بررسی تخصصی گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A10s

گوشی سامسونگ Galaxy A10s نسل جدید گوشی A10 و یکی از گوشی های اقتصادی سامسونگ است که کمی بعد از A10 و با تغییراتی جزئی در آگوست 2019 معرفی شد. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل جزئیات گوشی Galaxy A10s بپردازیم و اینکه این گوشی چه تغییراتی نسبت به نسل قبلی خود داشته است. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

طراحی

گوشی سامسونگ Galaxy A10s مثل دیگر گوشی های پایین رده سامسونگ بدنه و فریم آن از پلاستیک ساخته شده است و براق است و هنگام استفاده زود کثیف می شود و اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که روی تمیزی گوشی خود حساس هستید توصیه می کنم حتما یه پارچه همراه خود داشته باشید، البته رنگ مشکی این گوشی از این موضوع به دور است ، این گوشی از نظر طراحی شباهت بسیار زیادی به نسل قبلی خود یعنی Galaxy A10 دارد.

گوشی گلکسی A10s با داشتن 168 گرم وزن و 7.8 میلی متر ضخامت گوشی نسبتا سبکی به حساب می آید و کاربر می تواند آن را به راحتی در دست بگیرد و با یک دست با آن کار کند بدون اینکه ترس افتادن گوشی را داشته باشد.

گوشی Galaxy A10s بر خلاف نسل قبلی خود که فقط از یک دوربین در قاب پشتی خود بهره می برد کمی پیشرفت داشته و دو دوربین دارد که به صورت عمودی قرار گرفته اند که بیرون زدگی دوربین ها خیلی به چشم نمی آید و به راحتی روی سطح صاف قرار میگیرد بدون اینکه مشکلی داشته باشد که این موضوع خود یک نکته مثبت برای Galaxy A10s حساب می شود.

در قاب پشتی این گوشی علاوه بر ماژول دوربین حسگر اثر انگشت قرار دارد که با طراحی بیضی شکل در  وسط قاب پشتی قرار گرفته است ( مثل اینکه سامسونگ اعتقادی به طراحی دایره ای حسگر اثر انگشت نداره ).

A10s

در قاب جلوی گوشی صفحه نمایش آن است و مانند دیگر گوشی های معرفی شده در سال 2019 یک ناچ قطره ای دارد که محل استقرار دوربین سلفی ( به قول یه بزرگواری دوربین خویش انداز ) است. در سمت راست گوشی فقط کلید پاور گوشی قرار دارد و اگر نگاهی هم به سمت چپ گوشی بیاندازیم علاوه بر کلید های کم و زیاد کردن صدا محل قرار گیری سیمکارت ها به همراه کارت حافظه را می بینید.

A10s

پایین گوشی نیز درگاه شارژ Micro USB را می بینید و خبری از Type c در این گوشی نیست ، در کنار آن میکروفون اصلی گوشی قرار دارد و علاوه بر اینها اسپیکر گوشی و جک 3.5 میلی متری نیز مشاهده می شود و در لبه بالایی گوشی تنها میکروفون دوم قرار دارد.

صفحه نمایش

سامسونگ یک صفحه نمایش 6.2 اینچی از نوع IPS LCD را روی این گوشی خود قرار داده است که وضوح تصویری برابر 1520 در 720 پیکسل دارد و تراکم پیکسل آن 271 پیکسل در هر اینچ است. این صفحه نمایش تقریبا 81 درصد قاب جلویی گوشی را گرفته است.

صفحه نمایش اکثر گوشی های سامسونگ از نوع AMOLED هستند اما دلیل اینکه سامسونگ در این گوشی خود از IPS استفاده کرده است چیست؟ از آنجایی که تراکم پیکسل این گوشی پایین است استفاده از صفحه نمایش های IPS بهترین گزینه است و سامسونگ این موضوع را بهتر از هر کسی می داند.

صفحه نمایش A10s

« بهترین قیمت هندزفری بی سیم در کشور »

صفحه نمایش گوشی Galaxy A10s بخاطر تراکم پیکسلی پایین که دارد در محیط های باز جزئیات را به خوبی نشان نمی دهد و به احتمال خیلی زیاد با کارکردن این گوشی در محیط باز به مشکل بر می خورید. البته با توجه به قیمت و رده ای که گوشی Galaxy A10s در آن قرار دارد دور از انتظار هم نیست و نباید از آن توقع کیفیتی در حد گوشی های مدل بالاتر را داشته باشیم.

سخت افزار

سامسونگ برای این مدل خود به سراغ چیپست های ساخت شرکت مدیاتک رفته و از مدل Helio P22 با معماری 12 نانومتری استفاده کرده است که یک پردازنده 8 هسته ای دارد. سامسونگ این گوشی را با دو کانفیگ روانه بازار کرده است که 32 گیگابایت با رم 2 یا 3 گیگابایت می باشد.

تقریبا 9 گیگابایت از حافظه داخلی این گوشی در دسترس نیست و هنگام اجرای تعداد زیادی برنامه مقدار زیادی از رم گوشی اشغال می شود ، سامسونگ می توانست کمی بیشتر روی بهینه سازی رم این گوشی کار کند.

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم این گوشی از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می کند اما نکته بسیار مهم این گوشی این است که از اسلات اختصاصی برای کارت حاظه استفاده شده و مزاحمتی برای سیم کارت دوم ندارد و می توانید از دو سیم کارت به همراه کارت حافظه جانبی تا حداکثر 512 گیگابایت به صورت همزمان در این گوشی استفاده کنید.

گوشی Galaxy A10s یک گوشی تقریبا پایین رده به حساب می آید و نباید انتظار زیادی در بخش اجرای بازی های سنگین از این گوشی داشته باشید. اما بازی های معمولی را به خوبی اجرا می کند و هیچ گونه مشکلی ندارد.

اسپیکر

سامسونگ برای این گوشی اقتصادی خود تنها از یک اسپیکر استفاده کرده است که در لبه پایینی دستگاه قرار دارد امل همین اسپیکر صداهای تقریبا بلندی تولید می کند ولی ترجیحا نباید صدای آن را تا آخر زیاد کرد زیرا از کیفیت آن کم می شود.

اسپیکر A10s

«فروش ویژه محصولات سامسونگ رو از دست نده»

امنیت

این روزها حسگر اثر انگشت روی اکثر گوشی ها وجود دارد حتی در پایین رده ها ، سامسونگ هم برای این گوشی خود این ویژگی مهم را فراموش نکرده و یک حسگر اثر انگشت در قاب پشتی این گوشی قرار داده است ، این حسگر اثر انگشت متاسفانه سرعت چندان بالایی ندارد و در باز کردن قفل صفحه کمی کند عمل می کند اما خیالتان از امنیت گوشی راحت باشد چون قدرت تشخیص این حسگر بسیار خوب است و اشتباه نمی کند.

یکی دیگر از ویژگی های امنیتی که سامسونگ برای این گوشی اقتصادی خود در نظر گرفته است سنسور تشخیص چهره است که با استفاده از دوربین سلفی تصویر کاربر را با تصویر ثبت شده مقایسه می کند و درصورت یکی بودن قفل صفحه را باز می کند. البته باید ذکر کنم که در محیط هایی که نور کافی وجود نداشته باشد نباید انتظار زیادی از این گوشی برای تشخیص چهره کاربر داشته باشید.

نرم افزار

این گوشی اقتصادی سامسونگ از نسخه 9 اندروید و  در کنار آن از رابط کاربری One UI 1.1 بهره می برد. این رابط کاربری اختصاصی سامسونگ امکانات زیادی را در اختیار کاربر می گذارد و کاربر به راحتی می تواند شخصی سازی های بسیاری را روی گوشی خود انجام دهد

OTG

شما با گوشی سامسونگ Galaxy A10s قادر خواهید بود که فلش هایی که یک سر آن رابط Micro USB است را به گوشی وصل کنید و به راحتی انتقال فایل از گوشی به فلش و همچنین از فلش به گوشی را انجام دهید.

دوربین

گوشی گلکسی A10s نسبت به نسل قبلی خود از نظر دوربین تغییراتی داشته و علاوه بر دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی آن یک دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق نیز به آن اضاف شده است. دوربین سلفی این گوشی یک دوربین 8 مگاپیکسلی است که بصورت یک ناچ قطره ای در جلوی گوشی قرار گرفته است و دو حالت عکاسی سلفی برای این گوشی در نظر گرفته شده است ، عکس هایی که با این گوشی در روز به ثبت رسیده اند کیفیت خوبی دارند ولی این انتظار را در شب نباید از گوشی داشته باشید زیرا در شب عکسهای خوبی را نمی توانید با دوربین این گوشی بگیرید.

یکی از ویژگی های دوربین این گوشی عکاسی در حالت پرتره است و انتظاری که از یک گوشی پایین رده دارید را برآورده می کند.

« بهترین قیمت Mi Band 5 »

باتری

این گوشی اقتصادی سامسونگ از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که با یک شارژ معمولی شارژ می شود که برای هر بار شارژ شدن از صفر تا صد این گوشی تقریبا به 2 ساعت و نیم زمان نیاز خواهید داشت ، گوشی Galaxy A10s با داشتن همچین باتری قوی با در نظر گرفتن اینکه کارهای سنگینی با گوشی انجام ندهید می تواند حدود 2 روز بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد.

نتیجه گیری

گوشی Galaxy A10s با توجه به قیمت پایینی که دارد جز گوشی های مقرون به صرفه سامسونگ به حساب می آید گزینه خوبی برای انجام کارهای معمولی روزانه است و داشتن یک باتری قوی برای یک گوشی با همچین رنج قیمتی یک ویژگی عالیست . از نظر امنیتی هم در حد متوسط قرار می گیرد. اگر به دنبال یک گوشی هستید که کارهای معمولی و سبک را به خوبی انجام دهد و قیمت خوبی هم داشته باشد ین گوشی را به شما پیشنهاد می دهیم.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید بسیار سپاسگذاریم.

این گوشی را می توانید با 18 ماه گارانتی و قیمت مناسب از فروشگاه «آیبکس موبایل» خریداری کنید.

 َGalaxy A10s

مطالب دیگر :

چطوری بفهمیم شخصی ما را در واتس اپ بلاک کرده؟

تفاوت پک گلوبال و هند در گوشی های شیائومی چیست؟

گوشی سامسونگ ویتنام و هند چه تفاوتی دارد؟

چطوری از یوتیوب درآمد کسب کنیم؟

ترفند های جالب و کاربردی واتس اپ

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

بررسی تخصصی گوشی شیائومی Redmi Note 8

 

دیدگاه شما چیست؟