ترفند های جالب و کاربردی پیام رسان محبوب تلگرام

تلگرام یکی از محبوب ترین پیام رسان های دنیا و بخصوص در کشور ما که قبل از فیلتر شدن اون بخاطر داشتن امکانات و قابلیت های فراوان محبوب ترین پیامرسان در بین ما ایرانی ها بود. با فیلتر شدن تلگرام افراد بسیار زیادیاین پیام رسان محبوب رو ترک کردند و به سمت واتس اپ که اون هم یکی از محبوب ترین ها بود و الان هم هست روی آوردن.

ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از ترفند های کاربردی و مهم این پیامرسان را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید و این ترفندهای کاربردی رو از دست ندید.

حذف زمان دار پیام

اولین ترفندی که میخوام به شما آموزش بدم زمان دار کردن حذف پیام هست به این صورت که اگر شما قصد داشته باشید یک پیام برای شخصی ارسال کنید و مدتی بعد از این که اون شخص پیام را دید پا بشه میتونید هنگام ارسال پیام براش زمان تنظیم کنید که میتوانید از یک ثانیه تا یک دقیقه انتخاب کنید.

ارسال ویدیو با تعیین زمان پخش

قابلیت دوم تلگرام این هست که شما زمانی که قصد دارید یک ویدیو برای شخصی ارسال کنید میتونید تعیین کنید که اون ویدیو از چه زمانی برای اون شخص پخش بشه. برای انجام این کار ابتدا ویدیو مورد نظر را ارسال کنید و سپس اون ویدیو را ادیت کرده و در کپشن ویدیو کلمه Start را همراه با زمان پخش مورد نظر خودتون بنویسید. با انجام این کار اون ویدیو از زمان تعیین شده برای مخاطب شما پخش میشود.

ارسال پیام به صورت بی صدا

قابلیت سوم تلگرام ارسال پیام برای مخاطب به صورت بی صدا است که شما برای انجام این روش میتوانید هنگام ارسال پیام انگشت خود را روی ارسال نگه دارید و گزینه ارسال پیام بدون نوتیفیکیشن را انتخاب کنید ، با انجام این کار پیام شما برای مخاطب ارسال می شود ولی هیچگونه نوتیفیکیشنی برای اون شخص به صدا در نمی آید.

Telegram

ارسال پیام با زمان مشخص شده

چهارمین قابلیت تلگرام این است که شما میتوانید پیامهای خود را زمان دار کنید تا به صورت خودکار برای شخص مورد نظر ارسال شود. به این صورت که هنگام ارسال پیام به مخاطبین انگشت خود را روی ارسال پیام نگه دارید و گزینه پیام زمانبندی شده (Schedule Mesage) را انتخاب کنید سپس زمان مورد نظر خود برای ارسال پیام را تعیین کنید. این قابلیت بیشتر برای زمانی کاربرد دارد که امکان دارد فراموش کنید پیامی ارسال کنید و از قبل پیام را به صورت زمانبندی شده ارسال می کنید. به طور مثال برای مناسبت ها مثل تولد و ...

تمام پیامهای زمانبندی شده ای که شما برای مخاطبین خودتون ارسال کردید را میتونید ببینید و مدیریت کنید.

جلوگیری از پیام های ناخواسته

اگر شما در یک گروهی مدیر هستید این قابلیت در اختیار شماست که تعیین کنیید اعضا گروه در چه فاصله های ضمانی امکان ارسال پیام را داشته باشند و همچنین میتونید افراد خاصی را از این لیست جدا کرده که بتوانند هر تعداد پیامی را که بخواهد ارسال کند.

توضیحات بیشتر در ویدیو آموزشی در انتهای این مقاله

ارسال فایل بدون افت کیفیت

یکی از قابلیت های دیگر تلگرام این است که شما میتوانید با استفاده از آن هر فایلی را که میخواهید ارسال کنید بدون اینکه از کیفیت اون فایل کم بشه و همچنین این قابلیت را نیز دارد که هنگام ارسال ویدیو حجم اون ویدیو را کم کنید.

کپی کردن بخشی از پیام

زمانی که قصد کپی کردن یک متن در تلگرام را دارید با نگه داشتن انگشت خود بر روی اون پیام میتونید اون رو کپی کنید اما سوال اینجاست که آیا میشه فقط بخشی از پیام رو کپی کرد؟ بله شما میتوانید بعد از اینکه انگشت خود را روی متن نگه داشتید و متن را انتخاب کردید یک بار دیگر نیز دست خود را روی آن نگه دارید تا بتوانید بخشی از متن پیام رو انتخای کنید.

امنیت

قابلیت بعدی که یک قابلیت برای امنیت تلگرام است و به اینصورت است که میتوانید بر روی اپلیکیشن پیام رسان تلگرام  رمز عبور بزارید که در زمانی که شخصی توانست از رمز عبور گوشی شما عبور کند به راحتی نتواند به تلگرام شما دسترسی پیدا کند.

برای آموزش رمزگذاری بر روی تلگرام ویدیو انتهای این مقاله را ببینید.

تغییر شماره موبایل

اگر شما قصد تغییر سیمکارت خود را داشته باشید تلگرام این قابلیت را دارد که تمام چت های خود را به شماره ی جدید خود منتقل کنید. برای این کار در بخش تنظیمات پروفایل گزینه تغییر شماره موبایل را انتخاب کنید و شماره جدید خود را وارد کنید به اینصورت شماره جدید شما در تلگرام ثبت می شود و از این به بعد تمام چت های شما با شماره جدیدتون در تلگرام قابل دسترسی است. 

ویدیو آموزش ترفندهای تلگرام

ویدیو آموزشی توسط : آقای شکوری

امیدوارم این ترفندها برای شما مفید بوده باشه و از این که نظرات خود را با ما به اشتراک میزارید سپاسگذاریم.

 آیبکس موبایل ارائه دهنده انواع برندهای موبایل و لوازم جانبی

لیست قیمت گوشیهای شیائومی

لیست قیمت گوشیهای سامسونگ

لیست قیمت گوشیهای هوآوی

لیست قیمت گوشیهای آنر

لیست قیمت هندزفری بی سیم

لیست قیمت گجت های هوشمند

مطالب آموزشی :

چرا بسته اینترنت ما زود تموم میشه ؟

آیا استفاده از وای فای باعث ایجاد سرطان میشود؟

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

چطوری بفهمیم شخصی در واتس اپ ما را بلاک کرده ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

راه درآمد میلیونی از یوتیوب

چطوری گوشی اندرویدی را روت کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشیهای شیائومی

چرا کابل شارژ آیفون زود خراب میشه ؟

چطوری گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟

باید و نباید های گوشی هوشمند

راه تشخیص باتری اصلی از تقلبی

حقیقت هایی در مورد تلفن همراه

بهترین آنتی ویروس های رایگان