پارت نامبر های مختلف گوشی های آیفون چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

آیفون با پارت نامبر کدام کشور بخریم ؟ امروزه در کشور ما هر شخصی که قصد خرید آیفون را داشته باشد مطمئنا برای یک بار هم که شده این سوال برایش پیش آمده که گوشی آیفون با پارت نامبر کدام کشور را بخرد و گوشی با پارت نامبر کدام کشور کیفیت بهتری دارد.

ما در این مقاله قصد داریم جواب این سوال را برای شما توضیح دهیم.

قبل از هر چیزی میخواهیم به شما توضیح دهیم که اصطلاح پارت نامبر به چه معنا می باشد و اینکه پارت نامبر کشور های مختلف چطور قابل شناسایی هستند؟

پارت نامبر در گوشی های اپل یک اصطلاح است که نشان می دهد گوشی به درخواست کدام کشور تولید شده و اینکه برای عرضه در کدام کشور فرستاده می شود. تمام دستگاه های ساخت شرکت اپل دارای یک شماره مدل هستند که مدل هر دستگاه از چند عدد و حروف انگلیسی تشکیل شده است مثل: MC805LL/A  تشکیل شده اند که از طریق این شماره مدل می توان تشخیص داد که گوشی مربوط به پارت نامبر کدام کشور است.

با توجه به دو حرف انگلیسی قبل از علامت / در شماره مدل گوشی های آیفون می توان تشخیص داد که گوشی مربوط به پارت نامبر کدام کشور است.

Part n

« انواع تبلت با کمترین قیمت در کشور »

لیست کشور های مختلف با حروف اختصاری مربوط به پارت نامبر آن کشور :

LL: USA

AE: United Arab Emirates

AB: United Arab Emirates

LZ: Chile, Paraguay, Uruguay

MG: Hungary

NF: Belgium, France, Luxembourg

PL: Poland

PO: Portugal

PP: Philippines

RO: Romania

RS: Russia

T: Italy

TA: Taiwan

TH: Thailand

TU: Turkey

X: Australia, New Zealand

Y: Spain

ZA: Singapore

ZP: Hong Kong, Macau

B: Ireland, UK, also used for some

C: Canada

CZ: Czech Republic

DN: Austria, Germany, Netherlands

E: Mexico

EE: Estonia

FB: France, Luxembourg

FD: Austria, Liechtenstein, Switzerland

GR: Greece

HN: India

IP: Italy

J: Japan

KN: Norway

KS: Finland, Sweden

LE: Argentina

LA: Colombia, Ecuador, El Salvador, Guatemala, Honduras, Peru

« فروش ویژه تلویزیون شیائومی رو از دست نده »

اما سوالی که اینجا وجود دارد این است که آیا تفاوت کیفیتی بین این پارت نامبر ها وجود دارد و اینکه کدام پارت نامبر بهتر است؟

در جواب این سوال باید خدمت شما عزیزان برسانم که هیچ گونه تفاوت کیفیتی بین پارت نامبر های مختلف گوشی آیفون وجود ندارد و اینکه می گویند مثلا پارت نامبر آمریکا کیفیت بالاتری دارد و ... شایعه ای بیش نیستند و این حرفها فقط راهی برای گول زدن مردم و گرفتن پول اضافی از خریدار بابت پارت نامبر آمریکا است.

تنها تفاوت پارت نامبر های مختلف گوشی های آیفون در نوع دفترچه راهنما و مدل شارژر آنهاست و تمام مطالبی که تا به امروز در مورد تفاوت کیفیتی این پارت نامبرها خوانده اید یا شنیده اید شایعه ای بیش نیستند.

Charger

به طور مثال دفترچه راهنمای پارت نامبر آمریکا به زبان انگلیسی است ولی در مقابل دفترچه راهنما در پارت نامبر EA علاوه بر انگلیسی به زبان عربی نیز وجود دارد که این دفترچه های راهنما مخصوص کشور سفارش دهنده می باشد. تفاوت دیگر این پارت نامبر ها در نوع شارژر آنهاست همانطور که در تصویر ملاحظه می کنید بعضی شارژرها سه شاخه و بعضی دیگر دو شاخه و ... می باشند که این هم بستگی به کشور سفارش دهنده دارد.

در انتها لازم است ذکر کنیم که در بعضی از پارت نامبرها بخاطر قوانین کشور سفارش دهنده از لحاظ نرم افزاری تفاوت های کوچی با دیگر مدلها دارند. مثلا در پارت نامبر امارات با توجه به قوانین این کشور قابلیت FaceTime کار نمیکند و همچنین در پارت نامبر ژاپن با توجه به قوانین این کشور امکان بیصدا کردن شاتر دوربین وجود ندارد یعنی حتی اگر در حالت سایلنت هم شما با دوربین عکس بگیرید صدای شاتر دوربین به گوش می رسد.

از این که تا انتهای این مقاله با ما بودید سپاسگذاریم ، لطفا نظرات خودتون در مورد این مقاله را با ما به اشتراک بزارید.

 

مطالب دیگر :

چطوری از هک شدن گوشی توسط افراد ناشناس جلوگیری کنیم ؟

بهترین روش های دانلود ویدیو از یوتیوب !!

تفاوت پک گلوبال با هند در گوشی های شیائومی چیست ؟

گوشی سامسونگ ویتنام بخریم یا هند ؟

دیدگاه شما چیست؟