بررسی تخصصی گوشی هوآوی Y8s

گوشی Y8s یکی از گوشی های خوش قیمت هواوی است که در سال 2020 معرفی و روانه بازار شده است. این گوشی در کنار طراحی زیبا و کیفیت خوب دارای یک صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی نیز می باشد که برای انجام هر کاری مناسب است. در این مقاله قصد داریم این گوشی ارزان قیمت هوآوی یعنی Y8s را بررسی کنیم پس اگر قصد خرید این گوشی را دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

خرید گوشی هوآوی Y8s

طراحی و کیفیت ساخت

هوآوی برخلاف دیگر شرکت ها که در حال حذف ناچ از صفحه نمایش هستند اینبار گوشی Y8s را با طراحی شبیه گوشی های 2019 که دارای ناچ بزرگ بودند به بازار عرضه کرده است که ما هنوز دلیل این کار هوآوی را نفهمیدیم ، احتمالا هوآوی عکس های سلفی زیباتر را به گوشی زیباتر ترجیح داده است و با قرار دادن دو دوربین سلفی در این ناچ بزرگ ، هدفش کاربرانی است که عکس های سلفی برایشان بسیار مهم است.

این گوشی هوآوی تقریبا 8.1 میلی متر ضخامت دارد که در حد متوسط قرار دارد و همچنین با کم کردن حاشیه های نمایشگر ابعاد گوشی هم با داشتن یک صفحه نمایش 6.5 اینچی باز هم خوب است. هوآوی در تولید این گوشی از پلاستیک برای قاب پشتی و از آلومینیوم برای فریم دور آن استفاده کرده است که این موضوع باعث شده تا Y8s با داشتن همچین صفحه نمایش بزرگی و این ابعاد فقط 180 گرم وزن داشته باشد که برای یک گوشی با این ابعاد بسیار مناسب است.

« فروش ویژه محصولات هوآوی رو از دست نده »

طراحی وای 8 اس

در قاب پشتی گوشی هوآوی Y8s دوربین دوگانه 48+2 مگاپیکسلی قرار دارد که این دوربین ها بصورت عمودی در گوشی سمت چپ بالا قرار گرفته اند ، در کنار این دوربین ها یک فلش LED قرار گرفته و در وسط قاب پشتی نیز حسگر اثر انگشت این گوشی وجود دارد که عملکرد بسیار خوبی در تشخیص اثر انگشت دارد و بسیار سریع قفل گوشی را باز می کند. این گوشی از درگاه شارژ Micro USB 2 بهره می برد که کمی عجیب است که چرا هوآوی از Type C در این گوشی استفاده نکرده است ولی خب تا حدودی با توجه به قیمت مناسب آن می توان این کار هواوی را توجیح کرد. در لبه پایینی علاوه بر درگاه شارژ ، اسپیکر و درگاه جک 3.5 میلی متری قرار دارد.

صفحه نمایش

صفحه نمایشی که هواوی برای این گوشی ارزان قیمت خود در نظر گرفته است یک صفحه نمایش IPS LCD با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل است که این صفحه نمایش حدود 82.8 درصد از قاب جلویی را در بر گرفته است و با تراکم 396 پیکسل در هر اینچ کیفیت بسیار خوبی را به نمایش می گذارد. نسبت تصویر در این نمایشگر 19.5:9 است که تقریبا مناسب است.

صفحه نمایش Y8s

صفحه نمایش این گوشی کیفیت خوبی دارد ولی نمی توان گفت که در حد صفحه نمایش های اولد هست چون صفحه نمایش های اولد جزئیات و رنگها را بهتر نمایش می دهد ، پنل صفحه نمایش این گوشی از سری پنل های تخت است و هیچگونه خمیدگی در لبه های این نمایشگر وجود ندارد. در بالای نمایشگر یک ناچ عریض قرار دارد که محل قرار گرفتن دوربین های سلفی می باشد. این ناچ بالای نمایشگر گاهی اوقات بسیار آزار دهنده است بخصوص هنگام بازی و تماشای ویدیو که قسمتی از صفحه نمایش  را اشغال می کند.

Y8s در کل صفحه نمایش خوبی دارد و جزئیات تصاویر بخوبی نمایش داده می شود و کیفیت آن کاملا کاربر را راضی می کند ، صفحه نمایش این گوشی در بین گوشی های هم قیمت خود جز بهترین هاست.

دوربین

دوربین دوگانه گوشی Y8s به صورت عمودی روی هم قرار گرفته اند که دوربین اصلی آن 48 مگاپیکسل است که قابلیت فوکوس سریع نیز دارد. دوربین دوم که برای تشخیص عمق بکار می رود 2 مگاپیکسل است و باعث می شود تا بتوانید عکس های پرتره بسیار عالی با این گوشی به ثبت برسانید. دوربین اصلی گوشی Y8s ساخت شرکت سونی بوده و این دوربین در حالت پیش فرض بصورت 12 مگاپیکسل عکس میگیرد ولی می توانید آن را بر روی 48 مگاپیکسل نیز تنظیم کنید اما به شما توصیه می کنیم که دوربین را روی همان 12 مگاپیکسل بگذارید چون در این حالت کیفیت بهتر و در کنار آن نویز کمتری دارد.

دوربین گوشی هوآوی Y8s

« گجت های هوشمند با قیمت استثنایی »

با تلاش های زیادی که هوآوی در بخش دوربین این گوشی انجام داده است ، Y8s بر خلاف قیمت پایینی که دارد کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین آن بسیار خوب است و تمام جزئیات بصورت کامل و دقیق نمایش داده میشود. با توجه به تنظیمات بسیاری که هوآوی در بخش دوربین گوشی های خود قرار داده است شما می توانید همانند یک عکاس حرفه ای تنظیمات دوربین را شخصی سازی کنید و عکسهای بسیار زیبایی بگیرید.

بخش دوربین سلفی این گوشی از دو دوربین با لنز های 8 و 2 مگاپیکسل تشکیل شده است که لنز 2 مگاپیکسلی از نوع تشخیص عمق است و برای عکس های پرتره استفاده می شود دوربین اصلی سلفی هم که 8 مگاپیکسل است اما بر خلاف مگاپیکسل پایین عکس های بسیار با کیفیتی را به ثبت می رساند.

دوربین گوشی هوآوی Y8s می تواند با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند که کیفیت مطلوبی است و این روزها اکثر گوشی های پایین رده و میانرده با این کیفیت فیلمبرداری می کنند.

سخت افزار و عملکرد

گوشی هوآوی Y8s از چیپست Kirin 710 بهره می برد که ساخت خود هوآوی می باشد و با معماری 12 نانومتری ساخته شده است که شامل یه پردازنده 8 هسته ای می باشد و برای انجام بازیها و تماشای فیلم و دیگر کارهای گرافیکی نیز از Mali-G51 MP4 کمک میگیرد. این گوشی با حافظه 64 و 128 گیگابایت به همراه 4 گیگابایت رم به بازار عرضه شده است که در کنار این حافظه داخلی از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می کند که می توانید تا حداکثر 512 گیگابایت حافظه گوشی را با استفاده از کارت حافظه ارتقا دهید.

سخت افزار گوشی Y8s

گوشی هوآوی Y8s کارهای روزانه کاربر را به خوبی انجام می دهد اما در انجام کارهای سنگین نمی توان خیلی روی آن حساب کرد و نباید هم انتظار زیادی از آن داشته باشیم ولی در کل به عنوان یک گوشی ارزون قیمت واقعا خوب عمل می کند.

نرم افزار

هوآوی Y8s در بخش نرم افزار کمی ضعیف عمل کرده و در حالی که در سال 2020 گوشی ها با نسخه 10 اندروید عرضه می شوند این گوشی با نسخه 9 اندروید و در کنارش رابط کاربری EMUI 9.1 عرضه شده است که که همه ی آنها متعلق به گوشیهایی است که در سال 2018 وارد بازار شده اند و احتمالا دلیل اصلی این کار تحریم این شرکت توسط گوگل است.

باتری

هوآوی Y8s انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی دریافت می کند که متاسفانه این گوشی از شارژر سریع پشتیبانی نمی کند و همراه گوشی یک شارژر معمولی ارائه می شود.

نتیجه گیری

هوآوی Y8s یکی از گوشی های ارزان قیمت هوآوی است که در سال 2020 عرضه شده ، این گوشی طراحی زیبایی دارد و کیفیت صفحه آن بسیار خوب است ، دوربین این گوشی نیز تصاویر باکیفیتی را به ثبت می رساند و یکی از ویزگی های خوب این گوشی در زمینه دوربین ، دوگانه بودن سلفی آن است که باعث می شود تصاویر سلفی بسیار خوبی را ثبت کند. اما متاسفانه بخاطر همین دوگانگی دوربین سلفی باعث شده تا ناچ بالای نمایشگر بزرگ باشد که به نسبت گوشی های 2020 کمی این ناچ ناامید کننده است. هوآوی برای اینکه تحریم های گوگل را دور بزند متاسفانه از یک سخت افزار و نرم افزار قدیمی برای این گوشی استفاده کرده است.

از اینکه تا انتهای این مقاله با ایبکس موبایل همراه بودید بسیار سپاسگذاریم.

اگر قصد خرید Huawei Y8s را دارید می توانید این گوشی را رجیستر شده همراه با 18 ماه گارانتی از فروشگاه آیبکس موبایل با قیمت بسیار عالی خریداری کنید.

خرید اینترنتی گوشی هواوی Y8s

لیست قیمت محصولات شیائومی

لیست قیمت محصولات سامسونگ

لیست قیمت محصولات هوآوی

لیست قیمت محصولات آنر

 

مطالب دیگر :

چرا بسته اینترنت ما زود تموم میشه ؟

آیا استفاده از وای فای باعث ایجاد سرطان میشود؟

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

چطوری بفهمیم شخصی در واتس اپ ما را بلاک کرده ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

راه درآمد میلیونی از یوتیوب

چطوری گوشی اندرویدی را روت کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشیهای شیائومی

 

دیدگاه شما چیست؟