بررسی گوشی شیائومی نوت 10 / نوت 10 پرو

گوشی موبایل Note 10 pro شیائومی یکی از بهترین و قویترین گوشی های بالارده این برند چینی می باشد که در سال 2019 معرفی و روانه بازار  شد ، این گوشی از محدود گوشیهایی است که با 5 دوربین در قاب پشتی خود دارد در حالی که دوربین اصلی آن 108 مگاپیکسل است و در کنار دوربین با کیفیت یکی از قویترین باتری ها را نیز دارد ، در کل میشه گفت این گوشی شباهت زیادی به یک گوشی پرچمدار دارد تا یک گوشی یا بالارده و می توان گفت این گوشی پرچمدار سری نوت شیائومی است. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل این گوشی فوق العاده بپردازیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نوت 10 پرو شیائومی

طراحی و کیفیت ساخت

نوت 10 پرو شیائومی کاملا شبیه به نسخه پایه خودش یعنی نوت 10 می باشد ، در لبه ه شامل خمیدگی زیاد صفحه نمایش است و دوربین سلفی نیز در ناچ قطره ای بالای نمایشگر قرار دارد و همچنین اسپیکر گوشی نیز در کنار دوربین سلفی قرار دارد. حاشیه های صفحه نمایش تا حد زیادی کم شده و همین موضوع باعث هرچه زیباتر شدن گوشی شده است. در ساخت این گوشی از بهترین متریال موجود استفاده شده ، فریم آن را از آلومینیوم و همچنین پشت و جلوی گوشی از شیشه ساخته شده است که با گوریلا گلس 5 محافظت می شود.

نوت 10 پرو ضخامت نسبتا زیادی دارد و وزن آن نیز 208 گرم است که در کارکرد طولانی مدت باعث خسته شدن دست کاربر می شود. در لبه سمت راست این گوشی دکمه پاور و دکمه های ولوم صدا قرار دارد گه درگاه سیمکارت ها نیز در زیر آن تعبیه شده است ، متاسفانه این گوشی از حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند و فقط 256 گیگ حافظه داخلی آن در دسترس کاربران خواهد بود. در لبه ی پایین گوشی درگاه شارژ قرار دارد که از نوع Type C است و درگاه جک 3.5 میلی متری نیز کنار آن قرار دارد که باعث می شود هنگام استفاده از هدفون مشکل خاصی نداشته باشید ، در لبه پایینی اسپیکر اصلی گوشی نیز به چشم می خورد که این اسپیکرها کیفیت فوق العاده و حجم صدای زیادی دارند.

طراحی نوت 10 پرو شیائومی

« فروش ویژه تلویزیون شیائومی »

قاب پشتی این گوشی شامل 5 دوربین مختلف با کیفیت های مختلف است ، نکته قابل توجه در بخش دوربین این گوشی دوربین اصلی آن با سنسور 108 مگاپیکسلی است که تا حدود زیادی این گوشی را به یک گوشی خاص تبدیل کرده است و همچنین در کنار این پنج دوربین دو عدد فلش LED قرار دارد.

صفحه نمایش

Note 10 pro دارای یک صفحه نمایش 6.47 اینچی آمولد است که رزولوشنی برابر 2340 در 1080 دارد و همچنین دارای تراکم پیکسلی 398 پیکسل در هر اینچ است. شیائومی با کم کردن حاشیه های صفحه نمایش موفق شده تا نسبت صفحه نمایش به بدنه را در قاب جلویی به 87.8 درصد برساند ، لبه های این صفحه نمایش بسیار خمیده است که این نوع صفحه نمایش ها را فقط در گوشی های پرچمدار میدیدیم. این صفحه نمایش از پنل آمولد بهره می برد که دقت بسیار خوبی در نمایش رنگ ها و جزئیات دارد و کیفیت بهتری نسبت به صفحه نمایش LCD دارد. این صفحه نمایش از HDR10 بهره می برد که تصاویر بسیار خوب و با کیفیتی را به نمایش می گذارد.

صفحه نمایش نوت 10 پرو

همچنین این گوشی دارای گواهینامه TUV است که ثابت می کند کاربران به راحتی در طول شب می توانند با این گوشی کار کنند و نگران آسیب دیدن چشم خود نباشند زیرا صفحه نمایش این گوشی نور آبی بسیار کمی از خود ساطع می کند. به طور کلی این صفحه نمایش دارای کیفیت بسیار عالی می باشد و کاربران می توانند فیلم و سریال مورد علاقه خودشون رو با کیفیت عالی روی این گوشی تماشا کنند و به بازی مورد علاقشون بپردازند.

سخت افزار

چیپستی که شیائومی برای این گوشی خود در نظر گرفته است اسنپدراگون 730 جی است که با معماری 8 نانومتری ساخته شده است و که یک چیپست میانرده به حساب می آید و کارهای گرافیکی این گوشی نیز بر عهده Adreno 618 است. نوت 10 پرو دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی در کنار 8 گیگابایت حافظه رم می باشد که با این سخت افزار ، گوشی نوت 10 پرو قادر خواهد هرگونه بازی و برنامه ای را به راحتی اجرا کند و در طول روز همراه خوبی برای شما خواهد بود.

نرم افزار

نوت 10 از نسخه 9 اندروید بهره می برد که می توان آن را به نسخه 10 آپدیت کرد و همچنین در کنار این سیستم عامل از رابط کاربری اختصاصی شیائومی MIUI 11 استفاده می کند که این رابط کاربری امکانات و قابلیت های زیادی را در اختیار کاربر می گذارد.

دوربین

دوربین این گوشی مهمترین بخش آن است چرا که همین دوربین این گوشی را با سایر رقبا متمایز کرده است. پنج دوربین این گوشی در قاب پشتی به صورت عمودی قرار گرفته اند که شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی می باشد و همچنین دارای یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی است که دارای فناوری Dual Pixel است ، دوربین سوم یک دوربین 8 مگاپیکسلی است که قابلیت زوم 5 برابری را دارد ، دوربین فوق عریض این گوشی 20 مگاپیکسل است و در آخر نیز شامل یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

« انواع پاوربانک با کمترین قیمت »

شیائومی توانسته با ترکیب این دوربین ها تصاویر باکیفیتی را خلق کند ، تمام جزئیات در این تصاویر به خوبی ثبت می شوند. یکی دیگر از ویژی های دوربین این گوشی قدرت زوم 50 برابری آن است که به کاربر اجازه می دهد تا روی سوژه مورد نظر تا 50 برابر زوم کند. شیائومی نوت 10 پرو در بخش دوربین دارای تکنولوژی Quad Bayer است که باعث می شود تصاویر بسیار باکیفیت تری را ثبت کند و البته این تصاویر حجم بالاتری نیز دارند.

نوت 10 پرو قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد و همچنین می توانید با کیفیت 1080 پیکسل و با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری کنید و البته این گوشی قابلیت فیلمبرداری فوق آهسته 960 فریم درثانیه با کیفیت 720 پیکسل را دارد. به طور کلی نوت 10 پرو با داشتن 5 دوربین فوق العاده می تواند نیاز هر کاربری از دوربین گوشی را برآورده کند.

نوت 10 پرو همچنین دارای یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است که تصاویر فوق العاده ای را به ثبت می رساند و نیاز هر کاربری از عکس های سلفی را برطرف می کند.

امنیت

از آنجا که این گوشی از صفحه نمایش با پنل آمولد استفاده می کند شیائومی تصمیم گرفته تا برای زیباتر شدن گوشی حسگر اثر انگشت آن را در زیر صفحه نمایش قرار دهد ، هرچند سرعت و دقت عملکرد این حسگر بسیار خوب است اما هنوز هم سرعت و دقت آن مانند حسگر های خازنی که در پشت گوشی قرار دارند نمی شود. روش دیگری که برای امنیت این گوشی در نظر گرفته شده است سنسور تشخیص چهره است که از سرعت و دقت بسیار بالایی برخوردار است ، سرعت تشخیص چهره این گوشی به حدی خوب است که به شما اجازه لمس صفحه را هم نمی دهد و سریع قفل را باز می کند.

باتری

شیائومی نوت 10 پرو دارای یک باتری بسیار قوی با ظرفیت 5260 میلی آمپر ساعتی است که همین باتری باعث ضخامت زیاد گوشی نیز شده است ، نوت 10 پرو با داشتن همچین باتری قدرتمندی می تواند تا دو روز دوام بیاورد ، این گوشی همچنین از شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می کند که می تواند این باتری را در مدت زمان 65 دقیقه از صفر تا 100 درصد شارژ کند.

« محکم ترین گلس با کمترین قیمت »

باتری نوت 10

جمع بندی

گوشی شیائومی یک گوشی بالارده با مشخصاتی شبیه پرچمدار است که طراحی زیبا و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و استفاده از صفحه نمایش با کیفیت آمولد نیز کیفیت این گوشی را دوچندان کرده است ، این گوشی از لحاظ دوربین حرف های زیادی برای گفتن دارد و با داشتن دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی تصاویر با کیفیتی را به ثبت می رساند و همچنین قدرت زوم 50 برابری بسیار کاربردی است. حسگر اثر انگشت این گوشی و همچنین سنسور تشخیص چهره آن سرعت و دقت بسیار خوبی دارند و همچنین دارای یک باتری بسیار قوی است که شما را تا دو روز از شارژ مجدد گوشی بی نیاز می کند.

رنگهای شیائومی نوت 10

این نکته را هم باید بدونید که تفاوت این گوشی با نسخه معمولی یعنی نوت 10 تنها در مقدار حافظه و رم آنهاست و نوت 10 با حافظه 128 گیگابایت و 6 گیگابایت رم به بازار عرضه شده درحالی که نسخه پرو 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم دارد.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید بسیار سپاسگذاریم.

اگر قصد خرید این گوشیها را دارید می توانید رجیستر شده همراه با 18 ماه گارانتی از آیبکس موبایل خریداری کنید.

خرید نوت 10 شیائومی

 

لیست قیمت گوشیهای شیائومی

لیست قیمت گوشیهای سامسونگ

لیست قیمت گوشیهای هوآوی

لیست قیمت گوشیهای آنر

لیست قیمت هندزفری بی سیم

لیست قیمت گجت های هوشمند

 

مطالب آموزشی :

چرا بسته اینترنت ما زود تموم میشه ؟

آیا استفاده از وای فای باعث ایجاد سرطان میشود؟

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

چطوری بفهمیم شخصی در واتس اپ ما را بلاک کرده ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

راه درآمد میلیونی از یوتیوب

چطوری گوشی اندرویدی را روت کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشیهای شیائومی

چرا کابل شارژ آیفون زود خراب میشه ؟

دیدگاه شما چیست؟