چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

در چند سال اخیر گوشی های هوشمند بسیار فراگیر شده اند به طوری که تقریبا همه ی مردم در روز با گوشی هوشمند کار می کنند. امروزه کاربران با استفاده از گوشی هوشمند خود تمام کارهای روزمره خودشون  مانند خرید شارژ و پرداخت های اینترنتی و ... را انجام می دهند ، در مواقعی انجام این کارها با مشکل مواجه می شود و یا حتی در بعضی مواقع اطلاعاتی از روی گوشی حذف می شود که باعث نارضایتی کاربر می شود.

زمانی که مشکلی برای گوشی پیش می آید بسیار آزار دهنده است به طوری که بعضی مواقع مشاهده شده که گوشی مستقیم به سمت دیوار پرتاب شده ، یکی از رایج ترین مشکلاتی که باعث اختلال در روند کارکرد گوشی میشود ویروسی شدن گوشی است. اما چه موضوعی باعث ایجاد این نوع مشکلات و ویروسی شدن گوشی های هوشمند می شود؟ علائم و نشانه های ویروسی شدن گوشی و راه جلوگیری از این مشکلات چیست ؟ در این مقاله قصد داریم به نشانه های ویروسی شدن گوشی و راه های جلوگیری از آن بپردازیم.

« بهترین هندزفری های بیسیم با کمترین قیمت »

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

امروزه با کوچکترین اختلال در روند عملکرد گوشی کاربران به این فکر می افتند که گوشی آنها ویروس گرفته است اما این امکان وجود دارد که گوشی آنها ویروس نداشته باشد و اختلال ایجاد شده در گوشی آنها دلیل دیگری داشته باشد.

یکی از مهمترین مشکلاتی که کاربر با ایجاد آن فکر می کند گوشی ویروسی شده هنگ کردن زیاد گوشی می باشد. اما یک گوشی هوشمند به دلایل دیگری مانند پر شدن حافظه گوشی و یا مموری کارت آن نیز ممکن است هنگ کند که سرعت عملکرد گوشی را به شدت پایین می آورند.

Virus

نشانه های ویروسی شدن گوشی چیست ؟

در ادامه به چند نشانه ویروسی شدن گوشی هوشمند می پردازیم و همچنین به شما عزیزان توصیه می شود که در صورت مشاهده چند مورد از موارد زیر حتما در جهت پاکسازی ویروس گوشی خود اقدام کنید.

نصب خودکار برنامه های نا آشنا

بعضی مواقع یک اپلیکیشن را روی گوشی خود ملاحضه می کنید در حالی که شما آن را نصب نکرده اید که در این صورت امکان ویروسی شدن گوشی شما وجود دارد و هرچه سریع تر باید اون برنامه را پاک کنید ، برای جلوگیری کامل از برنامه های مخرب که به صورت خودکار روی گوشی شما نصب شده اند ابتدا از داخل تنظیمات گوشی حافظه کش برنامه را حذف کنید و بعد اون برنامه را حذف کنید.

تماس و پیام های مشکوک

ویروس ها یا همان بدافزار ها زمانی ک روی گوشی نصب می شوند می توانند پیامک هایی به مخاطبین شما ارسال کنند که حاوی لینک های مخرب است و یا حتی در بعضی مواقع امکان دارد تماس هایی را در گوشی خود ببینید که غیر طبیعی است و شما آن تماس ها را انجام نداده اید و همچنین امکان دارد که اثری از این تماس ها و پیم ها روی گوشیتان وجود نداشته باشد ولی روی گوشی طرف مقابل وجود دارند.

کاهش طول عمر باتری

اگر باتری گوشی شما خیلی سریع خالی می شود چند دلیل می تواند داشته باشد که در مقاله « چگونه عمر باتری گوشی را بیشتر کنیم » کامل توضیح داده ایم ، یکی از عواملی که می تواند به باتری گوشی شما آسیب برساند و باتری گوشیتان را سریع خالی کند وجود بدافزار روی گوشی یا همان ویروسی شدن گوشی است که برای جلوگیری از این مشکل باید نسبت به پاک کردن ویروس ها اقدام کنید.

تبلیغات زیاد روی گوشی

در بعضی مواقع بد افزار ها تبلیغاتی را به صورت پاپ آپ بر روی گوشی شما نشان می دهند که توصیه می شود به هیچ وجه روی این لینک ها کلیک نکنید. برای پیدا کردن منبع اصلی این ویروس ها باید گوشی را کاملا بررسی کنید و همچنین برنامه هایی که به تازگی روی گوشی خودتون نصب کردید رو بررسی کنیو و مشکل را بیایید و آن بدافزار را نابود کنید در غیر اینصورت گوشی شما دچار مشکل می شود.

روشن شدن اینترنت گوشی بصورت خودکار

بعضی از بدافزار ها در جهت تخریب گوشی و بعضی دیگر در حال جاسوسی از اطلاعات و ... هستند ، در این میان بدافزار هایی نیز هستند که به بخش های دیگر گوشی مثل تنظیمات نفوذ می کنند و اینترنت گوشی را روشن و خاموش می کنند ، اگر به چنین موردی برخورد کردید حتما در جهت نصب آنتی ویروس و حذف ویروس ها اقدام کنید.

راه های جلوگیری از ویروسی شدن گوشی

1- دانلود بازی و برنامه از سایت های معتبر

2- نصب کردن برنامه های مورد نیاز

3- هنگام وبگردی روی تبلیغات پاپ آپ کلیک نکنید

4- از بازکردن لینکهای نامعتبر و مشکوک خودداری کنید

چطور گوشی ویروسی را پاکسازی کنیم ؟

تخلیه حافظه گوشی و مموری یکی از بهترین راه های از بین بردن ویروس است ، و همچنین نصب یک آنتی ویروس قدرتمند می تواند در راستای از بین بردن ویروس ها به شما کمک کند.

« انواع ساعت و مچ بند هوشمند با کمترین قیمت »

Antivirus

وجود ویروس روی گوشی هوشمند شما مشکلات زیادی را برای شما ایجاد می کنند و حتی بعضی مواقع این مشکلات قابل جبران نیستند. پس نهایت تلاش خود را در جهت حفظ امنیت گوشی خود بکار ببرید.

از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید بسیار سپاسگذاریم.

 

لیست قیمت گوشی های شیائومی

لیست قیمت گوشی های سامسونگ

لیست قیمت گوشی های هوآوی

 

مطالب دیگر :

تفاوت پک گلوبال و هند در گوشی های شیائومی

چطوری بفهمیم شخصی ما را در واتس اپ بلاک کرده ؟

چطوری از یوتیوب درآمد میلیونی داشته باشیم ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

 

دیدگاه شما چیست؟