بررسی تخصصی گوشی موبایل هوآوی Mate 30 Pro

با تحریم شدن هوآوی توسط شرکت گوگل آمریکا حالا دیگه مردم کمی برای خرید گوشی های هوآوی به شک می افتند که آیا یک گوشی خوب و با قیمت مناسب که خدمات گوگل را ندارد بخرند یا اینکه یک گوشی بخرند که خدمات گوگل را نیز داشته باشد؟

در حال حاضر شخصی که برای خرید گوشی های هوآوی به بازار مراجعه می کند دو راه پیش رو دارد ، یکی اینکه بدلیل نبود خدمات گوگل قید گوشی های هوآوی را بزند و یا اینکه بخاطر امکانات و کیفیت خوب گوشی های هوآوی در کنار قیمت مناسب قید خدمات گوگل را بزند. اگر شما قصد خرید یک گوشی هوشمند را داشته باشید چه تصمیمی می گیرید؟

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی گوشی هوآوی Mate 30 pro بپردازیم با ما همراه باشید تا شاید بتوانیم کمکی به شما کنیم که تصمیم درست را برای خرید یک گوشی هوشمند بگیرید.

طراحی

گوشی میت 30 پرو از یک صفحه نمایش بزرگ و خمیده استفاده کرده است که خمیدگی در لبه های نمایشگر خیلی زیاد است ، این صفحه نمایش با گوریلا گلس 6 محافظت شده است اما هر چه باشد باز هم شیشه است و امکان شکسته شدن آن در هنگام برخورد با زمین بسیار زیاد است و اگر قصد خرید این گوشی را دارید باید بی احتیاطی را کنار بگذارید و مراقب گوشیتان باشید.

اگر به لبه های گوشی توجه کنید متوجه می شوید که این گوشی هیچگونه دکمه فیزیکی ندارد و هوآوی ترجیح داده تا این دکمه های فیزیکی را با ادغام در صفحه نمایش به لمسی تغییر دهد. و برای استفاده از این قابلیت ها می توانید بر روی گوشه ی نمایشگر دو بار ضربه بزنید تا نوار کنترل صدا ظاهر شود. و از آنجا که در این لبه های خمیده هر لحظه امکان لمس اشتباه به دلیل برخورد دست با آن وجود دارد هوآوی برای به صفر رساندن این لمس اشتباهی لبه های نمایشگر را طوری طراحی کرده تا اکثر اوقات غیر فعال باشد. خب اگر قرار بود غیر فعال باشه چرا لبه های نمایشگر را اینگونه طراحی کرده است؟

« فروش ویژه تلویزیون شیائومی »

Mate 30 pro Design

میت 30 پرو در نمایشگر خود یک ناچ بسیار بزرگ دارد  که هدف هوآوی از همچنی ناچ بزرگی قرار دادن دوربین سلفی و TOF و همچنین سنسور مجاورت و سنسور تشخیص نور محیط در این ناچ بزرگ است که هوآوی در این زمینه می توانست بهتر عمل کند و این سنسور ها را به زیر صفحه نمایش منتقل کند.

صفحه نمایش

در حالی که تمامی شرکت ها سعی در تمام صفحه کردن گوشی های خود دارند و هر کدام به روشی این اقدام را انجام می دهند هوآوی گوشی پرچمدار خود یعنی میت 30 پرو را با یک ناچ فوق عریض روانه بازار کرده است که بر خلاف نمایشگر خمیده آن که تا حدودی گوشی را لوکس جلوه می داد این ناچ بزرگ از زیبایی گوشی کاسته است.

Mate 30 pro Display

«بهترین قیمت گجت های هوشمند در کل کشور»

هوآوی حسگر اثر انگشت را نیز در زیر صفحه نمایش گوشی قرار داده است که طبق معمول مانند دیگر گوشی هایی که حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش دارند از سرعت بالایی برخوردار نیست و نسبت به اثر انگشت پشت گوشی ضعیفتر است ولی اصلا جای نگرانی نیست چون هوآوی یک سیستم تشخیص چهره لیزری نیز برای این گوشی پرچمدار خود قرار داده است که قبل از اینکه شما صفحه نمایش را لمس کنید قفل صفحه را باز می کند و از سرعت و دقت بسیار بالایی برخوردار است. هوآوی برای این پرچمدار خود از یک صفحه نمایش 6.53 اینچی از نوع آمولد با رزولوشن 2400 × 1176 پیکسل استفاده کرده است که در هر این 409 پیکسل جای دارد .

Display Mate 30 pro

سخت افزار

هوآوی بعد از اینکه توسط شرکت های آمریکایی تحریم شد تمام تلاش خود را کرده تا نه تنها شکست نخورد بلکه قوی تر هم شود ، و برای این پرچمدار جدید خودش از چیپست ساخت خودش یعنی Kirin 990 استفاده کرده است که با معماری 7 نانومتری ساخته شده است که نسبت به نسل قبل بسیار سریعتر و دقیق تر شده است و در کنار آن از پردازنده گرافیکی Mali-G76 برای کارهای گرافیکی استفاده می کند.

هوآوی Mate 30 Pro با داشتن این سخت افزار بسیار قوی در آزمایش ها و تست هایی که گرفته شده موفق بیرون امد و در انجام بازی های سنگین و اجرای چندین برنامه همزمان به هیچ وجه سرعت آن کند نمی شود و برنامه ها با سرعت بسیار بالا اجرا می شود و به هیچ وجه باعث نارضایتی کاربر نمی شود.

Mate 30 pro

این پرچمدار هوآوی در دو نسخه 128 گیگابایت و 256 گیگابایت روانه بازار شده است که هر دوی آنها شامل 8 گیگابایت رم می باشد و شما قادر خواهید بود در کنار این مقدار حافظه داخلی تا حداکثر 256 گیگابایت حافظه جانبی نیز استفاده کنید که البته کارت حافظه ای که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است از نوع نانو است که در بازار کشورمان بسیار کم دیده می شود.

دوربین

گوشی هوآوی میت 30 پرو در حالت معمولی دوربین آن روی 10 مگاپیکسل است که با این مقدار نیز عکس های بسیار با کیفیتی می گیرد و تمام جزئیات در عکس های گرفته شده با این دوربین بسیار واضح و شفاف است. ولی شما قادر خواهید بود تا دوربین را روی 40 مگاپیکسل تنظیم کنید ولی توصیه می شود که با همان 10 مگاپیکسل کار کنید چون نویز کمتری دارد و فضای کمتری را نیز اشغال می کند.

Camera Mate 30 pro

این گوشی در قاب پشتی خود شامل چهار دوربین می باشد که دوربین اصلی آن یک لنز عریض 40 مگاپیکسلی است و در کنارش یک دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی قرار دارد ، دوربین سوم نیز از نوع لنز فوق عریض است که 40 مگاپیکسل است و در آخر نیز یک سنسور تشخیص عمق قرار دارد.

« انواع هندزفری و هدفون با تخفیف ویژه »

دو قابلیت دوربین این گوشی که آن را با سایر گوشی ها متمایز می کند یکی حالت شب آن است که با فعال کردن این قابلیت شما در تاریکی شب عکسهای بسیار با کیفیت و روشنی خواهید گرفت که این کیفیت در سایر رقبا دیده نمیشود و قابلیت دوم نیز حالت فیلمبرداری آهسته ی آن است که می تواند با کیفیت 720p با سرعت 7680 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند که تاکنون در هیچ گوشی دیگری این قابلیت دیده نشده است.

Mate 30 pro Night Mode

دوربین سلفی میت 30 پرو 32 مگاپیکسل است که عکسهای بسیار با کیفیت را به ثبت می رساند و همچنین می تواند با کیفیت 1080 پیکسل با یرعت 30 فریم در ثانیه فیلم بگیرد و در کنار این دوربین یک دوربین تشخیص عمق نیز قرار دارد که باعث می شود عکس های پرتره با کیفیت بسیار خوبی ثبت شوند.

باتری

هوآوی میت 30 پرو دارای یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که بی شک یکی از بهترین گوشی ها در زمینه باتری است و در این زمینه بسیار خوب عمل کرد و بسیار راضی کننده بود. این گوشی همچنین دارای یک شارژر فوق سریع 40 واتی است که با این شارژر باتری گوشی در مدت تقریبا 1 ساعت به طور کامل شارژ می شود و از طرفی شارژ باتری این گوشی تا 70 درصد فقط 30 دقیقه زمان نیاز دارد. با این گوشی شما قادر خواهید بود حدود یک روز و نیم بدون اتصال به شارژ کار کنید.

نتیجه گیری

گوشی هوآوی میت 30 پرو علاوه بر طراحی بسیار زیبا و لوکسی که دارد در زمینه سخت افزار نیز بسیار قدرمند بوده و در اجرای برنامه ها و بازی های سنگین نیز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد و دارای دوربین بسیار عالی و با قابلیت های ویژه ای است و همچنین در زمینه شارژدهی و عمر باتری نیز بسیار عالیست.

متاسفانه این گوشی در حال حاضر از خدمات و برنامه های گوگل پشتیبانی نمی کند و همچنین لبه های بسیار خمیده ی آن در هر لحظه امکان شکستنش وجود دارد هرچند با گوریلا گلس 6 محافظت می شود ولی بازم درصورت برخورد با جسم سخت امکان شکستن آن زیاد است. نبود دکمه های فیزیکی در لبه های گوشی یک قابلیت نوین در تلفن هوشمند است اما شاید بسیاری از کاربران نسبت به آن دید خوبی نئاشته باشند.

از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید بسیار سپاسگذاریم.

تمامی محصولات هوآوی را می توانید رجیستر شده همراه با 18 ماه گارانتی از فروشگاه « آیبکس موبایل » خریداری کنید.

مطالب دیگر :

بررسی تخصصی گوشی های موبایل

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟

چطور از یوتیوب درآمد کنیم؟

آموزش ترفندهای تلگرام

آموزش ترفند های واتس اپ

تفاوت پک چین و گلوبال و هند در گوشی های شیائومی

پارت نامبر های آیفون چه تفاوتی دارند؟

چطوری بفهمیم شخصی ما را بلاک کرده ؟

دیدگاه شما چیست؟