چرا بسته اینترنت ما زود تموم میشه ؟

یکی از دغدغه های همه ی کاربران اینترنت این است که در مدت زمان کوتاهی حجم اینترنت آنها به اتمام می رسد در حالی که استفاده ی چندانی از بسته ی اینترنت خود نکرده و فایل هایی با حجم بالا نیز دانلود نکرده اند. بطور کلی چند مورد وجود دارد که باعث می شود بسته اینترنت خیلی سریع تر تمام شود و باعث ضرر های مالی بسیاری به کاربران این شبکه سراسری اینترنت می شود. در این مقاله قصد داریم تا چند مورد از دلایل تمام شدن سریه بسته اینترنت و همچنین راه حل های مناسب برای جلوگیری از آنها رو توضیح دهیم.

روش های صرفه جویی در مصرف اینترنت

قبل از اینکه بخواهیم در مورد مصرف اینترنت صحبت کنیم باید این نکته را خدمت شما عزیزان یادآوی کنیم که اگر از آن دسته از افرادی هستید که اینترنت گوشی شما همیشه روشن است حتما پست مربوط به « عوارض اینترنت برای بدن انسان » را مطالعه کنید و این را هم باید بدانید که روشن بودن دائم اینترنت گوشی شما تاثیر زیادی در میزان مصرف باتری آن دارد و خیلی سریع تر شارژ باتری گوشی شما به اتمام می رسد و علاوه بر آن عوارض زیادی برای بدن شما دارد. پس برای جلوگیری از این مورد ترجیحا فقط زمانی که به اینترنت نیاز دارید آن را روشن کنید و تا حد امکان بجای اینترنت گوشی از وای فای ( اینترنت خانگی ) استفاده کنید.

با آیبکس موبایل همراه باشید تا چند مورد از دلایل مصرف زیاد اینترنت را برایتان توضیح دهیم.

1 - تشخیص برنامه هایی که اینترنت زیادی را مصرف می کنند

اولین کاری که باید برای مدیریت مصرف اینترنت انجام دهید این است که برنامه هایی را که اینترنت زیادی را مصرف می کنند را شناسی کنید ، معمولا شبکه های مجازی بخصوص شبکه های مجازی که بر پایه اشتراک ویدیو می باشند ( مانند اینستاگرام ، یوتیوب و ... ) در لیست برنامه های پر مصرف قرار دارند. برای پیدا کردن این برنامه هایی که اینترنت زیادی مصرف می کنند به بخش اینترنت و شبکه در تنظیمات گوشی خود رفته و گزینه Data Usage را انتخاب کنید در اینجا شما لیست برنامه ها را بر اساس میزان مصرف اینترنت مشاهده می کنید.

برنامه هایی که نت زیاد مصرف میکنند

بهترین قیمت هندزفری بیسیم در کشور

با زدن بر روی هریک از برنامه ها و انتخاب گزینه Restrict mobile background data می توانید میزان مصرف اینترنت هر یک از این برنامه ها را مدیریت کنید ، می توانید برای هرکدام بازه زمانی مشخص و میزان حجم دلخواه را در نظر بگیرید که بدین ترتیب اگر برنامه ای از حجم اینترنت تعیین شده توسط شما گذر کند اینترنت آن برنامه قطع خواهد شد و بدین صورت از مصرف زیاد اینترنت جلوگیری خواهید کرد.

2 – جلوگیری از دانلود خودکار فایل در پیام رسان ها

اگر فایل های زیادی درون گوشی خود ندارید ولی حافظه گوشی شما پر شده است بجای خرید کارت حاظه بهتر است به دنبال دلیل پر شدن حافظه گوشی باشید چرا که پیام رسان ها می توانند دلیل اصلی پر شدن حافظه داخلی گوشی شما باشند چون احتمالا حجمی از حافظه گوشی شما را دیتا مسنجر ها گرفته است.دانلود خودکار برنامه ها

روش های ساده ای برای کنترل دیتا مسنجر ها وجود دارد که شما می توانید با مراجعه به بخش تنظیمات پیامرسان و انتخاب گزینه Data and Storage Usage می توانید مصرف دیتا پیامرسان را کنترل کنید ، معمولا برای همه ی پیام رسان ها دو روش کنترل دیتا وجود دارد که یکی دانلود توسط اینترنت موبایل و دیگری دانلود توسط وای فای است که شما در این قسمت می توانید بصورت جداگانه تنظیمات مربوط به هر کدام را انتخاب کنید و از دانلود خودکار فایل با اینترنت موبایل جلوگیری کنید.

دانلود خودکار واتس اپ اندروید

3 – از مرورگر های پر مصرف استفاده نکنید

این روزها وارد هر سایت و برنامه ای که می شوید تبلیغات گوناگونی را مشاهده می کنید که مرورگر ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند و با نمایش تبلیغات باعث می شوند تا اینترنت شما بیشتر مصرف شود برای جلوگیری از این مورد باید به دنبال مرورگر هایی بگردید که تبلیغاتی نشان نمی دهد تا با این کار مصرف اینترنت خود را کاهش دهید.

4 – خاموش کردن اینترنت زمانی که نیازی به آن ندارید

خیلی از کاربران اینترنت به اشتباه تصور می کنند که اگر همه ی برنامه های گوشی خود را ببندند ولی اینترنت گوشی آنها روشن باشد هیچ حجمی از اینترنت آنها کم نمی شود که باید بگم همچین چیزی صحت ندارد و این را هم بدانید که حتی نوتیفیکیشن هایی که روی گوشی شما نمایش داده می شود نیز روی مصرف اینترنت تاثیر دارند و همچنین برنامه ها در پس زمینه نیز از اینترنت استفاده می کنند ولی این مصرف اینترنت نسبت به زمانی که از برنامه استفاده می کنید کمتر است پس به شما توصیه میکنیم اگر نیازی به اینترنت ندارید دیتا گوشی خود را خاموش کنید تا از مصرف اینترنت جلوگیری شود.

5 – بروزرسانی خودکار برنامه ها با اینترنت گوشی را قطع کنید

هنگامی که نسخه جدید برنامه هایی که روی گوشی شما نصب هستند ارائه می شود گوشی هوشمند شما جهت دانلود و نصب این ورژن جدید برنامه اقدام می کند که این مورد باعث مصرف بیش از حد اینترنت گوشی شما می شود پس برای جلوگیری از دانلود خودکار برنامه ها بهتر است به اپ استور گوشی خود مراجعه کنید و وارد منو تنظیمات شوید و سپس گزینه Auto-update apps را انتخاب کنید و آن را روی گزینه وای فای قرار دهید تا زمانی که در حال استفاده از اینترنت موبایل هستید برنامه ها بصورت خودکار آپدیت نشوند و با این روش در مصرف اینترنت صرفه جویی کنید.

«انواع گجت هوشمند با قیمت مناسب»

دانلود خودکار

نتیجه گیری

در این مقاله 5 مورد از مواردی که باعث مصرف زیاد اینترنت گوشی ششما میشوند را بررسی کردیم و راه حل ها را نیز خدمت شما عزیزان ارائه دادیم با این حال در صورتی که باز هم در این مورد مشکلی داشتید می توانید در قسمت کامنت های همین پست سوال خودتون رو بپرسید سعی میکنیم در کوتاه ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهیم.

آیبکس موبایل ارائه دهنده انواع برندهای موبایل و لوازم جانبی با بهترین قیمت و ارسال به تمام نقاط کشور در خدمت شما عزیزان می باشد.

لیست قیمت گوشی های شیائومی

لیست قیمت گوشی های سامسونگ

لیست قیمت گوشی های هوآوی

لیست قیمت گوشی های آنر

 

مطالب آموزشی :

آیا استفاده از وای فای باعث ایجاد سرطان میشود؟

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

چطوری بفهمیم شخصی در واتس اپ ما را بلاک کرده ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

راه درآمد میلیونی از یوتیوب

چطوری گوشی اندرویدی را روت کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشیهای شیائومی

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1399/08/02
    مطالب مفید بودن