باید و نباید هایی که در مورد گوشی هوشمند باید رعایت کنیم

چه کارهایی را نباید با گوشی انجام دهید ؟

این روزها گوشی هوشمند به یک همراه همیشگی برای همه ی مردم تبدیل شده و هرجایی همراه آنهاست و تمام اطلاعات شخصی خودشون رو روی گوشی هوشمند خود ذخیره می کنند تا در صورت نیاز به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند پس هر کاربری باید خیلی مراقب این وسیله ارزشمند خود باشد چرا که در صورت آسیب رسیدن به این گوشی هوشمند خسارات زیادی به صاحب آن وارد می شود که برخی از آنها نیز جبران ناپذیر هستند ، پس باید تمام تلاش خودتون رو در حفظ و نگه داری این گوشی هوشمند به کار ببرید.

هر شخصی نظر متفاوتی دارد ، و ما در این پست به چند مورد مهم از کارهایی که نباید با گوشی هوشمند انجام دهید را برای شما عزیزان مطرح کرده ایم و امیدواریم که بتوانیم در حفظ و نگه داری هرچه بهتر گوشی هوشمند به شما کمک کنیم.

1 – خاموش نکردن گوشی

تمام کارشناسان بر این عقیده هستند که روشن ماندن مداوم گوشی در طولانی مدت باعث خراب شدن گوشی و همچنین خراب شدن باتری آن می شود زیرا روشن ماندن مداوم گوشی هوشمند فشار زیادی به باتری آن وارد می کند ، پس تا جایی که امکان دارد هفته ای یک بار گوشی خود را خاموش کنید و بهترین راه برای انجام این کار خاموش کردن گوشی در آخر شب است که هیچ خللی نیز در انجام کارهای شما ایجاد نمی کند.

خاموش نکردن گوشی

2 – روشن گذاشتن وای فای و بلوتوث بصورت مداوم

زمانی که وای فای گوشی هوشمند و یا بلوتوث آن بصورت مداوم روشن باشد انرژی زیادی از باتری را مصرف می کنند. بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند وای فای و بلوتوث گوشی خود را روشن می گذارند درصوتی که به آنها نیازی ندارند و استفاده ای نمی کنند که این کار آنها باعث آسیب رساندن به باتری گوشی میشود. پس اگر به وای فای و بلوتوث گوشی نیازی ندارید به هیچ وجه آنها را روشن نگذارید.

روشن گذاشتن وای فای و بلوتوث

3 – استفاده از گوشی در آب و هوای نامناسب

گوشی های هوشمند برای دمای خاصی طراحی و تولید شده اند که این دما بصورت حدودی بین 0 تا 32 درجه سانتی گراد است و استفاده از گوشی هوشمند در دمایی پایینتر از این محدوده و همچنین دمایی بالاتر از این محدوده می تواند منجر به آسیب رساندن به گوشی هوشمند شما شود پس تا جایی که ممکن است از کارکردن با گوشی هوشمند خارج از این محدوده دمایی خودداری کنید.

استفاده از گوشی در هوای نامناسب

4 – شارژ کردن گوشی در تمام طول شب

این روزها تقریبا همه ی کاربران آخر شب هنگام خواب گوشی هوشمند خود را به شارژ می زنند که فردا صبح که بیدار می شوند شارژ گوشی آنها کامل باشد ، این کار بسیار اشتباه است زیرا همانطور که در مقاله روش های صحیح شارژ کردن گوشی توضیح دادیم بهتر است که شارژ گوشی را بین 20 تا 80 درصد نگه دارید و از شارژ شدن کامل گوشی خودداری کنید تا باتری گوشی شما مدت بیشتری عمر کند و همچنین زمانی که گوشی شما کامل شارژ می شود به مرور زمان از ظرفیت آن کاسته می شود.

شارژ کردن گوشی در طول شب

5 – خالی کردن کامل باتری گوشی

شرکت اپل که یکی از بزرگترین تولید کنندگان موبایل در دنیاست اعتقاد دارد که باتری های موبایل  نیز مانند انسان هاست و همانطور که یک انسان نباید بیش از حد غذا بخورد و یا اینکه نباید بیش از حد گرسنه شود باتری های گوشی هوشمند نیز اینگونه هستند و نباید شارژ آنها کامل خالی شود و یا اینکه بیش از حد شارژ شوند. که طبق نظر کارشناسان باتری موبایل زمانی که شارژ آن بین 50 تا 80 درصد است بهترین کارایی را دارد پس به شما توصیه می کنیم به هیچ وجه نگذارید شارژ گوشی شما تمام شود زیرا زمانی که شارژ باتری کاملا خالی می شود وارد یک مرحله ای می شود که به آن دشارژ عمیق میگویند و دیگر یون های باتری قابلیت ذخیره شارژ را ندارند.

خالی شدن باتری گوشی

6 – استفاده از شارژرهای متفرقه

هر گوشی هوشمند درون جعبه یک شارژر مخصوص خود و متناسب با باتری خود را دارد که این شارژر ها متناسب با نوع باتری و همچنین ظرفیت آن ساخته شده است و با شارژر دیگر گوشی ها متفاوت است و درصورت استفاده از شارژرهای متفرقه هرچند گوشی شما را شارژ می کند اما می تواند آسیب جدی به باتری گوشی شما وارد کند ، پس تا حد امکان از شارژر گوشی خودتان برای شارژ کردن آن استفاده کنید و اگر مجبور به استفاده از شارژرهای متفرقه شدید قبل از استفاده حتما به همخوانی داشتن آن شارژر با باتری گوشی خودتان مطمئن شوید.

استفاده از شارژر فیک

7 – تمیز نکردن گوشی

گوشی های هوشمند منبع بزرگی از انواع ویروس ها و آلودگی ها هستند ، طبق گزارشی که وب سایت Mashable ارائه داده است می توان متوجه شد که ظرف غذای حیوانات و حتی دستشویی ها در هر اینچ مربع نسبت به گوشی آلودگی کمتری دارند. به شما توصیه می کنیم برای سلامتی خودتان هم که شده هر مدت یک بار گوشی خود را با اسپری های مخصوص ضد عفونی کنید.

تمیز نکردن گوشی

8 – استفاده نکردن از رمز عبور روی گوشی

از آنجا که گوشی هوشمند منبعی از اطلاعات شخصی هر کاربر است استفاده از رمز عبور بر روی آنها الزامیست و هرچند بارها در مورد این موضوع تذکر داده شده ولی باز هم کاربرانی هستند که بر روی گوشی هوشمند خود از هیچگونه رمز عبوری استفاده نمی کنند که بسیار کار اشتباهی است و با این کار تمام اطلاعات شخصی خود را به راحتی در اختیار دیگران می گذارد. به شما عزیزان توصیه می کنیم حتما بر روی گوشی خود یکی از روش های امنیتی بازگشایی قفل صفحه را بکار ببرید و این نکته را هم بگویم که استفاده از اثر انگشت و رمز عبور به مراتب امنیت بیشتری دارد.

رمز عبور گوشی

9 – دسترسی برنامه ها به موقعیت جغرافیایی

برنامه های نقشه و تمام برنامه های مسیریابی به موقعیت کاربر نیاز دارند تا به درستی کار کنند و همچنین در صورت خاموش بودن موقعیت جغرافیایی ( Location Service ) به شما اطلاع می دهند و باید به آن اجازه دهید ولی بقیه برنامه ها برای کار کردن هیچگونه نیازی به دریافت موقعیت کاربر ندارند پس برای صرفه جویی در مصرف باتری بهتر است که دسترسی بقیه برنامه ها به موقعیت جغرافیایی را خاموش کنید.

دسترسی به موقعیت مکانی

10 – فعال کردن نوتیفیکیشن همه برنامه ها

اعلان های برنامه ها علاوه بر اینکه دائم گوشی را به صدا در می آورند نیاز به اینترنت هم دارند و همچنین مقداری از انرژی باتری را مصرف می کنند پس بهتر است برای کاهش مصرف اینترنت و همچنین کاهش مصرف باتری گوشی هوشمند اعلان های برنامه های غیر ضروری را خاموش کنید.

نوتیفیکیشن برنامه ها

از اینکه تا انتهای این مقاله با آیبکس موبایل همراه بودید بسیار سپاسگذاریم.

شم عزیزان می توانید تمامی برندهای موبایل و لوازم جانبی را از آیبکس موبایل با قیمت مناسب خریداری کنید.

لیست قیمت گوشیهای شیائومی

لیست قیمت گوشیهای سامسونگ

لیست قیمت گوشیهای هوآوی

لیست قیمت گوشیهای آنر

لیست قیمت هندزفری بی سیم

لیست قیمت گجت های هوشمند

 

مطالب آموزشی :

چرا بسته اینترنت ما زود تموم میشه ؟

آیا استفاده از وای فای باعث ایجاد سرطان میشود؟

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

چطوری بفهمیم شخصی در واتس اپ ما را بلاک کرده ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

راه درآمد میلیونی از یوتیوب

چطوری گوشی اندرویدی را روت کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشیهای شیائومی

چرا کابل شارژ آیفون زود خراب میشه ؟

چطوری گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟

دیدگاه شما چیست؟