بررسی تخصصی گوشی موبایل وانپلاس 7 پرو

وان پلاس نام یک شرکت چینی است که در زمینه تولید گوشی هوشمند فعالیت می کند و تولید خود را بر گوشی هایی در حد پرچمداران دیگر شرکت ها ولی با قیمت بسیار ارزانتر محدود کرده است و از همین رو شهرت غول کش را برای گوشی های خود به دست آورده است ولی متاسفانه گوشی های این شرکت به طور رسمی وارد کشور ما نمی شوند و بسیاری از کابران حتی شناختی روی این کمپانی مشهور ندارند. این کمپانی حدود 5 سال است که در زمینه تولید گوشی های هوشمند فعالیت می کند و سری 7 گوشی های این شرکت اولین سری است که در دو مدل با قیمت های متفاوت تولید و روانه بازار شده است. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تخصصی گوشی وان پلاس 7 پرو بپردازیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی

وان پلاس بعد از تولید چند سری از گوشی های خود و کسب تجربه کافی در امر طراحی ، حال گوشی جدید خود با نام وان پلاس 7 پرو را با طراحی زیبا و خاص تولید کرده است که هر کاربری با دیدن اون مجذوبش می شود. در کنار طراحی زیبا ، این گوشی وزن تقریبا زیادی دارد و جز گوشی های سنگین موجود در بازار حساب می شود.

قاب پشت و جلوی گوشی هر دو از شیشه ساخته شده اند که با گوریلا گلس 5 محافظت می شوند که وان پلاس 7 پرو را به یکی از زیباترین گوشی های بازار تبدیل کرده است. این گوشی از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است و حس بسیار خوبی را به کاربر می دهد در حدی که حتی در پرچمداران شرکت های دیگر کمتر دیده می شود.

Oneplus 7 pro Design

« فروش ویژه ساعت و مچ بند هوشمند »

در قاب جلوی گوشی یک صفحه نمایش تمام صفحه قرار دارد که تقریبا 88 درصد قاب جلویی را پوشانده است ولی اینبار هیچ خبری از دوربین سلفی بر روی صفحه نمایش نیست و وان پلاس این سری تصمیم گرفته تا دوربین سلفی را بصورت پاپ آپ بر روی 7 پرو قرار دهد تا با یکدست کردن صفحه نمایش زیبایی گوشی را بیشتر کند که در این کار هم بسیار خوب عمل کرده است. صفحه نمایش گوشی وان پلاس 7 پرو حاشیه های بسیار کمی دارند. اسپیکر مکالمه نیز در بالای صفحه نمایش قرار دارد که به عنوان میکروفون دوم نیز مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین سنسور های مجاورت و نور نیز در آن قرار گرفته اند.

یکی از قسمت هایی که وان پلاس بسیار روی زیبایی آن کار کرده است بخش قاب پشتی آن است که با لبه های خمیده و رنگ مات بسیار زیبا شده است ، در این قسمت گوشی سه لنز دوربین قرار دارد که در یک قاب مشکی رنگ به صورت عمودی در وسط قرار گرفته اند که فلش LED نیز خارج از این قاب در زیر دوربین ها قرار گرفته است .

Oneplus 7 pro Design

در لبه سمت راست گوشی تنها کلیدهای کم و زیاد کردن صدا قرار دارند و در لبه سمت چپ گوشی کلید پاور گوشی به همراه یک کلید دیگر قرار دارد که آن را می توان در سه حالت تنظیم کرد. پایین گوشی نیز درگاه شارژ Type c و میکروفون اصلی گوشی قرار دارد که علاوه بر آنها درگاه سیم کارت ها نیز در لبه ی پایینی به چشم می خورد. درگاه سیمکارت ها در گوشی وان پلاس 7 پرو نسبت به دیگر گوشی ها طراحی خاصی دارد و بسیار کوچک است و برای استفاده دو سیمکارت به طور همزمان باید سیمکارت ها را در دو طرف آن قرار دهید. با این گوشی شما قادر به استفاده از کارت حافظه جانبی نخواهید بود.

صفحه نمایش

وانپلاس 7 پرو دارای یک صفحه نمایش 6.7 اینچی با رزولوشن QHD است ودارای نرخ بازخوانی 90 هرتز می باشد که با این نرخ بازخوانی شما هیچ گونه کندی در عملکرد صفحه نمایش نخواهید دید و زمانی که روی صفحه نمایش به بالا یا پایین اسکرول می کنید جزئیات صفحه نمایش با سرعت بسیار بالا نمایش داده می شوند و این گوشی یکی از اولین گوشیهایی است که از همچین رقمی در نرخ بازخوانی صفحه نمایش استفاده کرده است. این ویزگی صفحه نمایش در هنگام اجرای بازی نیز کمک می کند تغییرات صحنه بازی با سرعت بهتری و بدون هیچگونه لگ و بسیار روان انجام شود.

«کمترین قیمت هندزفری های بی سیم در کشور»

Oneplus 7 pro Display

صفحه نمایش وان پلاس 7 پرو تمامی رنگ ها را بصورت کاملا واضح نمایش می دهد. در زیر نور خورشید نیز جزئیات صفحه نمایش بسیار عال دیده می شوند و مشکلی با این موضوع نخواهید داشت.

Oneplus 7 Pro Display

سخت افزار

وانپلاس برای سری 7 پرو از جدیدترین چیپست ساخت کوآلکام مدل Snapdragon 855 استفاده کرده است که با معماری 7 نانومتری ساخته شده که این چیپست دارای یک پردازنده 8 هسته ای است و با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت به همراه 6 و 8 و 12 گیگابایت رم روانه بازار شد است که این حافظه ی مورد استفاده در وان پلاس 7 پرو از نوه UFS3.0 است که در زمان معرفی این گوشی سریترین نوع حافظه داخلی بوده است.

وانپلاس 7 پرو با این سخت افزار بسیار قدرتمند تنها به حدود 13 ثانیه زمان برای روشن شدن و آماده به کار شدن نیاز دارد که زمان بسیار خوبی ه حساب می آید و رقیبی سرسخت برای پرچمداران دیگر شرکتهاست ، ولی متاسفانه از آنجا ک بطور رسمی این گوشی ئارد کشور نمی شود شاهد این گوشی در بازار نیستیم و تعداد بسیار اندکی از آن در کشور یافت می شوند که به صورت مسافری وارد کشور شده اند.

نرم افزار

اندویدی که وانپلاس برای این گوشی خود در نظر گرفته نسخه 9 است که همراه با رابط کاربری اختصاصی وانپلاس با نام OxygenOS امکانات و قابلیت های فراوانی را برای کاربر فراهم می کند. شرکت وانپلاس یکی از بهترین شرکت ها در زمینه پشتیبانی و خدمات پس از فروش است و به صورت مداوم در حال بروزرسانی گوشی های خود می باشد به طوری که تقریبا چند هفته یک بار بروزرسانی را در بخش های مختلف نرم افزار خود ارائه می دهد و همچنین گوشی های وان پلاس یکی از گوشی هایی هستند که سریعتر از دیگر گوشی ها نسخه جدید اندروید را دریافت می کنند.

دوربین

برای این گوشی وان پلاس سه دوربین در قاب پشتی در نظر گرفته شده است که به صورت عمودی روی هم قرار دارند ، دوربین اصلی این گوشی یک لنز 48 مگاپیکسلی ساخت سونی است و در کنار آن یک لنز 8 مگاپیکسلی از نوع تله فوتو است که این لنز می تواند تا سه برابر زوم کند و آخرین دوربین نیز یک لنز 16 مگاپیکسلی از نوع Ultra Wide است که زاویه دید بسیار خوب 117 درجه را در اختیار کاربر قرار می دهد.

دوربین گوشی وان پلاس 7 پرو از رابط کاربری بسیار خوبی بهره می برد و تنظیمات بسیاری را در اختیار کاربر می گذارد که به راحتی از صفحه اصلی دوربین در دسترس هستند ، به طور مثال اگر دو بار روی صفخه دوربین ضربه بزنید دوربین به حالت سلفی تغییر پیدا می کند.

Oneplus 7 pro Camera

«فروش ویژه تلویزیون شیائومی رو از دست نده»

گوشی وانپلاس 7 پرو در روز هنگامی که نور کافی وجود داشته باشد تصاویر با رنگهایی بسیار واقعی را به ثبت می رساند ولی عکسهای گرفته شده با لنز فوق عریض آن کیفیت حالت معمولی آن را ندارد و نسبت به رقبا کمی ضعیف تر عمل می کند ولی سعی کرده تا با ثبت عکس های پرتره با کیفیت و عالی این ضعف را جبران کند.

دوربین این گوشی در هنگام شب عکس های جالبی را ثبت نمی کند ولی اصلا جای نگرانی نیست زیرا می توانید به کمک حالت Night Skip در دوربین می توانید عکسهای واضح و شفاف را به ثبت برسانید.

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم دوربین سلفی این گوشی به صورت پاپ آپ است و فقط زمانی که به آن نیاز است از بدنه گوشی بیرون می آید و سپس به داخل بدنه گوشی می رود ، دوربین سلفی وان پلاس 7 پرو یک دوربین 16 مگاپیکسلی است که تصاویری با جزئیات کامل و رنگ های بسیار طبیعی را به ثبت می رساند و همچنین علاوه بر عکس برداری برای تشخیص چهره کاربر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

اسپیکر

وان پلاس برای این گوشی خود دو عدد اسپیکر قرار داده که اولی طبق معمول در پایین گوشی قرار دارد و دومی نیز در محل اسپیکر مکالمه قرار دارد و هر یک از آنها به انجام وظیفه جداگانه می پردازند ، یکی از آنها صدای ریز و یکی از آنها صدای بم و میانی را بر عهده دارد که هماهنگی  این اسپیکر ها باعث شده تا از عملکرد بسیار خوبی برخوردار شوند و علاه بر صدای بلند از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار هستند.

امنیت

وان پلاس نیز همانند دیگر گوشی ها برای این گوشی خود نیز از دو سیستم امنیتی استفاده کرده است که اولین آن حسگر اثر انگشت است ، این حسگر در زیر صفحه نمایش قرار دارد و بدون شک می توان گفت از لحاظ سرعت بازکردن قفل در بین گوشی هایی که اثر انگشت زیر نمایشگر دارند بهترین است و حتی سرعت آن در حد اثر انگشت های روی قاب پشتی گوشی است.

Oneplus 7 pro Finger print

دومین روش استفاده از سیستم تشخیص چهره است که در این گوشی به وسیله دوربین سلفی انجام می  شود و هنگامی که کاربر قصد باز کردن قفل صفحه را داشته باشد دوربین سلفی خیلی سریع بیرون می آید و چهره کاربر را تشخیص می دهد و در نهایت قفل صفحه نمایش باز می شود.

OTG

همانطور که پیش بینی می شد این گوشی از حافظه فلش نیز پشتیبانی می کند و شما به راحتی می توانید فلش otg خود را به این گوشی متصل کرده و انتقال فایل به گوشی و یا از گوشی به فلش را انجام دهید.

باتری

باتری که کمپانی وانپلاس برای سری 7 پرو در نظر گرفته است یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی است که در نگاه اول باتری بسیار خوبی به نظر می رسد اما از آنجا که نرخ بازخوانی 90 هرتزی صفحه نمایش این گوشی انرژی زیادی مصرف می کند باتری آنطور که انتظار می رفت دوام نمی آورد ولی در صورتی که نرخ بازخوانی صفحه را روی عدد 60 تنظیم کنیم عملکرد باتری بسیار بهتر می شود.

این گوشی همچنین از یک شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می کند که به لطف این شارژر  برای شارژ کردن گوشی از صفر تا صد فقط به 76 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. ولی متاسفانه این گوشی از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند که برای یک گوشی پرچمدار بسیار عجیب به نظر می رسد.

نتیجه گیری

وانپلاس 7 پرو یک گوشی پرچمدار و بسیار قدرتمند از یک کمپانی چینی است که در کشور ما تقریبا ناشناخته است ، این گوشی طراحی بسیار زیبا و در کنار آن یک صفحه نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت دارد. وانپلاس 7 پرو با وزن زیادی که دارد و همچنین بدنه لیز آن کمی از خوش دست بودن آن کاسته است. گوشی از لحاظ دوربین عملکرد خوبی دارد بخصوص زمانی که از دوربین اصلی در محیط هایی با نور کافی عکس می گیرید عکسها بسیار طبیعی هستند ، در زمینه امنیت این گوشی عملکرد فوق العاده ای دارد به طوری که با داشتن حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر سرعت تشخیص آن در حد اثر انگشت های پشت گوشی است و همچنین دوربین سلفی نیز در تشخیص چهره بسیار سریع عمل می کند. در زمینه باتری نیز با اینکه نرخ 90 هرتزی بازخوانی صفحه نمایش انرژی زیادی مصرف می کند باز هم عملکرد خوبی را به نمایش می گذارد و کاملا راضی کننده است.

از این که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید بسیار سپاسگذاریم.

انواع گوشی های موبایل را می توانید رجیستر شده همراه با 18 ماه گارانتی شرکتی با قیمت مناسب از فروشگاه « آیبکس موبایل » خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید محصول

مطالب دیگر :

آموزش رجیستری گوشی موبایل

چطوری بفهمیم شخصی ما را در واتس اپ بلاک کرده؟

چطوری از یوتیوب درآمد کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

چطور از هک شدن گوشی توسط دیگران جلوگیری کنیم؟

چطور طول عمر باتری گوشی را افزایش دهیم؟

تفاوت پک گلوبال و هند در گوشی های شیائومی چیست؟

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

 

دیدگاه شما چیست؟