بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 9

شیائومی با فروش بسیار بالایی که گوشی های سری نوت 8 و نوت 8 پرو داشتند امسال گوشی جدید سری نوت خود را با نام ردمی نوت 9 معرفی و روانه بازار کرد که این سری از میانرده های شیائومی هم احتمالا از فروش بسیار بالایی برخوردار خواهند شد. در این مقاله قصد داریم به بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 بپردازیم پس اگر قصد خرید این گوشی را دارید حتما تا انتهای این مقاله با آیبکس موبایل همراه باشید.

خرید گوشی ردمی نوت 9

محتویات درون جعبه

درون جعبه گوشی ردمی نوت 9 بجز خود گوشی آداپتور شارژ و کابل شارژ را می بینید و دفترچه راهنما و یک کاور ژله ای ساده نیز درون جعبه ای قرار دارد ، درون جعبه ردمی نوت 9 نیز همانند دیگر گوشی های شیائومی از هندزفری خبری نیست.

جعبه گشایی ردمی نوت 9

طراحی

کمپانی ردمی این گوشی را متفاوت از نسل های قبلی طراحی کرده است و ماژول دوربین مربعی شکل و در وسط قاب پشتی قرار دارد که حسگر اثر انگشت هم دقیقا زیر آن قرار گرفته است در حالی که در نوت 9 اس و نوت 9 پرو این حسگر اثر انگشت در لبه ی کناری دستگاه قرار گرفته است. دوربین سلفی این گوشی نیز به سمت چپ نمایشگر منتقل شده است ، این گوشی نسبت به رقبای خود تقریبا وزن بیشتری دارد که به احتمال زیاد دلیل این موضوع باتری بزرگی است که برای این گوشی استفاده شده است.

طراحی ردمی نوت 9

ردمی نوت 9 کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد به طوری که شاید فکر کنید این گوشی از شیشه ساخته شده است اما باید بدانید که قاب پشتی و فریم این گوشی از نوعی پلاستیک ساخته شده است که شباهت زیادی به شیشه دارد و تنها جلوی گوشی از شیشه ساخته شده است که به وسیله گوریلاگلس 5 محافظت میشود.

ردمی نوت 9 اندازه نسبتا بزرگی دارد اما انحنا در قاب پشتی باعث شده تا به راحتی در دست قرار گیرد و از سر خوردن و افتادن گوشی جلوگیری می کند. نکته منفی که در اینجا می توان مشاهده کرد این است که قاب پشتی این گوشی در جذب اثر انگشت استعداد زیادی دارد و به راحتی جای اثر انگشت روی قاب باقی می ماند.

طراحی نوت 9

در لبه ی پایینی علاوه بر اسپیکر و درگاه شارژ تایپ c و میکروفون اصلی گوشی می توانید درگاه جک 3.5 میلی متری را مشاهده کنید که این روزها کم کم داره از گوشیها حذف میشه. در سمت راست گوشی نیز دکمه پاور گوشی به همراه دکمه ولوم صدا قرار دارد و همچنین می توانید به وسیله درگاه مادون قرمز که در لبه ی بالایی گوشی قرار دارد هر دستگاه الکترونیکی را کنترل کنید.

صفحه نمایش

گوشی ردمی نوت 9 دارای یک صفحه نمایش 6.53 اینچی با پنل IPS LCD است که رزولوشنی برابر 2340 در 1080 پیکسل دارد و این صفحه نمایش توسط گوریلاگلس 5 محافظت می شود. حاشیه های این نمایشگر تا حد امکان کم شده است و حتی ناچ حفره ای دوربین سلفی نیز نسبت به دیگر گوشی ها کوچکتر شده است.

صفحه نمایش ردمی نوت 9

سخت افزار و عملکرد

این گوشی از چیپست ساخت شرکت مدیاتک مدل Helio G85 استفاده کرده است و کارهای گرافیکی نیز بر عهده ی Mali-G52 MC2 است. این گوشی با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت و در رم های 3 و 4 و 6 گیگابایت در بازار موجود است. ردمی نوت 9 در انجام کارهای روزمره بسیار عالی عمل می کند و هیچگونه مشکلی ندارد ولی در انجام بازی های سنگین ممکن است با کمی افت سرعت و لگ در بازی مواجه شوید. در کنار این سخت افزار نسخه 10 اندروید و MIUI 11 قرار دارد.

دوربین

ردمی نوت 9 دارای دوربین چهارگانه است که دوربین اصلی آن 48 مگاپیکسل است و در کنار آن یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی قرار دارد و دارای دو دوربین 2 مگاپیکسلی که یکی از نوع ماکرو و دیگری از نوع عمق سنج است. ولی چندان حسابی روی دوربین عمق سنج این گوشی نکنید چون کیفیت آنچنانی ندارد. دوربین سلفی ردمی نوت 9 یک دوربین 13 مگاپیکسلی است و کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین نیز قابل قبول است.

باتری

از آنجا که هر ساله با توجه به بزرگتر شدن گوشی ها و همچنین نیاز به باتری قویتر باعث شده تا شرکت ها تمرکز زیادی روی بازدهی باتری داشته باشند ردمی نوت 9 نیز دارای یک باتری بسیار قوی 5020 میلی آمپر ساعتی است و همچنین از شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می کند ، ردمی بهتر بود از شارژر قوی تری استفاده کند چون با وجود همچین باتری بزرگی و شارژر 18 واتی شارژ صفر تا صد این گوشی حدود 2 ساعت و نیم طول می کشد.

باتری ردمی نوت 9

نتیجه گیری

ردمی نوت 9 طراحی جدید و زیبایی دارد و از کیفیت ساخت خوبی بهره مند است ، صفحه نمایش بزرگی دارد و کیفیت آن  نیز به عنوان یک میانرده بسیار خوب است و ارزش خرید بالایی نیز دارد ، سخت افزار این گوشی برای انجام همه ی کارهای روزمره خوب است ولی نباید از آن توقع بالاتر از یک میانرده را داشت. این گوشی در زمینه شارژ دهی بسیار خوب عمل می کند و می توان تا دو روز روی شارژ این گوشی حساب کرد.

وجود جک 3.5 میلی متری و پشتیبانی از مموری کارت و همچنین داشتن درگاه مادون قرمز باعث می شود تا این گوشی نسبت به رقبای خودش کمی پیشی بگیرد ولی از طرفی گوشی کمی سنگین است و همچنین نور صفحه نمایش نسبت به دیگر رقبا کمتر است.

این گوشی را می توانید رجیستر شده همراه با 18 ماه گارانتی از فروشگاه آیبکس موبایل خریداری کنید.

 خرید ردمی نوت 9

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید بسیار سپاسگذاریم ، لطفا نظرات خودتون در مورد این گوشی را با ما به اشتراک بزارید.

آیبکس موبایل ارائه دهنده انواع برند های موبایل و لوازم جانبی

لیست قیمت گوشیهای شیائومی

لیست قیمت گوشیهای سامسونگ

لیست قیمت گوشیهای هوآوی

لیست قیمت گوشیهای آنر

لیست قیمت هندزفری بی سیم

لیست قیمت گجت های هوشمند

مطالب آموزشی :

چرا بسته اینترنت ما زود تموم میشه ؟

آیا استفاده از وای فای باعث ایجاد سرطان میشود؟

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

چطوری بفهمیم شخصی در واتس اپ ما را بلاک کرده ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

راه درآمد میلیونی از یوتیوب

چطوری گوشی اندرویدی را روت کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشیهای شیائومی

چرا کابل شارژ آیفون زود خراب میشه ؟

چطوری گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟

باید و نباید های گوشی هوشمند

راه تشخیص باتری اصلی از تقلبی

دیدگاه شما چیست؟