ترفندهای جالب و کاربردی پیام رسان محبوب واتس اپ

پیام رسان واتس اپ از زمان عرضه تا کنون یکی از محبوب ترین پیامرسان ها در دنیا و از جمله در کشور ما می باشد ، بعدا از اینکه تلگرام وارد میدان شد و امکانات و قابلیت های بیشتری که نسبت به واتس اپ داشت باعث شد که میزان قابل توجهی از محبوبیت واتس اپ کاسته شود و همین موضوع باعث شد مردم بیشتر به سمت تلگرام روی بیاورند.

اما طولی نکشید که در کشور ما بنا به دلایلی نامعلوم به دستور قوه قضائیه تلگرام فیلتر شد و باعث شد که همه ی مردم نتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. واینجا بود که فیلتر شدن تلگرام دلیلی بر بازگشت دوباره کاربران به سمت واتس اپ شد. این پیامرسان واتس اپ دارای قابلیت هایی است که شاید تعداد بسیاری از مردم از آن اطلاعی نداشته باشند.

با ما همراه باشید تا این قابلیت های جالی واتس اپ را به شما آموزش دهیم.

حالت های نوشتن متن

برای نوشتن یک پیام ، متن آن را به چند صورت مختلف می توانید ارسال کنید کهدر اینجا ما به این چند روش می پردازیم.

Bold : این حالت که همان بزرگ نوشتن متن است می توانید با گذاشتن دو * قبل و بعد از متن مورد نظر آن متن را بزرگ بنویسید به طور مثال :  *سلام خوبی*

Italicبرای ارسال متن به صورت کج باید اول و آخر متن مورد نظر از آندرلاین _ استفاده کرد. به طور مثال :  _سلام خوبی_

خط خوردهبرای ارسال متن خط خورده باید قبل و بعد از متن مورد نظر ~ قرار میدهیم . به طور مثال :  ~سلام خوبی~

Whatsapp

خواندن پیام طرف مقابل بدون اینکه بفهمه

واتس اپ یک قابلیت دیگهای که داره اینه که شما میتونید پیام های دریافتی از یک شخص رو بخونید بدون اینکه اون شخص متوجه بشه ، برای اینکار کافیه به تنظیمات واتس اپ برید و مسیر زیر رو ادامه بدید Setting~Account~Privacy بعد از اینکه به این قسمت مراجعه کردید گزینه Read receipts را خاموش کنید. خب تبریک میگم شما الان میتونید پیام ها رو بخونید بدون اینکه طرف مقابل بفهمه.

اما متاسفانه یه ایرادی که این قابلیت داره اینه که اگه شما اینکارو کنید خودتون هم نمیتونید متوجه بشید که طرف مقابل پیام شما رو خونده یا نه .

Whatsapp 

« کمترین قیمت تلویزیون های شیائومی در کشور » 

پاک کردن پیام برای طرف مقابل

این قابلیت که مدت زیادی نیست به واتس اپ اضاف شده به این صورت است که اگر شما پیامی را به اشتباه برای کسی ارسال کردید تا 1 ساعت زمان دارید اون پیام رو پاک کنید به طوری که داخل گوشی طرف مقابل هم پاک بشه. برای این کار زمانی که قصد پاک کردن پیام رو دارید دو گزینه برای شما وجود دارد که اگه Delete For Me را انتخاب کنید پیام فقط روی گوشی خودتون پاک میشه اما اگر گزینه Delete For Everyone را انتخاب کنید پیام از گوشی طرف مقابل نیز پاک می شود اما شما فقط یک ساعت برای پاک کردن پیام برای طرف مقابل زمان دارید. حالا اگه از یک ساعت گذشت چیکار کنیم؟ برای اینکه بتوانیم پیامهایی که بیشتر از یک ساعت از ارسال آنها میگذرد را برای طرف مقابل پاک کنیم باید تاریخ و ساعت گوشی را به صورت دستی به حدود همان زمان ارسال پیام تغییر بدیم و پیام رو پاک کنیم و دوباره تاریخ گوشی رو به حالت عادی برگردونیم.

Whatsapp

اجرای واتس اپ در ویندوز

واتس اپ این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا حساب کاربری خود را روی سیستم عامل ویندوز نیز در دسترس داشته باشند. برای اینکه بتوانید حساب کاربری خود را روی ویندوز اجرا کنید باید در ویندوز WhatsApp Web را اجرا کنید و سپس در گوشی همین گزینه را انتخاب کنید و بارکد روی ویندوز را اسکن کنید. اما باید مراق باشید که اشخاص دیگر حساب کاربری شما را به این روش در ویندوز اجرا نکنند ، برای فهمیدن این موضوع که آیا کسی به حساب شما دسترسی دارد یا خیر ویدیو آموزشی زیر را تا آخر ببینید.

Whatsapp 

« فروش ویژه گوشی های سامسونگ »

امنیت حساب کاربری

واتس اپ نیز یکی از پیامرسانهایی است که ورود دو مرحله را می توانید در آن فعال کنید، این قابلیت امنیت حساب کاربری شما را بالا می برد ، برای فعال کردن این قابلیت به تنظیمات واتس اپ مراجعه کنید و از بخش حساب کاربری گزینه Two-step verification را فعال کنید که برای فعال شدن از شما یک رمز و ایمیل درخواست می کند. به شما توصیه میکنیم برای امنیت بیشتر اکانت واتس اپ خودتون حتما این قابلیت را فعال کنید. توضیحات بیشتر در ویدیو آموزشی انتهای صفحه.

Whatsapp

گروه واتس اپ

زمانی که در گروه واتس اپ پیامی ارسال میکنید و متوجه نمی شوید که چه اشخاصی اون پیام رو دیدن ، واتس اپ این قابلیت را دارد که شما بتوانید ببینید پیام شما روی گوشی چه اشخاصی رفته و همچنین چه اشخاصی پیام شما را دیده اند. برای فهمیدن این موضوع انگشت خورد را روی پیامی که در گروه ارسال کرده اید نگه دارید و سپس گزینه info را انتخاب کنید.

حالت Dark Mode

واتس اپ نیز حالت محبوب dark mode را به پیامرسان خود اضافه کرده و شما اگر واتس اپ و سیستم عامل گوشی خودتون رو آپدیت کرده باشید با انتخاب این حالت در گوشی خود واتس اپ نیز به صورت اتوماتیک به این حالت تغییر پیدا می کند اما اگر گوشی شما این قابلیت را نداشت می توانید از تنظیمات قسمت چت واتس اپ گزینه Theme را بزنید و اونجا حالت Dark Mode را انتخاب کنید.

whatsapp 

کدام گوشی ها قویترین باتری ها را دارند ؟

این بود ترفندهایی از پیامرسان محبوب واتس اپ از اینکه وقت گذاشتید و این مطلب رو خواندید از شما سپاسگذاریم و امیدواریم براتون مفید بوده باشه ، اگه از مطلب خوشتون اومد نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

آیبکس موبایل ارائه دهنده انواع برندهای موبایل و لوازم جانبی

لیست قیمت گوشیهای شیائومی

لیست قیمت گوشیهای سامسونگ

لیست قیمت گوشیهای هوآوی

لیست قیمت گوشیهای آنر

لیست قیمت هندزفری بی سیم

لیست قیمت گجت های هوشمند

مطالب آموزشی :

چرا بسته اینترنت ما زود تموم میشه ؟

آیا استفاده از وای فای باعث ایجاد سرطان میشود؟

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

چطوری بفهمیم شخصی در واتس اپ ما را بلاک کرده ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

راه درآمد میلیونی از یوتیوب

چطوری گوشی اندرویدی را روت کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشیهای شیائومی

چرا کابل شارژ آیفون زود خراب میشه ؟

چطوری گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟

باید و نباید های گوشی هوشمند

راه تشخیص باتری اصلی از تقلبی

حقیقت هایی در مورد تلفن همراه

بهترین آنتی ویروس های رایگان

 

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/01/23
    مطالب عاااالی بود ممنون
  • کاربر میهمان 1399/07/30
    مطالب عالی بود
  • کاربر میهمان 1399/07/20
    عالي بود ممنون از سايت خوبتون