بررسی تخصصی گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 8

شرکت شیائومی از زمان عرضه سری نوت 7 توانست بخش بزرگی از بازار میانرده ها را تسخیر کند و هم اکنون سری جدید نوت خود با نام نوت 8 را با ظاهری زیباتر و سخت افزاری قویتر و همچنین دوربین با کیفیت تر روانه بازار کرده تا همانند نسل قبلی خود باز هم بازار میانرده ها را در دست بگیرد. با ما همراه باشید در این مقاله قصد داریم به بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 8 بپردازیم.

طراحی و ظاهر گوشی

پشت و جلوی این میانرده ی شیائومی کاملا به صورت تخت طراحی شده است که برای گرفتن راححتر گوشی در دست فریم آن به صورت منحنی طراحی شده است و این گوشی حدود 190 گرم وزن دارد که با ضخامت زیادی که دارد کمی از خوش دست بودن دور می شود.

شیائومی برای ساخت ردمی نوت 8 در قاب پشتی گوشی از شیشه و برای فریم آن از پلاستیک استفاده کرده است که ظاهر گوشی را بسیار زیبا کرده است ، به خصوص قاب پشتی آن که از شیشه کاملا براق است چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

Redmi Note 8 در رنگ های مختلفی روانه بازار شده است که رنگ های آن بسیار زیبا و خیره کننده هستند. در قاب پشتی بخاطر جنس شیشه ای آن جای اثر انگشت روی آن می ماند ، حاشیه های صفحه نمایش در کناره ها و بالای صفحه نمایش تقریبا میشه گفت خوب است اما در پایین صفحه نمایش حاشیه زیادی دارد که نسبت به گوشی هایی که در سال 2019 تولید شده اند این مقدار حاشیه صفحه نمایش به چشم کاربر بد جلوه می کند.

صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 8 تقریبا 82 درصد سطح جلویی گوشی را گرفته است دوربین سلفی این گوشی به صورت یک ناچ قطره ای در بالای این صفحه نمایش قرار دارد.اسپیکر مکالمه نیز در بالای صفحه نمایش قرار دارد و در کنار آن چراغ نوتیفیکیشن قرار دارد که هنگام دریافت اعلان چشمک می زند.

طراحی نوت 8

در لبه سمت راست گوشی کلید پاور گوشی قرار دارد و در کنار آن کلید های کم و زیاد کردن صدا نیز به چشم می خورد. در لبه ی سمت چپ گوشی درگاه سیمکارت ها و کارت حافظه قرار دارد که در این مدل کارت حافظه جایگاه اختصاصی خود را دارد و مزاحم سیم کارت دوم نمی شود. شیائومی برای Redmi Note 8 نیز همانند دیگر اسمارتفون های خود از درگاه اینفرارد یا همان مادون قرمز در قسمت بالای گوشی خود استفاده کرده و در کنار آن نیز میکروفون دوم را قرار داده است و همچنین در قسمت پایینی گوشی علاوه بر USB تایپ c ، میکروفون اصلی و اسپیکر ، درگاه جک 3.5 میلی متری را نیز مشاهده می کنید .

ردمی نوت 8 در قاب پشتی خود شامل چهار دوربین است که به صورتی عمودی بر روی یکدیگر قرار گرفته اند و بیرون زدگی دوربین نیز کمی زیاد است و هنگام گذاشتن گوشی بر روی یک سطح صاف کاربر را می رنجاند. حسگر اثر انگشت این گوشی نیز در وسط قاب پشتی آن قرار دارد و تقریبا هم سطح و همرنگ با قاب پشتی است به طوری که میشه گفت خود ر از دید بقیه مخفی می کند.

صفحه نمایش

شیائومی برای گوشی Redmi Note 8 از یک صفحه نمایش 6.3 اینچی با پنل LCD با فناوری IPS استفاده کرده است که تراکم پیکسلی 409 پیکسل در هر اینچ دارد. این صفحه نمایش با کیفیت Full HD که دارد تصاویر را بسیار با کیفیت و زیبا به نمایش می گذارد. صفحه نمایش های IPS بر خلاف دیگر صفحه نمایش ها تصاویر را واقعی نشان می دهندو رنگ و لعاب زیادی به تصاویر نمی دهند ، این صفحه نمایش ردمی نوت 8 کمی در نمایش رنگ مشکی ضعف دارد ولی در عوض رنگ سفید را بسیار عالی نمایش می دهد.

Note 8

یکی از ویژگی های خوب این نوع نمایشگر روشنایی خوب اونه که به کاربر اجازه میده حتی در نور بسیار زیاد هم بتواند به راحتی با گوشی کار کند و همه چیز به خوبی نمایش داده میشود. اما همانطور که گفتیم در صورتی که رنگ مشکی در اون محتوای نمایش داده شده زیاد باشد احتمالا در محیط باز به خوبی نشان داده نمی شود.

Display

سخت افزار

شیائومی برای این میانرده خود از یک پردازنده 8 هسته ای و چیپست ساخت کوآلکام یعنی Snapdragon 665 استفاده کرده است که این چیپست با معماری 11 نانومتری ساخته شده است و نسبت به نسل قبلی خود علاوه بر اینکه کمی سریعتر شده مصرف انرژی آن هم کمتر شده است.

این گوشی در سه مدل 64 گیگابایت و 128 گیگابایت به همراه 4 گیگابایت رم و همچنین 32 گیگابایت با 3 گیگابایت رم روانه بازار شد و مدتی بعد این گوشی با پک هند در حافظه128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم پا به بازار گذاشت.

سخت افزار نوت 8

« فروش ویژه ساعت و مچ بند هوشمند »

Redmi Note 8 یکی از گوشی های مقرون به صرفه شیائومی می باشد این گوشی برای کارهای روزمره و همچنین بازی های متوسط گزینه خوبی است ولی برای اجرای بازی های سنگین روی این گوشی به احتمال زیاد به مشکل می خورید که این موضوع با توجه به قیمت خوب آن کاملا عادی به نظر می آید.

اسپیکر

اسپیکر گوشی ردمی نوت 8 همانند اکثر گوشی های موجود در بازار در قسمت پایینی گوشی در کنار درگاه USB تایپ c قرار دارد که صدای نسبتا زیادی نیز دارد اما زمانی که صدای آن را تا آخر زیاد می کنیم کیفیت مطلوبی را از خودش نشان نمی دهد.

امنیت

برای این گوشی نیز دو روش برای قفل گوشی به کار رفته است که اولین روش استفاده از حسگر اثر انگشت است در این گوشی در قاب پشتی قرار دارد و سرعت عملکرد خوبی نیز دارد ، حسگر اثر انگشت در گوشی ردمی نوت 8 همرنگ با رنگ بدنه گوشی است و باعث شده قاب پشتی گوشی یک دست به نظر بیایید.

دومین روش برای بازگشایی قفل صفحه گوشی ردمی نوت 8 استفاده از تشخیص چهره است که این عملکرد توسط دوربین سلفی گوشی انجام می شود و توانایی تشخیص چهره در نور کم را نیز دارد (البته نه خیلی کم) ، درضمن زمانی که چشمان کاربر بسته باشد قفل صفحه باز نمی شود.

کارت حافظه

این گوشی از کارت حافظه جانبی از نوع Micro SD تا حداکثر 256 گیگابایت پشتیبانی میکند ، این گوشی همچنین از OTG نیز پشتیبانی می کند و شما می توانید فلش هایی که یک سر آنها تایپ سی هستند را به این گوشی متصل کنید و محتویات آن را نگاه کنید و برای انتقال اطلاعات از فلش به گوشی و همچنین از گوشی به فلش می توانید استفاده کنید.

نرم افزار

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 به صورت پیشفرض از اندروید 9 استفاده می کند و در کنار اون از رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI نسخه 10 بر روی آن استفاده شده است که به نسخه 11 قابل ارتقا است.

دوربین

این گوشی در قاب پشتی خود چهار دوربین دارد که به شکل عمودی قرار گرفته اند که بیرون زدگی دوربین ها در این گوشی میشه گفت تقریبا زیاد است. لنز اصلی این گوشی48 مگاپیکسل از نوع واید است که دومین دوربین از بالا است ،اولین دوربین گوشی از نوع التراواید است که یک سنسور 8 مگاپیکسلی دارد و همچنین این گوشی دارای دو دوربین 2 مگاپیکسلی است که یکی برای عکسس های ماکرو است و دیگری نیز برای تشخیص عمق بکار می رود.

« بهترین قیمت پاوربانک در کل کشور »

دوربین نوت 8

عکس های گرفته شده با دوربین گوشی ردمی نوت 8 کیفیت مطلوبی دارند و کاملا به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه قابل قبول است. این گوشی قابلیت گرفتن عکس های پرتره با دوربین سلفی را نیز دارد .

باتری

ردمی نوت 8 از یک باتری قوی 4000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که این باتری برای استفاده های عادی تقریبا 1 روز و نیم بدون شارژ مجدد دوام می آورد اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که از گوشی استفاده های زیادی می کنید و بازی های سنگین انجام می دهید این گوشی نهایتا یک روز بدون شارژ مجدد دوام بیاورد. این گوشی همچنین از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می کند .

 

بررسی تخصصی توسط : آقای شکوری 

جمع بندی

ردمی نوت 8 طراحی زیبایی دارد و از کیفیت ساخت خوبی نیز برخوردار است ، درسته که این گوشی در بین میانرده ها قرار دارد ولی قیمت آن کمتر از رقیبان خود است و همین باعث شده تا ردومی نوت 8 به یک گوشی مقرون به صرفه تبدیل شود. صفحه نمایش این گوشی کیفیت قابل قبولی دارد و همچنین سخت افزار این گوشی نسبت به نسل قبل خود ارتقا یافته است ، دوربینهای آن عکسهای با کیفیتی را ارائه می دهد ولی نباید انتظار یه پرچمدار را از این گوشی داشته باشیم .

پشتیبانی از کارت حافظه و OTG نیز یکی از قابلیت های مهم این گوشی است و همچنین باتری این گوشی هم جواب دهی خوبی دارد و برای یک روز استفاده بسیار مناسب است.

اگر به دنبال یک گوشی هستید که کیفیت خوب را در کنار قیمت مناسب داشته باشد قطعا این محصول یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود.

Note 8

مطالب دیگر :

چطوری بفهمیم شخصی ما را در واتس اپ بلاک کرده؟

چطوری از یوتیوب درآمد کسب کنیم ؟

تفاوت پارت نامبر های مختلف گوشی آیفون در چیست ؟

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشی های شیائومی در چیست؟

ترفند های جالب واتس اپ

ترفند های جالب تلگرام

 

دیدگاه شما چیست؟