بررسی تخصصی گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A50

گوشی های سری Aسامسونگ در سال 2019 از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و هر شخصی که قصد خرید گوشی را داشته باشد قطعا نام این سری گوشی های سامسونگ را شنیده است. بعد از حذف سری J ، تمرکز خود را روی سری A گذاشت تا بازار میانرده ها و پایین رده ها را از دست ندهد. گوشی Galaxy A50 یکی از گوشی های سری A سامسونگ است که در فوریه سال 2019 معرفی شد ، این گوشی یکی از میانرده های سامسونگ است که یک صفحه نمایش با کیفیت سوپرآمولد به بازار عرضه شد.

خرید گوشی Galaxy A50 

طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ این گوشی میانرده ی خود را از مدل جدیدی از پلاستیک تولید کرده که  شباهت زیادی به شیشه دارد و حس خوبی را هنگام در دست گرفتن به کاربر می دهد و کاملا حس در دست گرفت یک گوشی پرچمدار را دارد و برای صفحه نمایش آن نیز از گوریلا گلس 3 استفاده کرده است .

Galaxy A50 از رنگ بندی براق در قاب پشتی بهره می برد که باعث زیبایی گوشی شده است ، لنز دوربین ها در قاب پشتی این گوشی برآمدی خیلی کمی دارند و براحتی بر روی سطوح صاف قابل استفاده است. در قاب جلویی صفحه نمایش گوشی را مشاهده می کنید که یک ناچ قطره ای در بالای آن قرار دارد و دوربین سلفی در این محل قرار دارد. نمایشگر گلکسی A50 حاشیه بسیار کمی در طرفین خود دارد. اسپیکر مکالمه نیز در قسمت بالایی صفحه نمایش به چشم می خورد. سامسونگ حسگر اثر انگشت این میانرده خود را در زیر صفحه نمایش قرار داده است تا با حذف آن از قاب پشتی کمی زیباتر به نظر برسد.

طراحی A50

« تلویزیون شیائومی با قیمت باورنکردنی »

کلید پاور گوشی به همراه کلید های ولوم صدا در لبه سمت راست گوشی قرار دارند و در لبه سمت چپ نیز درگاه سیم کارت ها و همچنین درگاه کارت حافظه قرار دارد که یک اسلات اختصاصی برای کارت حافظه در نظر گرفته شده است و می توانید از دو سیم کارت و مموری به صورت همزمان استفاده کنید. در پایین گوشی نیز درگاه شارژ تایپ c و اسپیکر و درگاه جک 3.5 میلی متری به همراه میکروفون اصلی گوشی قرار دارد

گلکسی A50 تقریبا 7.7 میلی متر ضخامت و همچنین 166 گرم وزن دارد که برای یک گوشی با این اندازه بسیار عالیست و برای استفاده طولانی مدت از آن مشکلی نخواهید داشت.

صفحه نمایش

داشتن صفحه نمایش Super AMOLED یکی از ویژگی های گوشی های سامسونگ به حساب می آید چون سامسونگ در اکثر گوشی های خود از این نوع صفحه نمایش استفاده می کند. گوشی Galaxy A50 نیز از این قاعده پیروی کرده و یک صفحه نمایش 6.4 اینچی از نوع سوپرآمولد دارد که حدود 85 درصد از سطح جلوی گوشی را می پوشاند و وضوح تصویر این صفحه نمایش 2340×1080 پیکسل است و تراکم پیکسلی آن به رقم 403ppi می رسد.

صفحه نمایش A50

صفحه نمایش گوشی گلکسی A50 تست های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و کیفیت رنگ ها در این صفحه نمایش بسیار عالیست و جزئیات تصاویر در آن به خوبی نمایش داده می شود.

سخت افزار و عملکرد

سامسونگ یکی از چیپست های ساخت خودش با نام Exynos 9610 را برای این مدل خود در نظر گرفته استکه از سرعت و قدرتی در حد میانرده ها برخوردار است و سرعت خوبی در پردازش دستورهای کاربر دارد. گلکسی A50 کارهای روزانه و همچنین بازی ها را به راحتی پشت سر می گذارد و تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد. با تست هایی که هنگام اجرای بازی ها از این گوشی گرفته شد به هیچ وجه داغ نکرد و تمام بازی ها را به راحتی اجرا کرد.

Galaxy A50 با داشتن سیستم عامل اندروید و در کنارش رابط کاربری One UI امکانات و قابلیت های زیادی را به کاربر ارائه می دهد و امکان شخصی سازی فراوانی بر روی این رابط کاربری وجود دارد.

دوربین

این گوشی در قاب پشتی خود سه دوربین دارد که شامل لنز اصلی 25 مگاپیکسلی و یک لنز 8 مگاپیکسلی Ultra Wide و همچنین یک حسگر عمق 5 مگاپیکسلی است که فلش LED در کنار این دوربینها قرار دارد. اپلیکیشن دوربین آیکون های بیشتری را نسبت به گوشی های قبلی سامسونگ دارد تا به این طریق کنترل بیشتری روی حالت های دوربین داشته باشید.

با وجود دوربین اصلی 25 مگاپیکسلی ، گلکسی A50 در حالت معمولی عکسهایی با رزولوشن 12 مگاپیکسلی ثبت می کند اما این مقدار قابل تغییر است و شما می توانید از تنظیمات دوربین این مقدار را به 25 مگاپیکسل تغییر بدید اما باید به این موضوع هم دقت کنید که شما با این حالت نمی توانید از حالت عکاسی HDR استفاده کنید.

دوربین گلکسی A50 به عنوان  یک گوشی میانرده تصاویر با کیفیتی را ثبت می کند و نمایش جزئیات و رنگ ها در این تصاویر کاملا راضی کننده است. اما نباید بیشتر از جایگاهی که این گوشی در آن قرار دارد از آن انتظار داشت.

این گوشی توانایی ضبط فیلم با کیفیت فول HD با نرخ 30 فریم در ثانیه است که متاسفانه با این قیمتی که این گوشی دارد انتظار بیشتری از آن داشتیم.دوربین گلکسی A50 تمام ویدیو ها را با لرزشگیر الکترونیک ضبط می کند و به هیچ وجه این لرزش گیر قابل خاموش کردن نیست.

« قیمت هندزفری های ما را مقایسه کنید »

دوربین گلکسی A50

Galaxy A50 با داشتن یک دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی قادر خواهد بود که تمامی تصاویر را با کیفیت مناسب و با جزئیات کامل به ثبت برساند ، رنگ ها در این تصاویر بسیار دقیق هستند که تمامی این عکس ها در حالت معمولی با دقت 12 مگاپیکسل گرفته می شوند و باید به صورت دستی آن را روی 25 مگاپیکسلی قرار دهید. در دوربین سلفی نیز شما قادر نخواهید بود از حالت HDR زمانی که روی 25 مگاپیکسل تنظیم شده است استفاده کنید و این قابلیت فقط هنگامی که دوربین را روی 12 مگاپیکسل قرار دهید قابل دسترس است.

اسپیکر

گوشی گلکسی A50 تنها یک اسپیکر در لبه ی پایینی خود دارد که تست های انجام شده متوجه شدیم که این دستگاه بر خلاف اینکه صدای بلندی دارد کیفیت آنچنان خوبی ندارد و هنگامی که صدا را تا آخر زیاد کنید صدای اسپیکر ها شفافیت خود را از دست می دهند.

امنیت

گوشی گلکسی A50 از دو روش امنیتی برای باز کردن قفل صفحه نمایش پشتیبانی میکند . یکی حسگر اثر انگشت است که در زیر صفحه نمایش قرار دارد ، این حسگر اثر انگشت عملکرد نسبتا خوبی دارد اما اگر از محافظ های صفحه نمایش استفاده کنید عملکرد آن در تشخیص اثر انگشت به شدت کاهش می یابد.

اثر انگشت گوشی A50

علاوه بر اثر انگشت از سیستم تشخیص چهره نیز می توانید استفاده کنید که در محیط هایی که نور مناسب باشد عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می دهد.

« فروش ویژه شیائومی رو از دست نده »

باتری

این گوشی میانرده سامسونگ در زمینه باتری هم عملکرد خوبی را از خود نشان داد و با داشتن یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی شما را در صورت استفاده معمولی تا یک روز نیم از شارژ مجدد بی نیاز می کند و همچنین شارژر 15 واتی که همراه گوشی عرضه شده باعث می شود تا زمان کمتری را برای شارژ شدن دستگاه هدر دهید.

نتیجه گیری

گلکسی A50 یکی از میانرده های سامسونگ است که طراحی جدید و کیفیت ساخت خوبی دارد ، نمایشگر این گوشی از نوع سوپر آمولد است که کیفیت بسیار خوبی دارد و جزئیات تصاویر را به خوبی نمایش می دهد ، عکسهایی که دوربین این گوشی در حالت 25 مگاپیکسل و در مکانهایی با نور کافی ثبت می کند کیفیت بسیار خوبی دارند و جزئیات و رنگها را نیز به خوبی نشان می دهد. این گوشی با داشتن یک باتری قوی 4000 میلی آمپر ساعت خیالتان را از بابت شارژ راحت می کند ، سخت افزار این گوشی نیز برای انجام کارهای روزمره و بازی ها بسیار مناسب است و تمام دستورات شما را خیلی روان انجام می دهد. در صورتی که هزینه این گوشی برای شما مشکلی نداشته باشد می تواند یک گوشی مناسب برای شما باشد.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید بسیار سپاسگذاریم.

اگر قصد خرید Galaxy A50 را دارید می توانید این گوشی را رجیستر شده با 18 ماه گارانتی از فروشگاه « آیبکس موبایل » خریداری کنید.

 خرید گوشی سامسونگ A50

مطالب دیگر :

 بررسی تخصصی نوت 8 شیائومی

آموزش ترفندهای واتس اپ

 آموزش ترفندهای تلگرام

تفاوت پارت نامبرهای مختلف گوشیهای آیفون در چیست؟

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشی های شیائومی

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

چطوری از یوتیوب درآمد کسب کنیم ؟

روش های دانلود فیلم از یوتیوب

دیدگاه شما چیست؟