روش های صحیح شارژ و افزایش طول عمر باتری موبایل

بسیاری از افراد به دنبال راه حلی برای افزایش طول عمر باتری موبایل خود هستند، در سال های اخیر شرکت های تولید کننده موبایل روشهای نوینی را برای شارژ سریع باتری موبایل به کار برده اند اما شارژ کردن گوشی در هر زمان و مکانی قابل انجام نیست و به همین خاطر بهترین راه برای این که عمر باتری گوشی ما کم نشود این است که روش صحیح استفاده از موبایل و روش های صحیح شارژ کردن آن را بدانیم.

گوشی های هوشمند که این روز ها همه گیر شده و تقریبا همه ی افراد روزانه با این گوشی ها کار میکنند تقریبا برای استفاده یک روز مناسب هستند و به مرور زمان بعد از حدود یک سال عمر باتری گوشی کم می شود و نیاز به تعویض دارند.

با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم که با انجام چه روش هایی می توانید طول عمر باتری گوشی موبایل خود را افزایش دهید.

1- شارژ گوشی را بین 30 تا 90 درصد نگه دارید

در گذشته باتری های موبایل نیاز داشتند که وقتی گوشی نو می خرید با آن کار کنید تا شارژ آن خالی شود و سپس برای چند ساعت گوشی را به شارژر متصل کنیم تا کامل شارژ شود و این تفکر قدیمی هنوز هم در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد ، و گوشی نو را برای بار اول با آن کار میکنند و وقتی باتری کاملا خالی شد آن را چند ساعت به شارژ می زنند.

لازم به ذکر است گه باتری گوشی های جدید از نوع لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری می باشند و با باتری گوشی های قدیمی متفاوت هستند و نیازی به شارژ اولیه ندارند و بهتر است که برای افزایش طول عمر باتری ، گوشی خود را نگذارید کامل شارژ شود و سعی کنید شارژ باتری گوشی خود را بین 30 درصد تا 90 درصد نگه دارید. با انجام مداوم این کار می توانید از کاهش عمر باتری خود جلوگیری کنید.

« گوشی های سامسونگ رجیستر شده با گارانتی شرکتی »

آموزش توسط : آقای شکوری

2- گوشی را در تمام طول شب به شارژر متصل نکنید

خیلی از افراد شب هنگام خواب تازه به فکر شارز کردن گوشی خود می افتند و آن را به شارژر متصل می کنند اما غافل از اینکه این کار باعث صدمه رساندن به باتری می شود آن را تا صبح از شارژر جدا نمی کنند ، لازم به ذکر است که با توجه به نکته بالا که گفتیم شارژ گوشی را بین 30 تا 90 درصد نگه دارید شارژ کردن باتری گوشی موبایل به صورت کامل آن هم زمانی که چند ساعت بیشتر از زمان مورد نیاز به برق متصل است باعث خراب شدن باتری گوشی در طولانی مدت می شود.

 با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی در سال های اخیر بخصوص در زمینه موبایل بسیاری از گوشی ها بعد از پر شدن کامل باتری جریان برق ورودی به آن قطع می شود و از ورود بیش از حد انرژی به آن جلوگیری می کند ولی باز هم مقدار کمی جریان برق به گوشی وارد می شود که هم باعث صدمه به باتری گوشی می شود و هم باعث اتلاف انرژی برق می شود، برای قطع کامل جریان برق در گوشی ها میتوانید از تبدیل های زمان دار نیز استفاده کنید.

Charge

« گوشی های شیائومی گلوبال رجیستر شده با کمترین قیمت در کل کشور »

3- عدم استفاده از گوشی زمانی که به شارژ متصل است

شارژ و مصرف شارژ در گوشی موبایل نباید همزمان صورت پذیرد یعنی زمانی که گوشی به شارژ متصل است نباید از گوشی استفاده کنیم زیرا استفاده از گوشی هنگامی که در حال شارژ است باعث ایجاد اختلال در فرآیند شارژ گوشی میشود که این کار به باتری گوشی آسیب می رساند. بهترین راه این است که در زمان اتصال گوشی به شارژ با آن کار نکنیم.

Charge

« بهترین قیمت هندزفری های شیائومی در ایران »

4- گرما دشمن اصلی باتری موبایل

یکی از مواردی که بر طول عمر باتری گوشی موبایل تاثیر می گذارد دمای باتری است، دمای باتری به صورت استاندارد باید بین 25 تا 30 درجه سانتی گراد باشد و اگر دمای باتری گوشی بیشتر از این محدوده دمایی باشد باعث کاهش طول عمر باتری می شود . برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد باتری گوشی باید تمام موارد بالا را مد نظر داشته باشید و نگذارید گوشی مدت طولانی به شارژر متصل باشد و همچنین از انجام بازی های سنگین برای مدت زیاد خودداری کنید و در صورتی که گوشی شما از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند آن را با شارژر های سریع شارژ نکنید زیرا میزان جریان ورودی گوشی بیش از اندازه مورد نیاز آن است و باعث داغ شدن باتری گوشی و همچنین آسیب رساندن به آن می شود.

Charge

« فروش ویژه تلویزیون های شیائومی »

در این مقاله شما را با چند روش مفید برای افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل آشنا کردیم.

اگر به دنبال گوشی با باتری قوی می گردی که برای استفاده طولانی مدت و بازی های سنگین مناسب باشه وارد لینک زیر بشید، ما قوی ترین گوشی ها از لحاظ باتری را به شما معرفی می کنیم.

از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک میزارید سپاسگذاریم.

لیست قیمت گوشیهای شیائومی

لیست قیمت گوشیهای سامسونگ

لیست قیمت گوشیهای هوآوی

لیست قیمت گوشیهای آنر

لیست قیمت هندزفری بی سیم

لیست قیمت گجت های هوشمند

 

مطالب دیگر :

چرا بسته اینترنت ما زود تموم میشه ؟

آیا استفاده از وای فای باعث ایجاد سرطان میشود؟

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

چطوری بفهمیم شخصی در واتس اپ ما را بلاک کرده ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

راه درآمد میلیونی از یوتیوب

چطوری گوشی اندرویدی را روت کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشیهای شیائومی

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1401/03/13
    درود
    بابت این مطلب مفید و آموزنده سپاسگزارم...