چطوری باتری اصلی را از باتری تقلبی تشخیص بدیم ؟

چطوری باتری تقلبی گوشی را تشخیص دهیم؟

با توجه به اینکه این روزها گوشی های هوشمند در همه جای دنیا فراگیر شده و افراد بسیار زیادی با آن سر و کار دارند احتمال آسیب دیدن و خراب شدن باتری گوشی های هوشمند نیز بیشتر شده است. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته بطور میانگین کاربران گوشی های هوشمند در روز حدود 3 ساعت و 15 دقیقه از گوشی خود استفاده میکنند که البته این آمار تقریبی است و حدود 20 درصد از این کاربران در روز بیش از 4 ساعت و نیم از گوشی خود استفاده می کنند که استفاده زیاد از گوشی در گذر زمان باعث می شود که عمر باتری ها کم شود.

زمانی که عمر باتری گوشی شما کم شود نیاز به شارژ کردن پی در پی گوشی خود دارید که کاری بسیار خسته کننده است و بهترین راه برای حل این مشکل عوض کردن باتری گوشی است. اما با وجود مدل های تقلبی کالا ها در بازار کاربران هنگام خرید باتری جدید با یک چالش روبرو می شوند که چطوری یک باتری خوب تهیه کنند و اینکه چطوری باتری اصلی را از باتری تقلبی تشخیص دهند. ما در این مقاله قصد داریم راه کارهایی را به شما نشان دهیم تا بتوانید باتری های اصلی را از تقلبی تشخیص دهید.

راه های تشخیص باتری تقلبی گوشی

این که هر شخصی بتواند باتری اصلی را از باتری تقلبی تشخیص دهد اهمیت بسیاری دارد زیرا استفاده از باتری های تقلبی در گوشی علاوه بر اینکه کارایی یک باتری خوب را ندارد می تواند باعث ایجاد مشکلاتی نیز شود که بعضی از این مشکلات جبران ناپذیر است ، استفاده از باتری های تقلبی در بسیاری از موارد باعث منفجر شدن گوشی شده اند.

هر چند راهکارهای زیادی برای تشخیص باتری اصلی از باتری تقلبی وجود دارد اما تشخیص این موضوع برای بسیاری از مصرف کنندگان کار دشواری است و بهترین راهکار خرید باتری از فروشگاه های معتبر است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین راهکارهای تشخیص باتری اصلی از تقلبی را برای شما شرح دهیم.

تشخیص باتری تقلبی از روی ظاهر آن

باتری های اصلی و تقلبی شاید در نگاه اول تفاوتی نداشته باشند ولی باید کاملا حواستان را جمع کنید تا نکات ریزی که باتری تقلبی را لو می دهد را بیابید. کاربران حرفه ای موبایل به راحتی می توانند با در دست گرفتن باتری گوشی به کیفیت ساخت و اصل بودن آن پی ببرند ، با آیبکس موبایل همراه باشید تا چند تفاوت اصلی بین باتری اصلی و تقلبی را برای شما شرح دهیم:

1 – تفاوت در علائم و نوشته ها و محل لیبل ها

هنگامی که قصد تعویض باتری گوشی خود را دارید ، باتری اصلی گوشی خود را در کنار باتری جدید قرار داده و تمام جزئیات را به دقت بررسی کنید ، وجود هر گونه تفاوت در ظاهر می تواند نشانگر باتری تقلبی باشد.

تشخیص باتری تقلبی از اصلی

2 – نقص ظاهری و سالم نبودن باتری

باید ظاهر باتری را بصورت کامل بررسی کنید ، وجود هر گونه ناهمواری و آسیب بر روی بدنه و همچنین یکنواخت و صاف نبودن برچسب ها می تواند نشانگر تقلبی بودن باتری باشد.

باتری آسیب دیده

3 – تفاوت در ظاهر محل اتصال باتری ها

در سالهای اخیر اکثر گوشی های هوشمند دارای باتری های غیر قابل تعویض توسط کاربر هستند ولی گوشی های قدیمی اگر باتری را از گوشی جدا کنید یک محل اتصال بر روی باتری قرار دارد که محل اتصال باتری جدید و باتری گوشی شما باید شبیه یکدیگر باشد و اگر تفاوتی داشت و یا ایرادی داشت احتمالا باتری جدید تقلبی است.

تشخیص باتری فیک گوشی

4 – بررسی ظرفیت باتری

باتری های گوشی های هوشمند دارای ظرفیت های متفاوتی هستند ، پس قبل از خرید باتری جدید حتما از یکی بودن ظرفیت باتری جدید با باتری قدیم مطمئن شوید  ، ظرفیت باتری ها بصورت اعدادی بر روی بدنه باتری نوشته شده است.

5 – بررسی مشخصات باتری با مشخصات روی جعبه آن

تمامی باتری های اصلی گوشی هوشمند دارای جعبه مخصوص خود هستند ، پس هنگام خرید حتما به مشخصات باتری و مشخصات ثبت شده بر روی جعبه توجه کنید ، معمولا اطلاعاتی مثل تاریخ ساخت باتری و همچنین سریال باتری روی آن نوشته شده است.

تفاوت باتری اصلی و فیک

6 – تقلبی بودن باتری های داخلی گوشی

تقریبا تمامی گوشی های هوشمند جدید به باتری های داخلی مجهز شده اند و دسترسی کاربران به آنها محدود شده است و برای تعویض این نوع باتری ها مجبور هستند به تعمیرکار موبایل مراجعه کنند. اگر به همچین موضوعی برخورد کردید حتما از تعمیرکار بخواهید که باتری گوشی خودتان و همچنین باتری جدید را در اختیار شما قرار دهد و با دقت کامل تمام جزئیات ظاهری باتری ها را بررسی کنید ، اگر باتری جدید تفاوت های ظاهری نسبت به باتری اصلی گوشی خودتان داشت به اصل بودن باتری جدید شک کنید.

چه نوع عملکردهایی نشانه ی تقلبی بودن باتری است ؟

برای اینکه یک باتری تقلبی را از باتری اصلی تشخیص بدیم فقط نباید به ظاهر باتری بسنده کنیم چون از راه های دیگری همچون عملکرد باتری نیز می توان باتری تقلبی را از باتری اصلی تشخیص بدیم. به عنوان معمولی ترین مشکلات باتری تقلبی می توان به داغ شدن زیاد باتری در هنگام شارژ شدن و همچنین کامل شارژ نشدن آن اشاره کرد ، طولانی شدن زمان شارژ کردن گوشی نیز می تواند ناشی از تقلبی بودن باتری گوشی باشد.

حتما بعد از خرید باتری جدید یک بار آن را کامل شارژ کنید و مدت زمان نگهداری شارژ آن را بررسی کنید ، اگر مدت نگهداری شارژ باتری نسبت به قبل کمتر شده باشد می تواند نشانه ی تقلبی بودن باتری باشد ، البته اکثر گوشی های امروزی به دلیل بزرگ بودن صفحه نمایش و استفاده زیاد از اینترنت تقریبا 1 روز بیشتر دوام نمی آورند.

تشخیص باتری تقلبی گوشی اندروید

برای بررسی سلامت باتری گوشی های اندرویدی می توان از برنامه های تشخیص سلامت باتری استفاده کرد ، اگر قصد خرید گوشی اندرویدی دست دوم را دارید حتما از اصل بودن باتری آن مطمئن شوید چون احتمال تقلبی بودن باتری گوشی های اندرویدی بسیار زیاد است پس این موضوع را به دقت بررسی کنید.

یکی از برنامه هایی که در این زمینه می توانید از آن استفاده کنید برنامه Accu Battery است که این برنامه اطلاعات کامل و دقیقی از سلامت باتری را در اختیار کاربر قرار می دهد. این برنامه بصورت کامل میزان دقیق ظرفیت باتری و همچنین میزان شارژ پذیری را در کنار سلامت باتری نمایش میدهد. در بعضی موارد ممکن است باتری اصلی باشد ولی باز هم بازدهی خوبی نداشته باشد که در اون صورت احتمالا مشکل از شارژر گوشی است ، به شما توصیه می کنم حتما از شارژرهای اصلی و با کیفیت برای شارژ کردن گوشی استفاده کنید.

سلامت باتری گوشی اندرویدی

تشخیص باتری تقلبی گوشی آیفون

کمپانی اپل ویژگی خاصی به نام Battery Health را همزمان با ارائه نسخه 11.3 سیستم عامل خود به آیفون اضافه کرد که کاربران با استفاده از این ویژگی می توانند میزان سلامت باتری گوشی خود را ببینند. که این روش بهترین روش برای تشخیص باتری تقلبی آیفون است. یکی از قابلیت های مهم Battery Health این است که اگر باتری تقلبی روی گوشی شما باشد اخطار می دهد و همچنین با توجه به میزان سلامت باتری امکان تشخیص کارکرده و یا نو بودن دستگاه نیز وجود دارد.

سلامت باتری آیفون

این نکته را نیز فراموش نکنید که نحوه ی شارژ کردن گوشی بر میزان سلامت باتری تاثیر زیادی می گذارد و همچنین استفاده از شارژر های تقلبی می تواند باعث کاهش عمر باتری گوشی آیفون شود.

لوازم جانبی اصلی آیفون را می توانید از فروشگاه آیبکس موبایل خریداری کنید.

از اینکه تا انتهای این مقاله با آیبکس موبایل همراه بودید بسیار سپاسگذاریم ، لطفا نظرات خود را زیر همین پست با ما به اشتراک بزارید.

لیست قیمت گوشیهای شیائومی

لیست قیمت گوشیهای سامسونگ

لیست قیمت گوشیهای هوآوی

لیست قیمت گوشیهای آنر

لیست قیمت هندزفری بی سیم

لیست قیمت گجت های هوشمند

مطالب آموزشی :

چرا بسته اینترنت ما زود تموم میشه ؟

آیا استفاده از وای فای باعث ایجاد سرطان میشود؟

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

چطوری بفهمیم شخصی در واتس اپ ما را بلاک کرده ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

راه درآمد میلیونی از یوتیوب

چطوری گوشی اندرویدی را روت کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشیهای شیائومی

چرا کابل شارژ آیفون زود خراب میشه ؟

چطوری گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟

باید و نباید های گوشی هوشمند

دیدگاه شما چیست؟