چرا کابل شارژ گوشی های آیفون زود خراب میشه ؟

تقریبا تمام کاربران گوشی های آیفون با مشکل خراب شدن کابل گوشی خود مواجه هستند ، اما چرا این کابل ها سریع خراب میشوند ؟ با آیبکس موبایل همراه باشید تا جواب این سوال را پیدا کنیم.

علت اصلی خراب شدن کابل شارژ آیفون چیست ؟

شرکت اپل تصمیم گرفته تا محصولات ساخت این شرکت بعد از مدتی خراب شوند که این قضیه کمی ناخوشایند است و شاید تا به حال باعث ناراحتی شما شده باشد و با خود فکر کرده باشید که چرا اپل جنس محصولاتش را بهتر نمیکنه تا زود خراب نشن! و شاید هم پیش خودتون گفتید اپل این کارو میکنه که مردم مجبور به خرید محصولاتش باشن و وقتی محصول قبلی خراب شد باز هم برن و ازش خرید کنند! اما اصلا اینطور نیست در ادامه بصورت کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

حقیقت ماجرا این است که این شرکت بزرگ آمریکایی که یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت ها در دنیاست یک تعهدنامه ای را در سال 1998 به دولت و مردم کشور آمریکا ارائه کرد که در این تعهدنامه شرکت اپل متعهد به تولید محصولات استاندارد و استفاده از مواد اولیه قابل بازیافت در تولید محصولات خود شده است ، که بصورت کلی یعنی این شرکت در تولید محصولات خود حق استفاده از مواد اولیه ای که در محیط زیست تجزیه نمی شوند را ندارد که برخی از این محصولات می توان به ترکیب PVC ، عناصر مخرب آرسنیک و سرب سنگین اشاره کرد که استفاده از این مواد توسط شرکت اپل ممنوع است. درحالی که دیگر شرکتهای دیگری همچون سامسونگ و هوآوی و شیائومی که در زمینه تولید محصولات دیجیتال فعالیت می کنند از این موارد در تولید محصولات خود مانند کابل شارژ گوشی استفاده می کنند.

خراب شدن کابل آیفون

«بهترین قیمت کابل شارژ اصلی آیفون»

با این وجود با خودتون میگید حتما کیفیت محصولا خیلی پایینه که زود خراب میشن! اما باید خدمت شما عزیزان بگوییم که اصلا اینطور نیست و عدم استفاده از این مواد در تولید محصولات اپل به هیچ وجه باعث کاهش کیفیت این محصولات نشده است و تمام محصولات این شرکت مدت زمان خاصی شامل گارانتی این شرکت هستند ولی خب از یه حدی که بگذرند دیگه کم کم آماده تجزیه شدن میشوند و باید به فکر خرید یکی دیگه از اون محصول باشید.

پس تا اینجا با دلیل خراب شدن و یا پوسیدگی کابل شارژ آیفون در طی چند سال آشنا شده اید ، پس اگر کمتر از چهار سال کابل شما دچار خرابی شد احتمالا یه چیزی این وسط درست نیست و باید این موضوع را بررسی کنید که کابل شارژ شما چه مشکلی دارد؟ و این نکته را هم باید بدانید که طرز استفاده و نگهداری شما از کابل شارژ یکی از اصلی ترین عوامل بر طول عمر کابل شارژ است.

از کابل شارژ اصلی استفاده کنید !

بسیاری از افراد در مدت زمان کوتاهی چندین کابل شارژ آیفون خریداری می کنند. پس اگر کابل شارژ گوشی شما خراب شد و کابل جدید گرفتید و در مدت زمان کوتاهی کابل جدید نیز خراب شد به احتمال زیاد این موضوع به کیفیت کابل شارژ مربوط می شود و همین موضوع اصلی ترین دلیل خراب شدن کابل شارژ است چرا که شما یک کابل شارژ فیک ( تقلبی ) را خریداری کرده اید. خرید کابل شارژ فیک به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که علاوه بر رود خراب شدن آن احتمال آسیب رساندن به باتری گوشی و همچنین آی سی شارژ گوشی شما نیز وجود دارد.

کابل اصلی آیفون

کابل شارژ رو میشه تعمیر کرد ؟

به شما عزیزان توصیه می کنیم که حتی اگر این امکان وجود داشته باشد که کابل شارژ پاره شده را تعمیر کنید لطفا از انجام این کار خودداری کنید زیرا عواقب بسیار بدی را در پیش خواهد داشت که می توان به آتش گرفتن گوشی و اتصالی برق و ... به عنوان عواقب این کار اشاره کرد.

توصیه ما به شما این است که قبل از اینکه به فکر تعمیر کابل شارژ باشید راهی برای جلوگیری از خراب شدن کابل بیابید. اگر قسمتی از کابل شارژ گوشی شما دچار پوسیدگی و یا پارگی شده است ولی هنور آسیبی به رشته های اصلی کابل نرسیده است و باز هم کار می کند بجای دور انداختن آن می توانید بوسیله محافظ کابل شارژ از پاره شدن کامل کابل شارژ جلوگیری کنید.

محافظ کابل شارژ

« کابل آیفون با کیفیت High Copy »

استفاده از این محافظ های کابل بهترین روش نگهداری و جلوگیری از خراب شدن کابل است ، این محافظ ها در مدل های مختلفی موجود می باشند.

از اینکه تا انتهای این مقاله با آیبکس موبایل همراه بودید بسیار سپاسگذاریم.

اگر قصد خرید گوشی و یا لوازم جانبی را دارید می تونید به فروشگاه اینترنتی آیبکس موبایل مراجعه کنید.

 

لیست قیمت گوشیهای شیائومی

لیست قیمت گوشیهای سامسونگ

لیست قیمت گوشیهای هوآوی

لیست قیمت گوشیهای آنر

لیست قیمت هندزفری بی سیم

لیست قیمت گجت های هوشمند

 

مطالب آموزشی :

چرا بسته اینترنت ما زود تموم میشه ؟

آیا استفاده از وای فای باعث ایجاد سرطان میشود؟

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

چطوری بفهمیم شخصی در واتس اپ ما را بلاک کرده ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

راه درآمد میلیونی از یوتیوب

چطوری گوشی اندرویدی را روت کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشیهای شیائومی

دیدگاه شما چیست؟