بررسی تخصصی گوشی هوآوی P30 pro

هوآوی با معرفی و عرضه گوشی P30 pro به همه ی مردم دنیا ثابت کرد که می توانند علاوه بر داشتن یک گوشی خوب با کیفیت و عملکرد عالی ، یک دوربین حرفه ای را نیز درون گوشی خود داشته باشند. در این مقاله میخواهیم به بررسی کامل گوشی هوآوی P30 pro بپردازیم ، اگر قصد خرید این گوشی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خرید محصول

طراحی و عملکرد

این گوشی نسل جدیدتر گوشی p20 هوآوی است که در سال گذشته یکی از بهترین گوشی های بازار بود و فروش خوبی را نیز بدست آورد. حالا هوآوی بار دیگر با عرضه سری جدید پرچمدار خودش یعنی P30 pro غوغایی در طراحی و دوربین گوشی انجام داده است که در مورد آن در بخش دوربین به طور کامل توضیح خواهیم داد.

متریال استفاده شده در ساخت گوشی P30 pro از بهترین کیفیت برخوردار است و جلو و پشت این گوشی از شیشه آلومینوسیلیکات ساخته شده است و فریم دور گوشی نیز از جنس آلومینیوم است ، این گوشی دارای گواهینمامه IP68 است که اثبات می کند گوشی در برابر آب تا عمق 2 متر به مدت 30 دقیق و همچنین گرد و غبار مقاوم است.

P30 پرو هوآوی دارای حاشیه ی بسیار کم در لبه های بالایی و پایینی خود می باشد و لبه های کناری آن نیز به صورت خمیده طراحی شده که همین لبه های خمیده زیبایی خاصی به گوشی بخشیده است. هوآوی حسگر اثرانگشت این پرچمدار جدید خودش را در زیر صفحه نمایش تعبیه کرده و این حسگر اثر انگشت سرعت نسبتا خوبی دارد و عملکرد بهتری نسبت به رقبایش دارد. گوشی هوآوی P30 pro نسبت به رقبای خود ضخامت بیشتری دارد ولی بخاطر طراحی خمیده صفحه نمایش نه تنها بیشتر بودن این ضخامت به چشم نمی آید بلکه حس می کنید کمتر نیز هست.

« فروش ویژه ساعت های هوشمند »

طراحی پی 30 پرو

گوشی هوآوی p30 پرو هوآوی یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ 6.47 اینچی دارد و با اینکه 192 گرم وزن دارد و گوشی نسبتا سنگینی به حساب می آید اما بخاطر طراحی زیبا و خوش دست بودن این گوشی سنگیین بودن آن به هیچ وجه احساس نمی شود ، ولی باید مراقب گوشی باشید چون کمی لیز بوده و هر لحظه امکان زمین خوردن آن وجود دارد.

در قاب پشتی این گوشی 4 لنز دوربین وجود دارد که سه لنز آن بصورت عموری روی هم قرار گرفته اند و لنز چهارم به همراه فلش LED در کنار آنها قرار گرفته اند. در لبه سمت راست گوشی که طبق معمول کلیدهای پاور و ولوم گوشی قرار دارد و در لبه بالایی علاوه بر میکروفون دوم درگاه مادون قرمز نیز به چشم می خورد که با استفاده از آن قادر خواهید بود تمامی وسایل الکترونیکی را کنترل کنید. در لبه ی پایین این گوشی درگاه سیم کارت ها و کارت حافظه به همراه اسپیکر و درگاه شارژ تایپ c قرار دارد و متاسفانه خبری از جک 3.5 میلی متری در این گوشی نیست ، این نکته را هم خدمت شما عزیزان باید عرض کنم که این گوشی از کارت حاظه نانو پشتیبانی می کند که در حال حاضر در بازار بصورت محدود یافت می شود و از اسلات مشترک با سیم کارت دوم استفاده می کند.

صفحه نمایش

گوشی هوآوی پی 30 پرو دارای یک صفحه نمایش 6.47 اینچی از نوع OLED است که وضوح تصویری برابر 2340 در 1080 پیکسل دارد و تراکم پیکسل ها در هر اینچ از این صفحه نمایش 398 است. این صفحه نمایش کیفیت بسیار عالی دارد و رنگ ها و جزئیات تصاویر را به خوبی نمایش می دهد ، هرچند رقبای این گوشی از صفحه نمایش های بهتری استفاده کرده اند اما این موضوع باعث نمی شود که ما ایرادی از این صفحه نمایش بسیار خوب بگیریم ولی هوآوی می توانست در این زمینه بهتر عمل کند.

صفحه نامایش پی 30 پرو

« فروش بهترین هندزفری ها زیر قیمت »

دوربین

هوآوی با معرفی گوشی P30 pro انقلابی در بخش دوربین های گوشی کرد ، برای ساخت این پرچمدار جدید خودش از دوربین های ساخت شرکت آلمتنی به نام لایکا استفاده کرده است. لنز دوربین اصلی 40 مگاپیکسل است و لنز دوم 8 مگاپیکسل از نوع تله فوتو است و همچنین دارای یک لنز فوق عرض 20 مگاپیکسلی است و در آخر نیز از یک دوربین TOF 3D برای تشخیص عمق استفاده می کند.

دوربین پی 30 پرو

ویژگی مهم دوربین این گوشی مربوط به زوم آن است که می تواند تا حداکثر 50 برابر روی سوژه مورد نظر زوم کند به طوری که با این مقدار زوم هنوز هم کیفیت تصاویر خوب است.

دوربین پی 30 پرو زوم

گوشی هوآوی بصورت پیشفرض عکسهایی با رزولوشن 10 مگاپیکسلی را ثبت می کند امل می توانید بصورت دستی آن را روی 40 مگاپیکسل قرار دهید ، اما به شما توصیه می کنیم با همان حالت پیش فرض استفاده کنید چون زمانی که روی 40 مگاپیکسل تنظیم شود حجم تصاویر بسیار زیاد می شوند.

سخت افزار و عملکرد

هوآوی از چیپست قدرتمند Kirin 980 برای گوشی P30 pro استفاده کرده است و دارای یک پردازنده 8 هسته ای می باشد ، این گوشی در چند مدل 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی با 8 گیگابایت رم و همچنین 128 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 6 گیگابایت رم در بازار عرضه شده است. گوشی پی 30 پرو برای پخش فیلم و دیگر کارهای گرافیکی از پردازنده گرافیمی Mali-G76 MP10 استفاده می کند که یک پردازنده گرافیکی بسیار قوی محسوب می شود.

« بهترین شارژر ها رو با قیمت مناسب بخر »

سخت افزار پی 30 پرو

گوشی هوآوی P30 pro هنگام اجرای چند برنامه و همچنین بازی های سنگین بسیار روان عمل می کند و هیچکونه تاخیری در انجام دستورات دیده نمی شود. هوآوی برای خنک نگه داشتن گوشی از یک سیستم خنک کنند برای این گوشی استفاده کرده که باعث شد بعد از انجام تست بازی های سنگین گوشی اصلا داغ نشود.

نرم افزار

هوآوی برای این پرچمدار خوش قد و قامت خود از نسخه 9 اندروید استفاده کرده است که خوشبختانه این گوشی شامل تحریم های آمریکا به هوآوی نمی شود و کاربران می توانند از تمام امکانات و برنامه های گوگل استفاده کنند ، همچنین کاربران این گوشی می توانند جدیدترین نسخه اندروید را نیز روی گوشی خود نصب کنند.

سیستم عامل پی 30 پرو

هوآوی برای این گوشی نیز از رابط کاربری EMUI نسخه 10 استفاده کرده است که رابط کاربری اختصاصی خود هوآوی می باشد ، این رابط کاربری دارای امکانات و قابلیت های زیادی است و کاربر می تواند شخصی سازی های بسیاری را روی گوشی خود انجام دهد.

امنیت

هوآوی برای گوشی هوآوی P30 pro از دو روش معمول برای امنیت آن استفاده کرده است. اولین روش حسگر اثر انگشت است که در این گوشی سنسور تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار دارد و عملکرد آن در تشخیص اثر انگشت بسیار خوب است و نسبت به رقبایی کمی بهتر عمل می کند.

روش دیگری که برای امنیت این گوشی به کار گرفته شده است تشخیص چهره است که P30 pro در این روش نیز عملکرد خوبی از خود نشان می دهد و بسیار راضی کننده است.

باتری

هوآوی یکی از بهترین باتری ها را در زمان معرفی این گوشی براش در نظر گرفت ، هوآوی p30 pro  با داشتن همچین باتری در ضمینه شارژدهی بسیار خوب عمل می کند و از این لحاظ جز بهترین گوشی های بازار به حساب می آید. این گوشی از یک شارژر فوق سریع 40 واتی نسز پشتیبانی می کند که می تواند در مدت زمان 30 دقیقه حدود 70 درصد این باتری را شارژ کند.

« فروش ویژه تلویزیون شیائومی رو از دست نده »

باتری پی 30 پرو

یکی دیگر از ویژگی های این گوشی که لازم است به ان اشاره ای کنیم قابلیت شارژ معکوس است که هوآوی برای این پرچمدار خود قرار داده است. با استفاده از این قابلیت می توانید دستگاه هایی که از شارژ بی سیم Qi پشتیبانی می کنند را با گوشی خود شارژ کنید به اینصورت که شارژ معکوس را روشن می کنید و دستگاه مورد نظر را پشت گوشی قرار می دهید و به همین راحتی شارژ انجام می شود.

جمع بندی

گوشی هوآوی P30 pro از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است و با متریالی که برای ساخت این دستگاه استفاده شده حس خوبی به کاربر می دهد. با سخت افزار قدرتمندی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است تمام کارهای روزانه شما را به راحتی و بدون کم و کاستی انجام می دهد و در اجام بازی های سنگین نیز رضایت کامل شما را جذب می کند.

پی 30 پرو از لحاظ دوربین یکی از بهترین هاست و قابلیت های بسیاری در زمینه دوربین دارد که مهمترین آنها قابلیت زوم 50 برابری است که باعث شده این گوشی طرفداران زیادی را به خود جلب کند. در زمینه باتری نیز این گوشی با عملکرد فوق العاده ای که از خود نشان می دهد نظر هر کاربری را جلب می کند.

خرید محصول

از این که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید بسیار سپاسگذاریم.

اگر قصد خرید این گوشی را دارید به فروشگاه « آیبکس موبایل » مراجعه کنید.

مطالب دیگر :

 بررسی تخصصی نوت 8 شیائومی

آموزش ترفندهای واتس اپ

 آموزش ترفندهای تلگرام

تفاوت پارت نامبرهای مختلف گوشیهای آیفون در چیست؟

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشی های شیائومی

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

چطوری از یوتیوب درآمد کسب کنیم ؟

روش های دانلود فیلم از یوتیوب

دیدگاه شما چیست؟