بررسی تخصصی گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A20s

هنوز مدت زیادی از معرفی گوشی Galaxy A20 نگذشته بود که سامسونگ نسخه جدید آن را در سپتامبر 2019 با نام Galaxy A20s روانه بازار کرد ، این گوشی سامسونگ با طراحی جدیدتر و زیباتر و به عنوان یکی از گوشی های میانرده برای رقابت با گوشی های میانرده ی دیگر شرکت ها پا به بازار گذاشت . اما آیا با این قیمت می تواند با رقبایی همچون Redmi Note 8 و Y9 هوآوی که مشخصات بالاتری نسبت به او دارند رقابت کند؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی گوشی سامسونگ Galaxy A20s بپردازیم ، اگر قصد خرید این گوشی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

گوشی گلکسی A20s در قاب پشتی خود که از پلاستیک ساخته شده یک طراحی ساده و یک رنگ دارد و علاوه بر اندازه بزرگش ، ضخامتش نیز کمی زیاد به نظر می رسد. این گوشی در چهار رنگ مشکی،آبی،سبز و قرمز در بازار موجود می باشد.

در قاب پشتی گوشی گوشی سه دوربین با چیدمان عمودی کنار هم قرار گرفته اند که بیرون زدگی دوربین ها هم کمی به چشم می آید ولی خیلی آزار دهنده نیست. در وسط قاب پشتی نیز حسگر اثر انگشت این گوشی قرار دارد که طبق معمول به صورت بیضی شکل طراحی شده است.

در لبه سمت راست گوشی تنها چیزی که قرار دارد کلید پاور گوشی است ولی در سمت چپ گوشی علاوه بر کلید های کم و زیاد کردن صدا درگاه سیمکارت ها و کارت حافظه نیز قرار دارد. یکی از نکات مثبت گوشی هم داشتن اسلات اختصاصی برای کارت حافظه است که باعث می شود بتوانید از دو سیم کارت و کارت حافظه به صورت همزمان استفاده کنید.

طراحی A20s

در لبه پایینی اسپیکر گوشی و درگاه جک 3.5 میلی متری و همچنین میکروفون اصلی را مشاهده می کنید و خوشبختانه سامسونگ برای این گوشی تقریبا میان رده خود از درگاه شارژ Type c استفاده کرده است که یکی از ویژگی های خوب این گوشی به حساب می آید.

خرید اینترنتی گوشی A20s

در قاب جلویی گوشی یک صفحه نمایش بزرگ قرار دارد که دوربین سلفی به صورت یک ناچ قطره ای شکل در بالای آن قرار دارد و اسپیکر مکالمه نیز در قسمت بالایی نمایشگر قرار گرفته است.

صفحه نمایش

گوشی Galaxy A20 از یک نمایشگر سوپر آمولد بهره می برد اما سامسونگ برای نسل جدید آن ترجیح داده تا از یک صفحه نمایش LCD با فناوری IPS استفاده کند که به احتمال زیاد هدف سامسونگ از این کار کاهش قیمت این گوشی نسبت به نسل قبلش است تا بتواند به این روش رقابت بهتری با رقبایش داشته باشد.

صفحه نمایش A20s

صفحه نمایش گوشی Galaxy A20s با داشتن رزولوشن 1560×720 پیکسل جزئیات را به خوبی نشان می دهد ، در محیط های باز در زیر نور خورشید نیز درصورتی که نور صفحه نمایش را کمی بالا ببرید مشکلی با خوانایی جزئیات صفحه نمایش نخواهید داشت. این صفحه نمایش کیفیت صفحه نمایش نسل قبلی را ندارد ولی به طور کلی در مان پخش فیلم و نمایش جزئیات کاملا راضی کننده عمل می کند.

سخت افزار و عملکرد

گوشی Galaxy A20s از چیپست های ساخت کوآلکام مدل Snapdragon 450 بهره می برد که یک پیپست تقریبا قدیمی به حساب می آید و دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 3 گیگابایت حافظه رم می باشد ، اگه 32 گیگابایت برایتان کم است اصلا جای نگرانی نیست چون می تونید از کارت حافظه تا حداکثر 1 ترابایت روی این گوشی استفاده کنید.

بازی با A20s

« بهترین قیمت گجت های هوشمند در کشور »

سامسونگ Galaxy A20s در انجام کارهای عادی روزانه بسیار خوب عمل می کند ولی همانطور که انتظار می رفت این گوشی در انجام بازی های سنگین کمی کند می شود و جابجایی بین تب بازی ها و برنامه ها کمی کند عمل می کند.

امنیت

دو روش حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره برای بازگشایی قفل صفحه این گوشی به کار گرفته شده است ، حسگر اثر انگشت آن در قاب پشتی قرار دارد و سرعت عملکرد آن در تشخیص اثر انگشت کاربر راضی کننده است ، تشخیص چهره این گوشی که به وسیله دوربین سلفی گوشی انجام می شود در محیط هایی که نور کافی وجود داشته باشد عملکرد خوبی را در تشخیص چهره کاربر از خود نشان می دهد ولی در محیط هایی که نور کافی وجود ندارد کمی با خطا مواجه می شود. این دو روش بازگشایی قفل صفحه را برای قفل گذاری برنامه ها نیز می توانید مورد استفاده قرار دهید.

دوربین

همانطور که در ابتدای مقاله خدمت شما عزیزان گفتیم این گوشی سه دوربین در قاب پشتی خود دارد که لنز دوربین اصلی آن از 13 مگاپیکسل از نوع Wide است و دوربین دوم نیز 8 مگاپیکسل از نوع Ultra Wide است که زاویه دید 120 درجه را برای کاربر فراهم می کند و همچنین دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی است که برای سنجش عمق استفاده می شود.

دوربین گلکسی A20s

اسپیکر

گوشی گلکسی A20s نیز مانند نسل قبل یک اسپیکر در لبه پایینی خود دارد که از صدای بلندیی برخوردار است ولی ای کاش کیفیت آن هم مثل بلندی صدایش خوب بود ولی متاسفانه اینطور نیست و زمانی که صدای آن را تا آخر زیاد کنیم با افت نسبی کیفیت روبرو می شویم.

« بهترین قیمت هندزفری بی سیم در کل کشور »

باتری

Galaxy A20s دارای یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی است که این باتری با استفاده عادی می تواند بیشتر از یک روز را دوام بیاورد که برای یک گوشی با این قیمت بسیار خوب است. باتری گلکسی A20s در تستی که انجام شد توانست حدود 9 ساعت و 10 دقیقه با پخش مستقیم فیلم دوام بیاورد.

این گوشی از شارژ سریع 15 وات پشتیبانی می کند و به لطف این شارژر برای شارژ کامل گوشی به 2 ساعت زمان نیاز است.

نتیجه گیری

گوشی Galaxy A20s سامسونگ یک طراحی ساده دارد و در عین حال کمی ضخیم است اما با داشتن یک صفحه نمایش بزرگ باز هم خوش دست بودن خود را حفظ کرده است. این گوشی بخاطر داشتن سخت افزاری نسبتا ضعیف برای انجام بازی های سنگین مناسب نیست ولی از پس کارهای عادی به راحتی برمی آید. و با داشتن یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی خیالتان را از یک روز شارژ داشتن راحت می کند.

از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید بسیار سپاس گذاریم ، اگر قصد خرید این گوشی را دارید می توانیدآن را با قیمت فوق العاده از فروشگاه اینترنتی « آیبکس موبایل» تهیه کنید.

Kharid A20s

مطالب دیگر :

بررسی تخصصی ردمی نوت 8

چطوری از یوتیوب درآمد کسب کنیم ؟

گوشی سامسونگ ویتنام بهتره یا هند ؟

تفاوت پک گلوبال و هند در گوشی های شیائومی

بهترین روش های دانلود ویدیو از یوتیوب

ترفندهای جالب تلگرام

ترفندهای جالب واتس اپ

دیدگاه شما چیست؟