چطوری از هک شدن گوشی توسط افراد ناشناس جلوگیری کنیم ؟

گوشی های هوشمند نقش بسیار مهمی در زندگی ما انسان ها پیدا کرده اند به طوری که همه جا همراه ما هستند و میشه گفت گوشی های هوشمند یار جدا نشدنی انسان ها شده اند. از آنجا که تقریبا همه ی اطلاعات شخصی از جمله اطلاعات کارت بانکی و تماس ها ، پیام ها و عکس و فیلم و ... درون گوشی قرار دارند باید نهایت دقت را در حفظ و نگه داری آن به کار گیریم ، و همیشه باید مراقب هکر ها باشید زیرا در هر جا و مکانی وجود دارند و به دنبال فرصتی برای سرقت اطلاعات شما هستند.

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع روش های هک شدن گوشی هوشمند آشنا کنیم و اینکه از کجا بفهمیم هک شدیم و همچنین راه های جلوگیری از هک شدن را به شما آموزش دهیم. در انتهای این مطالب ویدیو آموزشی مربوط به این موضوع قرار دادیم میتونید تماشا کنید.

روش های مختلف هک شدن گوشی

1- هک شدن از طریق نرم افزار

هک شدن از طریق نرم افزار که جز رایج ترین روش های هک گوشی می باشد به این صورت است که شخصی نرم افزاری (بد افزار) را روی گوشی شما نصب می کند و از طریق اون نرم افزار می تواند به تمام اطلاعات شما مثل تماس ها و پیام ها و گالری شخصی و ... دسترسی پیدا کند.

هک گوشی با نرم افزار 

2- هک شدن از طریق وای فای

بسیاری از هکر ها برای هک گوشی افراد از طریق وای فای اقدام می کنند ، این روش به این صورت است که یک وای فای قلابی درست می کند و کاربر را با جمله وای فای رایگان تشویق به وصل شدن به آن می کند و به محض وصل شدن کاربر به این نوع وای فای ها به راحتی به اطلاعات کاربر دسترسی پیدا می کند و این اطلاعات را به سرقت می برد. این روش معمولا در محل های عمومی و شلوغ استفاده می شود.

هک گوشی از طریق وای فای

« فروش ویژه گوشی های شیائومی در آیبکس موبایل »

3- هک شدن از طریق کابل شارژ

این روش نسبت به روش های قبل کمتر انجام می شود ولی نباید نسبت به آن بیخیال بود و همیشه باید دقت لازم را برای حفظ امنیت اطلاعات خود داشته باشیم. این روش به این صورت است که کابل شارژ هایی در محل های عمومی قرار می دهند که معلوم نیست این کابل ها به کجا متصل هستند و کاربر برای شارژ کردن گوشی خود اقدام به وصل کردن گوشی به کابل می کند و آن موقع است که هکر محترم کار خودش را انجام می دهد.

هک گوشی از طریق کابل شارژ

لازم به ذکر است که در بعضی مکان ها شارژر های عمومی برای رفاه حال هموطنان وجود دارد و منظور ما به بعضی از این مدل شارژر ها می باشد.

4- هک شدن از طریق اس ام اس

این روش بسیار رایج شده است و کاربران باید بسیار مراقب باشند ، این روش هک کردن به این صورت است که هکر یک پیامک حاوی متن و یک لینک برای افراد ارسال می کند و آنها را به کلیک کردن بر روی لینک تشویق می کند و کاربر به کلیک کردن بر روی آن لینک وارد یه صفحه پرداخت جعلی شده و در صورتی که اطلاعات بانکی خود را بزند هکر تمام اطلاعات آن شخص را به سرقت می برد.

هک گوشی از طریق اس ام اس

« فروش ویژه تلویزیون شیائومی با قیمت باورنکردنی »

از کجا بفهمیم گوشیمون هک شده ؟

1- فعالیت های مشکوک

اولین روش فهمیدن اینکه گوشیتون هک شده یا نه اینه که با دقت گوشیتون رو بررسی کنید  که آیا فعالیت مشکوکی میبینید یا خیر. فعالیت های مشکوک نظیر اینکه برنامه ای رو گوشی شما باشه که شما اون برنامه رو نصب نکرده باشید و یا تماس هایی رو در گوشیتون ببینید که شما همچین تماسی نداشتید و پیامی رو ببینید که شما نفرستادید و ...

2- کند شدن گوشی

بد افزار ها معمولا در پس زمینه گوشی فعال هستند و مصرف زیادی از باتری دارند و باعث میشوند گوشی شما داغ شود و همچنین باعث کندی گوشی می شوند.

3- تمام شدن سریع اینترنت

بعضی مواقع پیش می آید که یک بسته اینترنت خریداری می کنید ولی در مدت بسیار کوتاهی تمام می شود در این موقع امکان دارد که یک یا چند بدافزار در پس زمینه گوشی شما فعال می باشد که استفاده زیادی از اینترنت شما می کنند.

تمام شدن سریع اینترنت

4- کرش برنامه ها

در مواقعی پیش می آید که هنگام ورود به یک برنامه به صورت مداوم از آن خارج می شود این علامت یعنی اینکه آن برنامه مشکل دارد و تنها راه حل پاک کردن آن است. ترجیحا برنامه های اصلی را دانلود و نصب کنید.

راه های جلوگیری از هک شدن گوشی

1- خاموش کردن بلوتوث

اولین مورد این است که بلوتوث دستگاه خودتون رو زمانی که به آن نیازی نداریدخاموش کنید و تنها در صورتی که برای اتصال هندزفری های بی سیم و یا ساعت هوشمند و ... لازم دارید آن را روشن کنید.

2- خاموش کردن Wi-Fi

هرگز به وای فای های رایگان و مشکوک و بدون رمز عبور در محل های عمومی متصل نشوید ، این هکر ها معمولا با جمله وای فای رایگان کاربر را به دام می اندازند . سعی کنید در مکان های شلوغ تا جایی که امکان دارد وای فای گوشیتون رو خاموش کنید.

3- نصب کردن ورژن اصلی برنامه ها

یکی از راه های جلوگیری از هک شدن گوشی این است که هر برنامه ای رو نصب نکنید و فقط ورژن اصلی اون برنامه رو ترجیحا از استور های معتبر دانلود و نصب کنید.

4- ورود دو مرحله ای

تقریبا اکثر شبکه های مجازی یک قابلیت خیلی مهم و کاربردی دارند به نام لاگین دو مرحله ای یا ورود دو مرحله ای ، که با فعالسازی اون میتونید امنیت دستگاه خودتون رو حفظ کنید. نحوه کار به این صورت است که اگر شخصی قصد ورود به اکانت شما را داشته باشد یک کد به شماره موبایل شما ارسال می شود و باید اون کد را استفاده کند و بدون کد هرگز نمیتواند وارد حساب کاربری شما شود.

ورود دو مرحله ای در گوشی

5- رمز عبور قوی

برای گوشی و حساب های کاربری خود رمز عبور بسیار قوی انتخاب کنید و از گذاشتن تاریخ تولد و کد ملی و ... به عنوان رمز عبور جدا خودداری کنید زیرا این نوع رمز عبور به راحتی قابل تشخیص می باشند و در نهایت منجر به هک شدن گوشی شما می شود.

رمز عبور قوی

 

ویدیو آموزشی مربوط به روش های هک شدن گوشی و راه های جلوگیری از آن

ویدیو : آقای شکوری
امیدوارم این مطالب براتون مفید بوده باشه ، اگه از مطالب خوشتون اومد نظرات خود را با ما به اشتراک بزارید. سپاسگذاریم
 
مطالب دیگر :
دیدگاه شما چیست؟