و حتی بسیار از افراد از این قابلیت بی خبر هستند.

اتصال گوشی و تلویزیون با کابل USB

استفاده از کابل USB برای اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون نسبت به روش استفاده از کابل HDMI کمی متفاوت است و شما می توانید با این روش تمامی فایل های موجود در گوشی خود را به تلویزیون منتقل کرده و آنها را در تلویزیون و با نمایشگر بزرگتر تماشا کنید که می توان گفت این روش نسبت به روش قبل کمی ساده تر است و از آن در لپ تاپ ها و تبلت ها نیز استفاده می شود.

3 – اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون به صورت بی سیم

امروزه تمام اتصال های بین دستگاه های الکترونیک به سمت بی سیم شدن می روند که بسیاری از کارها را راحت تر کرده و بیشتر مورد پسند کاربران قرار گرفته است. برای اتصال گوشی به تلویزیون اتصال از طریق کابل مشکلاتی دارد که مهمترین این مشکلات این است که نمی توان گوشی را خیلی از تلویزیون دور کرد و همیشه باید در نزدیکی تلویزیون باشد ولی در استفاده از روش بی سیم می توانید به راحتی روی مبل بنشینید و گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید.

اپلیکیشن های بسیاری وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آنها گوشی خود را به تلویزیون مورد نظر وصل کنید که ما در این مقاله فقط دوتا از بهترین آنها را به شما معرفی می کنیم. اپلیکیشن های ALLCAST و MiraCast دوتا از بهترین اپلیکیشن هایی هستند که می توانید برای اتصال گوشی خود به تلویزیون از آنها استفاده کنید ، ابتدا باید تلویزون خود را چک کنید که آیا از همچین قابلیتی پشتیبانی می کند یا خیر! اگر که تلویزیون شما از این اپلیکیشن ها پشتیبانی کند که کار تمام است ولی اگر تلویزیون شما از این اپلیکیشن ها پشتیبانی نکند باید دانگل Miracast یا ALLCAST را بخرید و از این طریق گوشی خود را به تلویزیون وصل کنید.

اتصال گوشی و کامپیوتر با Miracast

4 – اتصال گوشی آیفون به تلویزیون به صورت بی سیم

کمپانی اپل برای محصولات خود Airplay را ارائه داده است که کاربران با استفاده از آن می توانند گوشی آیفون خود را به تلویزیون متصل کنند و محتویات گوشی خود را در نمایشگر بزرگتری مشاهده کنند. Airplay فقط بین محصولات اپل کار می کند پس شما برای اینکه بتوانید با استفاده از آن گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید باید یک Apple TV نیز داشته باشید و همچنین به یک وای فای دسترسی داشته باشید و از این طریق به راحتی آیفون خود را به تلویزیون وصل کرده و از تماشای عکس و فیلم های خود در نمایشگر بزرگتر لذت ببرید.

استفاده از Apple TV

از این که تا انتهای این مقاله با آیبکس موبایل همراه بودید بسیار سپاسگذاریم. اگر در مورد اتصال گوشی به تلویزیون سوالی دارید در زیر همین پست سوال خود را بپرسید در کوتاه ترین زمان ممکن به شما پاسخ می دهیم.

شما عزیزان می توانید تمامی برندهای موبایل و لوازم جانبی را در آیبکس موبایل با قیمت بسیار عالی خریداری کنید.

 

لیست قیمت گوشیهای شیائومی

لیست قیمت گوشیهای سامسونگ

لیست قیمت گوشیهای هوآوی

لیست قیمت گوشیهای آنر

لیست قیمت هندزفری بی سیم

لیست قیمت گجت های هوشمند

 

مطالب آموزشی :

چرا بسته اینترنت ما زود تموم میشه ؟

آیا استفاده از وای فای باعث ایجاد سرطان میشود؟

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

چطوری بفهمیم شخصی در واتس اپ ما را بلاک کرده ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

راه درآمد میلیونی از یوتیوب

چطوری گوشی اندرویدی را روت کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشیهای شیائومی

چرا کابل شارژ آیفون زود خراب میشه ؟

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1399/08/10
    عالی
  • کاربر میهمان 1399/08/10
    چقدر خوبه برای ای روزا که مدرسه آنلاین هست