می خوای بدونی چطوری از داغ شدن گوشیت جلوگیری کنی ؟

تقریبا یکی از مشکلات همه ی کاربران گوشی های هوشمند این است که گوشی آنها داغ می شود و همه ی آنها به دنبال راهی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی خود هستند. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود دلیل های داغ شدن گوشی چیست؟ و چه راه هایی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی وجود دارد ؟ ما در این مقاله قصد داریم جواب این سوال های شما رو بدیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با راه های جلوگیری از داغ شدن گوشیتون بیشتر آشنا بشید.

نگذارید باتری گوشی بیشتر از 80 درصد شارژ شود

همانطور که در مقاله روش های صحیح شارژ باتری موبایل به شما گفتیم نباید باتری گوشی خودتون رو بیشتر از 80 درصد شارژ کنید زیرا با هر بار کامل شارژ شدن گوشی در طول بلند مدت به سلامت باتری گوشی شما آسیب می رساند به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که تا حد امکان باتری گوشی خودتون رو بیشتر از 80 درصد شارژ نکنید و همچنین نگذارید شارژ گوشی کمتر از 30 درصد شود.

Battery

گوشی را در معرض تابش مستقیم نور خورشید نگذارید

یکی از دلایل داغ شدن گوشی این است که در معرض مستقیم تور آفتاب قرار میگیرد. این مورد به توضیح  چندانی نیاز ندارد ، تا جایی که امکان دارد گوشی خود را در مکان هایی که در معرض تابش مستقیم آفتاب هستند (بخصوص در تابستان که هوا بسیار گرم تر است) مثل داشبود ماشین قرار ندهید .

Battery

بستن برنامه های غیر ضروری

یکی از دلایل دیگر داغ شدن گوشی این است که تمام برنامه ها و بازیهایی که در طول روز وارد آنها شده ایم در پس زمینه در حال اجرا هستند که این موضوع باعث می شود تا مقداری از انرژی باتری مصرف شود. برای جلوگیری از داغ شدن گوشی باید تمام برنامه ها و بازی هایی که به آنها نیاز نداریم را کاملا ببندیم و درضمن بستن بازی و برنامه هایی که بسیار سنگسین هستن در زمان شارژ کردن گوشی را فراموش نکنید ، این موضوع هم به سلامت باتری کمک می کند و هم سرعت شارژ شدن گوشی را بالا می برد.

Battery

میزان روشنایی نمایشگر را کم کنید

همواره یکی از مواردی که بیشترین مقدار باتری را مصرف میکند نمایشگر گوشی می باشد. صفحه نمایش گوشی باتری زیادی رای روشن ماندن نیاز دارد. ترجیحا نور صفحه گوشی خود را کم کنید تا باتری شما مدت زمان بیشتری دوام بیاورد.

آپدیت کردن اپلیکیشن ها

تمام شرکت ها با ارائه نسخه های جدید از سیستم عامل های خود و همچنین اپلیکیشن ها و بازی ها سعی در برطرف کردن ایراد های آنها در نسخه قبل هستند ، به همین دلیل توصیه می شود که سیستم عامل گوشی و همچنین اپلیکیشن ها را همواره به روز نگه دارید تا از مصرف بیش از حد باتری و همینطور داغ شدن آن جلوگیری شود

پاک کردن اپلیکیشن های غیر ضروری

بسیاری از افراد یکسری از برنامه هایی که مورد استفاده آنها قرار نمیگیرد را در گوشی خود نصب می کنند ، این کار باعث مصرف انرژی باتری و در نهایت داغ شدن گوشی می شوند توصیه ما به شما این است که اپلیکیشن هایی که مورد استفاده شما نیستند را پاک کنید و همچنین برای مصرف انرژی کمتر می توانید نوتیفیکیشن ها و مکان یاب مربوط به برنامه هایی که مهم نیستند را خاموش کنید.

حالت پرواز

در مواقعی که قصد استفاده از گوشی هوشمند خود را ندارید می توانید آن را در حالت پرواز قرار دهید. این کار علاوه بر این که باعث میشود انرژی کمتری از باتری مصرف شود باعث خنک شدن گوشی نیز می شود.

Airplane

بلوتوث زیاد روشن نگذارید

زمانی که بلوتوث گوشی شما روشن است همواره در حال جست جوی دستگاه های اطراف است که این موضوع باعث می شود باتری گوشی مصرف شود و همچنین در طولانی مدت گوشی داغ می کند. به شما توصیه میکنیم بلوتوث گوشی خود را برای مدت طولانی روشن نگه ندارید و همچنین زمانی که روشن است اتصال خودکار آن را خاموش کنید.

نصب آنتی ویروس

ویروس ها زمانی که یک دستگاه را به دام می اندازند باعث می شوند که اون دستگاه انرژی زیادی را مصرف کنید. گوشی های اندرویدی معمولا دچار ویروس می شوند و وجود یک آنتی ویروس می تواند به شما کمک کند.

بازی ممنوع

زمانی که در حال بازی هستید و احساس می کنید که کم کم گوشی شما در حال داغ شدن است بهتر است برای جلوگیری از بیشتر داغ شدن دستگاه ، بازی کردن را متوقف کنید و هرچه سریع تر بازی را در پس زمینه گوشی نیز ببندید ، این کار به خنک شدن سریع گوشی شما کمک می کند.

کاور گوشی رو در بیار

زمانی که گوشی شما بیش از حد داغ شده برای جلوگیری از داغ شدن بیشتر و همچنین برای خنک شدن سریع تر آن می بایست گوشی را از درون کاور بیرون بیاوریم. همچنین توصیه می شود زمان شارژ کردن دستگاه آن را درون کاور نگذارید.

کابل شارژ را بررسی کنید

اگر زمانی که گوشی خود را به شارژر متصل می کنید کم کم شروع به داغ شدن می کند این امکان وجود دارد که کابل شارژ شما خراب باشد برای اطمینان از این موضوع بهتر است که گوشی خود را با کابل شارژ دیگری شارژ کنید.

Cable

زیاد فیلمبرداری نکن

یکی از دلایل دیگر داغ شدن گوشی ، استفاده زیاد از دوربین آن است. دوربین گوشی هنگامی که در حال استفاده از آن هستید انرژی زیادی را مصرف می کند و همین موضوع در طولانی مدت باعث داغ شدن گوشی می شود. به همین دلیل توصیه می شود از دوربین برای طولانی مدت استفاده نکنید.

 

مطالب دیگر :

جالب ترین ترفند های پیامرسان محبوب واتس اپ

چیپست موبایل چیست ؟ و چرا باید به آن بیشتر توجه کنیم ؟

بهترین روش های دانلود ویدیو از یوتیوب

چطوری از هک شدن گوشیمون جلوگیری کنیم ؟

تفاوت پارت نامبر های مختلف گوشی آیفون چیست ؟

گوشی سامسونگ ویتنام بهتره یا هند ؟

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • 1399/07/19
    عالی