گوشی سامسونگ ویتنام بخریم یا هند ؟

شرکت های زیادی در زمینه ی تولید و عرضه گوشی موبایل فعالیت دارند اما همه ی آنها به طور رسمی در کشور ما عرضه نمی شوند. در میان این شرکت ها فقط تعداد اندکی نظیر سامسونگ، هوآوی، شیائومی ، اپل ، آنر ، نوکیا و... در کشور ما فعالیت می کنند که می توان از سامسونگ به عنوان شناخته شده ترین آن ها نام برد و قطعات آن نیز به راحتی در بازار یافت می شود.

کسانی که قبل از خرید گوشی موبایل سامسونگ کاملا در مورد آن تحقیق می کنند متوجه می شوند که شرکت سامسونگ گوشی های خود را در کارخانه های مختلفی تولید و به بازار عرضه می کند که ویتنام،هند و مالزی از جمله کشورهایی هستند که سامسونگ خط های اصلی تولید خود را در آنها مستقر کرده است.

سوالی که در این میان برای همه ی خریداران پیش می آید این است که گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور را بخریم ؟ با ما همراه باشید تا به این سوالتان پاسخ دهیم.

برای بررسی این موضوع ما سری به بازار موبایل زدیم و یک گوشی سامسونگ را با پک  های ساخت ویتنام و هند و مالزی مورد بررسی قرار دادیم و طی بررسی که انجام شد متوجه شدیم که گوشی های سامسونگ ساخت ویتنام قیمت بیشتری نسبت به گوشی های سامسونگ ساخت هند و مالزی دارد و دلیل اصلی این گرانی را که جویا شدیم متوجه شدیم که همه ی فروشنده ها کیفیت بهتر گوشی ساخت ویتنام را دلیل گرانی آن می دانند.

Samsung

« فروش ویژه هندزفری های بی سیم شیائومی »

آیا واقعا گوشی های ساخت ویتنام کیفیت بهتری نسبت به گوشی های ساخت هند و مالزی دارد ؟ در ادامه جواب این سوال را متوجه میشوید.

با بررسی های تخصصی که انجام دادیم متوجه شدیم که هیچ تفاوت کیفیتی در گوشی های ساخت ویتنام با ساخت هند و مالزی وجود ندارد و تنها به دلیل اینکه محصولات ساخت هند جلوه ی بدی در ذهن مردم کشور ما بوجود آورده است باعث شده تا گوشی های ساخت ویتنام را گوشی بهتری ببینند و دید خوبی به آن آن داشته باشند و آن را کمی گرانتر در بازار خریداری کنند.

با بررسی های بیشتر متوجه شدیم که تنها میزان روشنایی صفحه نمایش گوشی ها با هم متفاوت است که این موضوع دلیلی بر گرانی گوشی نمی باشد. و همچنین مدل شارژر گوشی های ساخت کشور های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند که این موضوع نیز تاثیری بر قیمت گوشی نخواهد گذاشت.

Samsung

« فروش ویژه گوشی های سامسونگ »

هنوز یک سوال در ذهن شما وجود دارد، اینکه حالا با این توضیحات بالاخره ما گوشی سامسونگ ساخت کدوم کشور را بخریم ؟

تیم تولید محتوا آیبکس موبایل این اطمینان را به شما می دهد که تفاوت کیفیتی در گوشی های سامسونگ ساخت کشور های مختلف وجود ندارد و تمام آنها کیفیت یکسانی را ارائه می دهند.

یک دلیل دیگر برای اطمیان بیشتر شما : کمپانی بزرگی مثل سامسونگ که یکی از بزرگترین شرکت ها در جهان است هیچگاه گوشی های خود را با کیفیت های مختلفی وارد بازار نمی کند که اعتبار خود را نزد کاربران خراب کند.

حالا خیالتون راحت شده ؟ پس با خیالی آسوده میتوانید گوشی موبایل سامسونگ مورد نظر خود را خریداری کنید.

و اما سوال دیگری نیز در ذهن کسانی که قصد خرید گوشی سامسونگ را دارند وجود دارد.

این که چطوری گوشی های ساخت کشور های مختلف را از یکدیگر تشخیص دهیم ؟

برای فهمیدن این موضوع که گوشی شما ساخت کدام کشور است می توانید به پشت جعبه گوشی نگاهی کنید که معمولا اسم کشور سازنده را در زیر کد IMEI نوشته شده است. اگر به هر دلیلی نتوانستید آن را بیابید از طریق سریال گوشی نیز میتوانید این موضوع را بفهمید.

برای اینکه از روی سریال گوشی کشور سازنده را تشخیص دهید کافیست عدد هفتم و هشتم کد IMEI گوشی خود را پیدا کنید که یک عدد دو رقمی است که از طریق آن کشور سازنده قابل تشخیص است.

به طور مثال کد 15 رقمی IMEI را در نظر بگیرید 321483109472862 عدد هفتم و هشتم عدد 10 را تشکیل می دهند که این عدد مخصوص گوشی های سامسونگ ساخت ویتنام است. اگر جعبه گوشی در دسترستان نیست می توانید با شماره گیری *#06# سریال گوشی خود را ببینید.

گوشی های سامسونگ را می توانید با کمترین قیمت ممکن از فروشگاه آیبکس موبایل خریداری کنید.

لطفا اگر گوشی سامسونگ دارید یا قصد خرید گوشی سامسونگ را دارید نظر خود را در مورد این پست با ما به اشتراک بگذارید.

لیست قیمت گوشیهای شیائومی

لیست قیمت گوشیهای سامسونگ

لیست قیمت گوشیهای هوآوی

لیست قیمت گوشیهای آنر

لیست قیمت هندزفری بی سیم

لیست قیمت گجت های هوشمند

 

مطالب دیگر :

چرا بسته اینترنت ما زود تموم میشه ؟

آیا استفاده از وای فای باعث ایجاد سرطان میشود؟

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

چطوری بفهمیم شخصی در واتس اپ ما را بلاک کرده ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

راه درآمد میلیونی از یوتیوب

چطوری گوشی اندرویدی را روت کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشیهای شیائومی

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1401/12/06
    سلام هرکی میگه تفاوت نداره اشتباه قطعا تفاوت داره درسته تو هر دو کشور زیر نظر کارخونه سامسونگ ساخته میشه ولی کیفیت قطعات کشورها باهم فرق دارن شما فرض کنید شرکت پژو تودوتاکشورمونتاژماشین میکنه یکیش ایران واون یکی هم مثلا ژاپن شمافکرمیکنید کارگرژاپنی باایرانی یکیه یاقطعات این دوکشورباهم یکین قطعا پژوژاپنی باایرانی فرق داره گوشی هم مثل همین صنعت هندوویتنام باهم فرق دارن
  • کاربر میهمان 1401/11/18
    با سلام
    توروخدا عقل خودتون رو نسپارید به چهارتا پیام ونظر شما خودتون عقل دارین واقعا براتون متاسفم بابا سامسونگ تمام شرکت هاش همه یکیه یک سر سوزن با هم فرق ندارن من الان ۱۲ سال هستش خرید فروش انواع گوشی میکنم هر کی میگه فرق داره بگه تا سیر تا پیاز گوشی رو براش بگم بابا متاسفانه خیلی از همکاران ما خیلی که چه عرض کنم ۹۸درصد گوشی فروشی ها بخاطر اینکه از این طریق پولی به جیب بزنن این بازی کثیف رو راه میندازن و میگن وگرنه هیچ فرقی نداره خیالتون راحت باشه سرکتی که تو هند هستش یا ویتنام یا خود سامسونگ همه از یک کیفیت برخوردارند حالا اختلاف قیمتی کوچیکی هم اگه باشه فقط بخاطر پول اون کشور هستش مثلا پول کشور هند پایین تر از ویتنام یا جاهای دیگه هستش بخاطر همین یکم تاثیر میزاره تورو خدا عقل خودتون رو ندید دست این پیام ها و این حرف ها من الان خودم گوشی a12ساخت هند دستمه برادرم a12ساخت ویتنام حدود دو سال هستش هیچ فرقی ندارن حتی دوستان و فامیل و همکاران هم همینطور بهتون میگم فقط یک بازی کثیف هستش برای اینکه یک پولی به جیب بزنن همین و بس حالا میخوای عقل خودت رو بدی بخاطر چهار تا پیام و حرف این اون بفرما ...
  • کاربر میهمان 1401/09/11
    سلام.نظر کاربران که خوندم فقط در مورد کشور ویتنام و هند صحبت کردند گوشی کشور ونزوئلا چه جور گوشیه شارژرش هم مال ویتنام؟؟خوب چرا از یک کشور وارد نمیکنن که اینقدر هم ذهن مردمو درگیر نکنن کیفیت خیلی خوب بزنن ولی از ی کشور وارد بشه نظرتون هم در مورد کشور ونزوئلا بگید ممنون میشم
  • کاربر میهمان 1401/09/06
    نظر من بعنوان یک مهندس الکترونیک این هست که کیفیت مونتاژ در خط تولید هندی سامسونگ از ویتنام پایین تر هست ولی در مورد مالزی نظری ندارم.
  • کاربر میهمان 1401/05/24
    من گوشی پرچمدار Samsung galaxy S6
    رو هفت ساله که دارم
    هیچ مشکلی نداشته تا کنون
    گول ساخت هند و ویتنام رو نخورید:)
  • کاربر میهمان 1401/05/24
    من گوشی پرچمدار Samsung galaxy S6
    رو هفت ساله که دارم
    هیچ مشکلی نداشته تا کنون
    گول ساخت هند و ویتنام رو نخورید:)
  • کاربر میهمان 1401/01/02
    عدد ۱۱ کدام کشور؟
  • کاربر میهمان 1400/10/16
    من کو هفتم و هشتم گوشیم ۱۱ هست برای ویتنام هست ؟
  • کاربر میهمان 1400/10/13
    به نظر من گوشیی که ساخت ویتنام باشه خیلی بهتره تا هندی و چینی و... چون هندی و چین یکی از مسخره ترین جنس هارو میزنه همش خراب میشه ولی ویتنام و شرکت سامسون خیلی خوبن منم الان گوشی سامسونگ a12 دارم که ویتنام هست و تابه حال خراب نس
    شده
  • کاربر میهمان 1400/08/08
    سلام من نمدونم چه گوشی بخرم همه میگن ساخت ویتنام بده ولی العان که دیدگاه های شما رو دیدم شک کردم که همه می‌کن ویتنام خوبه  میشه بگید ساخت کدوم کشور بخرم؟؟؟
  • کاربر میهمان 1400/07/04
    سلام من سامسونگ a32 ساخت هند دارم. بعدا متوجه شدم که ساخت هند هست . یکی از دوستانم همین مدل ولی ساختدویاتنام دارهد. هیچ فرقی با هم ندارند دررحالی که بهدخاطر سودجویی فدوشنده نسخه ویاتنام ۱۵۰ هزار تمن بالا بود. دوستان نه از لحاظ دوبین و نه صفحه نمتیش کوچک ترین فرقی نیست و هر دو گوشی نسبت به قیمتشون عالی هستن.
  • کاربر میهمان 1400/05/29
    گوشی آ۲۱ ویتنام دارم با هندی کیفیت دوربین و تصویرش کمی فرق داره هندی مات نشون میده
    • کاربر میهمان 1400/05/31
      برای مقایسه دوربین های دو گوشی باید بدون ضد ضربه ( گلس ) تست کنید یا اینکه از گلسهای هم نوع و ساخت یک شرکت استفاده کنید و همچنین در شرایط نوری یکسان باشند
  • کاربر میهمان 1400/05/28
    سلام خدمت همه
    نمیدونم چه اصراری دراین هست ک کیفیتشون فرق نداره. من چند مقاله ک خوندم دراین مورد همشون نظرشون اینه ک تفاوتی باهم ندارن آخه نویسنده عزیز این چیزی نیس ک با کنارهم گذاشتن دوتا گوشی ودرعرض چند دقیقه مشخص بشه. باید کارایی گوشی در دراز مدت سنجیده بشه. من همین الآن دارم با گوشی نوت3 مدلn9005 نظرم میگم ک نزدیک هفت ساله دارم استفاده میکنم وساخت ویتنام هستش. کیفیتش فوق العاده هستش
    شک نکنید گوشی ساخت ویتنام عالیه
    • کاربر میهمان 1400/05/31
      دوست عزیز این موضوع را خود شرکت سازنده هم استعلام بگیرید متوجه میشید که قیمت یکسانی دارند و هیچگونه تفاوت کیفیتی ندارند
      آن دسته از گوشی هایی که سفارش کشور هند ( نه ساخت کشور هند ) هستند به درخواست خود هند با کیفیت و قیمت کمتری برای آنها تولید میشود
      ولی گوشی های ساخت هند که برای عرضه جهانی تولید میشوند هیچگونه تفاوت کیفیتی با ساخت ویتنام ندارند
  • کاربر میهمان 1400/05/11
    سلام من گوشی a71 هندی رو دارم و حدود ۱سالدارم استفاده میکنم و همکارم همین مدل رو ویتنام داره اونم با من خریده گوشیش رو، ‌کاملا کناره هم مقایسه کردین هر دو گوشی رو اول از همه صفحه نمایش گوشی اون که ویتنام هست به شدت خوش رنگ و با کیفیت و رنگش عالیه در صورتی که برای من رنگ پریده و کمرنگ و بی کیفیت به نظر میاد در مقایسه با گوشی اون البته، انگار نه انگار که صفحه نمایش گوشی من سوپر آمولد هستش.وقتی به گوشی اون نگاه میکنم تازه میفهمم کیفیت صفحه نمایش آموزد یعنی چی، فرق دیگه ی که به شدت به‌چشم میاد دوربین عکاسی هستش، دوربین گوشی اون خیلی با کیفیت تر از من هستش که هند هستش، تو یه محیط و کادر یکسان که نگاه میکنم رنگها برای اون زیبا میوفتن در صورتی که واسه من که هند هست خیلی بی کیفیت و بیرنگ ، اینم اضافه کنم که تمام تنظیمات رو چک کردیم و به تنظیمات ربطی نداشت کیفیت رنگ صفحه نمایش و دوربین ویتنام از هند به مراتب با اختلاف بهتر بود، مورد دیگه ای ندیدم و باقی چیزها خوب بودن،وقتی دو گوشی رو کناره هم میگیرین تو این دو مورد که گفتم به نظر میاد اصلا دو مدل گوشی متفاوت دستت گرفتی و من به شخصه ویتنام رو ترجیح میدم به هند.
  • کاربر میهمان 1400/05/08
    گوشی منم مدل a51 ساخت هند هست و فوق العاده راضی هستم
    سامسونگ قبلیم هم ساخت هند بود که ۵ سال داشتمش اونم راضی بودم .
  • کاربر میهمان 1400/04/01
    با سلام من تا به حاا حدود دویست تا گوشی خریدم و فروخته ام ..تنها تفاوت گوشی ها اصلی وفیک  در سرعت تاچ و لمس هست..اصلی با فرعی هیچ قابلیت خاصی ندارد
  • کاربر میهمان 1400/03/09
    سامسونگ ویتنام دارم نو گرفتم اسلا ازش راضی نیستم
  • کاربر میهمان 1400/03/07
    گوشی من ساخت هند هست. از همه نظر عالی.
  • کاربر میهمان 1400/01/30
    سلام من گوشی a51 دارم ساخت هند خیلی هم ازش راضی هستم واقا عالیه
  • کاربر میهمان 1400/01/05
    سلام وقت بخير ببخشید سوال من اینه الان میخوام a31  بخرم اما گیج شدم کسی هست که ساخت هند و داشته باشه و مشکل داشته باشه؟
  • کاربر میهمان 1400/01/04
    سلام. اونایی که میگن هندی آشغاله فکر جیب خودشون و برداشتن کلاه مردم هستند. من سامسونگ ساخت هند دارم و واقعا عالیه
  • کاربر میهمان 1400/01/04
    A12 هند دارم از همه نظر اوکی هست فقط کلیپ بورد و برش دهنده دور عکس توی قسمت ویرایشگر عکس نداره 😔😔 نمیدونم هم چجوری باید بیارمشون  تنظیمات خاصی داره یا چی
  • کاربر میهمان 1399/12/24
    من a71 ساخت هند دارم هیچ هیچ تفاوتی از هر لحاظ با مدل ویتنامی نداره
  • کاربر میهمان 1399/12/21
    من گوشیم ‌a02s گرفتم ساخت هند، شارژش فست شارژر نیست چجوریه؟ اخه خود گوشی قابلیت فست شارژ ددره
  • کاربر میهمان 1399/12/15
    به عنوان یک فروشنده و تعمیر کار سخت افزار و نرم افزار موبایل با 15سال سابقه میگم گوشی های ساخت هند از هر برندی که باشه آشغال هستن و یکبارمصرف
  • کاربر میهمان 1399/12/06
    سلام من گوشی a71دارم. روی جعبه گوشی مونتاژ هند هست.هندزفری اش مال اندونزی. خوده گوشی مونتاژ برزیل . شارژر گوشی مال ویتنام هست. الان این گوشی ساخت چه کشوری هست؟؟؟
  • کاربر میهمان 1399/12/06
    گوشی ویتنام بدترین گوشی توعمرم دیدم
  • کاربر میهمان 1399/11/20
    ساخت هند با ویتنام هیچ فرقی به نظر بنده با هم ندارند چون این جانب گوشی سامسونگ هر دو کشور را داشته ام که هیچ فرقی مشاهده نکردم به نظر میرسد انهایی که می گویند ساخت فلان کشور بهتر است فقط پر کردن جیب خود است
    • کاربر میهمان 1399/11/21
      کاملا حق با شماست ، کشور ما تنها کشوری هست که گوشی سامسونگ ساخت ویتنام گرونتر از گوشی سامسونگ ساخت هند هست  ، و این موضوع چیزی جز پر کردن جیب واردکننده های تلفن همراه نیست
  • کاربر میهمان 1399/11/16
    سلام، ممنون اما پشت نوشته های ریز گوشی های SAMSUNG رو میتونیم ببینم مال کدام کشنده این من مال هند هست😩
    • کاربر میهمان 1400/01/05
      الان شما مشکلی باا گوشیتون دارید؟
    • کاربر میهمان 1399/11/17
      هند و ویتنام از لحاظ کیفیتی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند ، اصلا ناراحت نباشید
  • کاربر میهمان 1399/10/22
    قبلا شماره هفتم و هشتم شماره imei بیانگر کشور سازنده بود اما الان دیگه این طور نیست
    • کاربر میهمان 1399/10/28
      نشان دهنده کشور سفارش دهنده است نه کشور سازنده
  • کاربر میهمان 1399/10/19
    عالی