آیا استفاده از وای فای موجب سرطان می شود ؟

در یک دهه اخیر اینترنت در تمام دنیا فراگیر شده و تقریبا می توان گفت همه ی مردم دنیا در روز با اینترنت سر و کار دارند و اینترنت نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره انسان ها دارد. اینترنت همانطور که فواید بسیاری دارد در بعضی مواقع باعث ایجاد مشکل و دردسر نیز می شود و یکی از مهم ترین دغدغه های بشر در قرن 21 مسائل مربوط به سلامت جسمی و روانی می باشد.

در قرن 21 با توجه به پیشرفت بی سابقه تکنولوژی تمام دانشمندان در این حوضه مشغول تحقیقات هستند تا اطلاعات مفیدی در این باره بدست آورند. در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را در مورد ضررهای احتمالی استفاده زیاد از وای فای را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

بیماری ها و مشکلات احتمالی استفاده از وای فای

بر اساس مطالعات دانشمندانی که در این حوضه فعالیت هایی را انجام داده اند استفاده از وای فای می تواند تاثیر مخربی بر سلامت انسان ها به ویژه کودکان بگذارد که در ادامه به چند مورد از این بیماری ها و مشکلات که بر اثر استفاده زیاد از وای فای بوجود خواهد آمد می پردازیم :

1 - بی خوابی

بی خوابی اولین عارضه استفاده بی رویه از وای فای است ، دانشمندان با مطالعات بسیاری که انجام داده اند به این نتیجه رسیدند که یکی از مهمترین دلایل بی خوابی افراد می تواند وای فای باشد. پژوهش های این دانشمندان نشان می دهد که استفاده از وای فای ( مواجه شدن با تابش های الکترو مغناطیسی شبکه های وای فای ) تاثیر زیادی بر روی الگوی خواب انسان می گذارد و همچنین اعلام کرده اند که استفاده ی زیاد از وای فای در طول دراز مدت می تواند باعث بیماری های ناشی از بی خوابی مانند افسردگی و مبتلا شدن به فشار خون شود.

تاثیر وای فای روی خواب انسان

«فروش ویژه شیائومی رو از دست نده»

2 - اختلال در روند رشد کودکان

استفاده از وای فای در منزل می تواند باعث اختلال در رشد کودکان شود. مطالعات دانشمندان نشان می دهد تشعشعاتی که از شبکه های وای فای  و همچنین اینترنت همراه ساتع می شود می تواند تاثیرات بسیار بدی بر رشد کودکان و حتی جنین در رحم مادر بگذارد. در حال حاضر استانداردهای بین المللی معمولا این تاثیرات را در نظر نمی گیرند پس بهتره که خودمان به فکر خود و فرزندانمان باشیم.

وای فاوی و اختلال در رشد کودکان

3 - تاثیر در سلامت کودکان

تماس زیاد کودکان با میدان های الکترومغناطیسی حاصل از شبکه های وای فای می تواند باعث ابتلای کودکان به بیماری هایی همچون چاقی ، آسم و ... شود. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که دلیل اصلی  اختلال در تمرکز ، حافظه و سیستم عصبی بدن کودکان استفاده ی طولانی مدت از شبکه های اینترنت است.

وای فای و سلامت کودکان

4 - کاهش باروری و تاثیر منفی وای فای در بارداری

در تماس بودن بیش از حد با امواج الکترومغناطیسی شبکه های وای فای می تواند باعث نارسایی سلول های اسپرم شود و حرارت ساطع از لپ تاپ نیز در از بین رفتن سلول های اسپرم نقش مهمی دارد. بر اساس مطالعات انجام شده دانشمندان بر روی حیوانات ماده نشان داده که کاشت تخم در رحم بر اثر تابش امواج الکترومغناطیسی با اخلال مواجه می شود و به احتمال زیاد باعث حاملگی غیر طبیعی می شود و همچنین ریسک سقط جنین در رحم مادر را تا 3 برابر افزایش می دهد.

«فروش ویژه محصولات سامسونگ»

تاثیر وای فای بر باروری

5 - افزایش سلول های سرطانی

هنوز دانشمندان دلیل قطعی بر ارتباط وای فای و ابتلا به سرطان پیدا نکرده اند اما تحقیقات آنها نشان می دهد که استفاده ی بیش از حد از وای فای و ارتباط با میدان های الکترومغناطیسی احتمال رشد سلول های سرطانی را افزایش می دهد که این موضوع بیسار خطرناکی برای سلامت انسان هاست.

وای فای و افزایش سلول سرطانی

سازمان بهداشت جهانی نیز امواج الکترومغناطیسی وای فای را در گروه دوم در میان عوامل سرطان زا قرار داده است که این موضوع دلیل مهمی بر خطرناک بودن این امواج برای سلامت انسان است.

وای فای چگونه سلامت ما انسان ها را به خطر می اندازد ؟

در زمان روشن بودن روتر وای فای این دستگاه در حال انتقال و دریافت داده ها می باشد که این موضوع باعث شکل گیری میدان الکترومغناطیسی می شود که ذرات حاصل از این میدان الکترومغناطیسی بدن ما انسان ها را در برابر تابش این امواج قرار می دهد که این تشعشعات در تلفن همراه بسیار بیشتر است. با وجود این مسائل هنوز محققان مدرک قطعی بر اثبات این موضوع نیافته اند.

چگونه از خطرات وای فای جلوگیری کنیم ؟

بهترین راه جلوگیری از این خطرات به حداقل رساندن استفاده از آن است و اینکه کمتر در معرض این تشعشعات قرار بگیریم. هر چند با توجه به رشد چشمگیر استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی این موضوع غیر ممکن به نظر می رسد باز هم راه هایی برای کم کردن این خطرات وجود دارد.

در ادامه به چند مورد از روش های جلوگیری از خطرات وای فای می پردازیم ، پس تا انتهای این مقاله با ایبکس موبایل همراه باشید.

1 - خاموش کردن وای فای قبل از خواب

وای فای سیگنال هایی دریافت و ارسال می کند که این سیگنال ها می تواند در طول خواب تداخل ایجاد کند ، بنابراین خاموش کردن وای فای قبل از خواب بهترین راه برای داشتن یک خواب آرام است و به بدن انسان اجازه می دهد راحت استراحت کند و این کار می تواند تاثیرات منفی را تا حدود 33درصد کاهش دهد.

«کمترین قیمت هندزفری های بی سیم»

خاموش کردن وای فای

اگر فکر می کنید که همیشه یادتون میره وای فای را خاموش کنید باید بگم که روتر هایی وجود دارند که به طور اتوماتیک اتصال اینترنت را قطع می کنند و همچنین تایمرهایی برای آنها تعبیه شده است که زمان بندی استفاده از اینترنت را می توانید کنترل کنید و با این کار خطرات ناشی از تشعشعات اینترنت را کاهش دهید.

2 - بجای اینترنت گوشی ، وای فای را روشن کنید

یکی از سوالاتی که در ذهن همه ی کاربران اینترنت وجود دارد این است که ضرر استفاده از اینترنت گوشی بیشتر است یا ضرر استفاده از وای فای !

با وجود اینکه استفاده از وای فای برای بدن انسان خطرناک است و مشکلات زیادی را برای انسان بوجود می آورد با این حال وقتی این سوال مطرح می شود که از اینترنت گوشی استفاده کنیم یا وای فای به جواب استفاده از وای فای میرسیم. استفاده از وای فای یا همان اینترنت خانگی سرعت و پایداری بهتری دارد و هنوز هم امن ترین روش برای اتصال به شبکه اینترنت است و نسبت به اینترنت تلفن همراه خطرات کمتری را به دنبال دارد.

پس به شما عزیزان توصیه می کنیم اگر نیاز به اینترنت دارید تا جایی که ممکن است به جای اینترنت تلفن همراه به شبکه ی وای فای متصل شوید و در صورتی که به وای فای دسترسی ندارید و مجبور به استفاده از اینترنت تلفن همراه هستید حداقل برای سلامتی خودتان زمان اتصال به اینترنت را کمتر کنید.

3 - قرار دادن گوشی روی حالت پرواز

تکنولوژی به طرز چشمگیری در حال رشد است و هر روز نیاز انسان ها به اینترنت همراه بیشتر میشود و ناچار به استفاده از مودم های جدید و اینترنت همراه میشوند و همانطور که گفتیم خطرات بیشتری نسبت به مودم های خانگی برای سلامت انسان دارند. برای کاهش این عوارض در هنگام  برقراری تماس استفاده از هندزفری را به شما عزیزان توصیه میکنیم و همچنین در هنگامی که اینترنت را نیاز ندارید حتما آن را خاموش کنید و می توانید با قرار دادن گوشی در حالت پرواز زمانی که به گوشی نیازی ندارید این عوارض را به حداقل برسانید.

4 - از استفاده ی گجت های هوشمند در خانه و خودرو خودداری کنید

اتصال دائمی گجت های هوشمند در خانه ها و خودرو ها و همچنین محل کار دسترسی ما را به امکانات آنها ممکن میسازد و همچنین کارهایمان را راحت تر می کند اما باید بدانید که این موضوع خطرات ناشی از اینترنت را افزایش می دهد. پس به شما توصیه میکنیم برای کاهش دادن این خطرات و همچنین برای سلامت خودتان استفاده از گجت هایی که به اینترنت متصل می شوند را تا جای ممکن کاهش دهید تا محیط امن و بهتری برای زندگی خود و خانوادتان فراهم شود.

نتیجه گیری :

با پیشرفت بی سابقه تکنولوژی در قرن 21 و لزوم استفاده از اینترنت برای انجام بسیاری از کارهای ضروری باعث شده تا انسان به ناچار به این شبکه ی اینترنت وصل شود و این موضوع روز به روز در حال افزایش است. پس برای سلامتی خود عزیزانتون حتما نکاتی که در این مقاله خدمتتان گفتیم را رعایت کنید تا زندگیتان با سلامت و تندرستی همراه باشد.

این پست را با هر شخصی که سلامتیش براتون مهم هست به اشتراک بزارید تا آنها نیز این نکات را بخوانند و رعایت کنند.

از اینکه تا انتهای این مقاله با آیبکس موبایل همراه بودید بسیار سپاسگذاریم.

فروشگاه اینترنتی آیبکس موبایل ارائه دهنده انواع برندهای موبایل و لوازم جانبی با بهترین قیمت با امکان ارسال به تمام نقاط کشور در خدمت شما عزیزان می باشد.

لیست قیمت محصولات شیائومی

لیست قیمت محصولات سامسونگ

لیست قیمت محصولات هوآوی

لیست قیمت محصولات آنر

مطالب دیگر :

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

چطوری بفهمیم شخصی ما را در واتس اپ بلاک کرده؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

آموزش کسب درآمد از یوتیوب

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

تفاوت پک گلوبال و هند در گوشی های شیائومی

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

چطوری از هک شدن گوشیمون جلوگیری کنیم ؟

بهترین روش های دانلود از یوتیوب چیست ؟

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1399/08/02
    مطالب بسيار عالي بود 👏
    اينطور كه پيش ميره وضعيت خيلي خرابه