بررسی گوشی زیبای هوآوی Nova 5T

هوآوی در آگوست 2019 گوشی Nova 5T را معرفی کرد ، یک گوشی میانرده ولی میشه گفت با قلب شبیه به یک پرچمدار که با سخت افزار قدرتمند و ظاهری زیبا نظر هر خریداری را به خود جلب می کند. در این مقاله به بررسی کامل گوشی هوآوی نوا 5 تی بپردازیم ، پس اگر قصد خرید این محصول را دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

خرید نوا 5 تی

طراحی و کیفیت ساخت

گوشی هوآوی نوا 5 تی طراحی بسیاز زیبایی دارد ، مطمئن باشید در نگاه اول شما را مجذوب خودش می کند این گوشی حدود 174 گرم وزن دارد و بدنه ی آن از جنس شیشه و فریم دور آن نیز از آلومینیوم ساخته شده است. این گوشی شباهت زیادی به گوشی Honor 20 pro داردتا حدی که به سختی می توان فرق این دو گوشی را تشخیص داد.

نوا 5 تی تقریبا 7.8 میلی متر ضخامت دارد و یک گوشی بسیار خوش دست است. در لبه ی سمت راست گوشی کلید پاور گوشی به همراه کلید های ولم قرار دارند ، هواوی حسگر اثر انگشت این گوشی را با دکمه پاور ترکیب کرده است که خوشبختانه بهتر از حسگرهای زیر صفحه نمایش عمل می کند و سرعت بسیار خوبی دارد.

طراحی  نوا 5 تی

کمترین قیمت هندزفری شیائومی QCY T7

در لبه ی سمت چپ گوشی نیز درگاه سیمکارت ها قرار دارد که از سیمکارت نانو پشتیبانی می کند ولی متاسفانه در گوشی نوا 5 تی قابلیت استفاده از کارت حافظه وجود ندارد. در لبه ی بالایی گوشی نیز فقط میکروفون دوم گوشی قرار دارد. در پایین گوشی درگاه شارژ تایپ c قرار دارد که اسپیکر گوشی به همراه میکروفون اصلی نیز در آن قرار دارد ولی متاسفانه این گوشی از جک 3.5 میلی متری نیز پشتیبانی نمی کند.

صفحه نمایش

صفحه نمایشی که هوآوی برای نوا 5 تی در نظر گرفته است یک صفحه نمایش 6.26 اینچی از نوع IPS LCD است در در اینجا میشه گفت هوآوی کمی لطفی کرده و می تونست صفحه نمایش بهتری برای این گوشی در نظر بگیرد. این صفحه نمایش با وضوح 2340 در 1080 و همچنین تراکم پیکسل 412 ، کیفیت خوبی دارد ولی کمی در نمایش رنگها ضعیف است. این نوع صفحه نمایش ها انرژی زیادی را مصرف می کنند و نیازمند یک باتری قوی نیز هستند پس اگر نگهداری شارژ گوشی براتون مهمه بهتره که رزولوشن صفحه نمایش رو کم کنید.

صفحه نمایش نوا 5 تی

دوربین

هوآوی هرچند صفحه نمایش خیلی خوبی برای نوا 5 تی در نظر نگرفته است ولی در زمینه ی دوربین خوب عمل کرده و برای نوا 5 تی 4 دوربین در قاب پشتی در نظر گرفته است که دوربین اصلی آن را یک دوربین 48 مگاپیکسلی عریض و یک دوربین 16 مگاپیکسلی فوق عریض و همچنین یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و در آخر یک دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل می دهد.

« فروش ویژه هوآوی رو از دست نده »

دوربین نوا 5 تی

عکسهایی که دوربین Nova 5T به ثبت می رسانندکیفیت بسیار خوبی دارند و تمام جزئیات کاملا مشخص است ولی در نمایش رنگ ها کمی نسبت به رقبایش ضعیفتر است.

سخت افزار و عملکرد

هوآوی چیپست ساخت خودش مدل Kirin 980  را برای نوا 5 تی در نظر گرفته است که این چیپست در سال 2018 بهترین چیپست هوآوی بوده است. کارهای گرافیکی در این گوشی بر عهده Mali-G76 MP10 می باشد. نوا 5 تی دارای یک پردازنده 8 هسته ای می باشد و در حافظه 128 گیگابایت به همراه 6 و 8 گیگابایت رم روانه بازار شده است. وجود این سخت افزار قدرتمند گوشی میانرده هوآوی را از سایر رقبا بالاتر می برد و ارزش خرید بیشتری دارد.

سخت افزار نوا 5 تی

« بهترین قیمت پاوربانک در کشور »

با تست انواع بازی های سنگین روی نوا 5 تی کاملا نشان داد که به خوبی از عهده بازی های سنگین بر می آید و تمام بازی ها را کاملا روان اجرا می کند.

نرم افزار

گوشی هوآوی از نسخه 9 سیستم عامل اندروید بهره می برد و قابل ارتقا به نسخه 10 نیز می باشد. رابط کاربری که هوآوی برای این میانرده جذاب خود در نظر گرفته است EMUI 9.1 می باشد که این رابط کاربری نیز قابل ارتقا به نسخه 10 نیز می باشد. این رابط کاربری هوآوی بسیار نرم و روان همل می کند و هیچ تاخیری در انجام دستورات کاربر ندارد و امکانات و شخصی سازی بسیاری را در اختیار کاربر می گذارد.

نوا 5 تی در کل 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد که این رابط کاربری  و برنامه های پیش فرض گوشی حدود 23 گیگابایت از حافظه داخلی گوشی را اشغال کرده اند و تنها 105 گیگابایت از آن در اختیار کاربر قرار دارد.

باتری

یکی از عواملی که این روزها همه ی خریداران گوشی های هوشمند به آن توجه می کنند میزان شارژدهی باتری گوشی است. هوآوی Nova 5T از یک باتری 3750 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که این باتری در انجام کارهای عادی روزانه می تواند یک روز را دوام بیاورد. باتری این گوشی برای استفاده ی یک روز کاملا مناسب است حتی با بهینه کردن مصرف باتری می توان تا روز بعد نیز از گوشی استفاده کرد بدون اینکه به شارژر متصل شود.

گوشی نوا 5 تی دارای یک شارژر سریع 22.5 وات است که می تواند شارژ این گوشی را در مدت زمان 30 دقیقه از صفر به 50 درصد برساند.

نتیجه گیری

گوشی هوآوی نوا 5 تی طراحی بسیار زیبا و خیره کننده ای دارد به طوری که هر بیننده ای را به خود خیره می کند ، صفحه نمایش بکار رفته در این گوشی پنل ال سی دی دارد و از لحاظ کیفیت صفحه نمایش نسبت به رقبایش در جایگاه پایینتری قرار دارد. نوا 5 تی یکی از بهترین چیپست هوآوی در سال 2018 را رای خود دارد که بسیار قدرتمند بوده و در انجام کارهای روزمره و اجرای بازی های سنگین به هیچ وجه کم نمی آورد.

این گوشی به نسخه 10 اندروید هم قابل ارتقا است که این نسخه اندروید در کنار رابط کاربری هوآوی بسیار جذاب بوده و کارایی و امکانات فراوانی را در اختیار کاربر می گذارد. دوربین 48 مگاپیکسلی این گوشی عکس های فوق العاده ای را به ثبت می رساند و جزئیات در این تصاویر به خوبی نمایش داده شده و کیفیت رنگها در تصاویر نسبت به رقبا کمی پایینتر است.

خرید نوا 5 تی

اگر قصد خرید گوشی نوا 5 تی را دارید می توانید این گوشی را با قیمت مناسب از فروشگاه « ایبکس موبایل » خریداری کنید.

لیست قیمت محصولات شیائومی

لیست قیمت محصولات سامسونگ

لیست قیمت محصولات هوآوی

 

مطالب دیگر :

آموزش رجیستری گوشی

چطوری بفهمیم شخصی ما را در واتس اپ بلاک کرده؟

چطوری از یوتیوب درآمد کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

چطور از هک شدن گوشی توسط دیگران جلوگیری کنیم؟

چطور طول عمر باتری گوشی را افزایش دهیم؟

تفاوت پک گلوبال و هند در گوشی های شیائومی چیست؟

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

دیدگاه شما چیست؟