بررسی تخصصی گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A30s

سامسونگ با توجه به فروش خوب گوشی A30 کمتر از یک سال بعد از آن یعنی در آگوست 2019 سری جدید گوشی خود را با نام Galaxy A30s معرفی کرد که این گوشی نسبت به نسل قبلی خود تغییرایت داشته است ، ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی گوشی میانرده جدید سامسونگ یعنی Galaxy A30s و تغییراتی که نسبت به نسل قبل داشته است بپردازیم ، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

خرید گوشی A30s

طراحی

قاب پشتی گوشی Galaxy A30s به نسبت نسل قبل بسیار زیباتر شده و این زیبایی را مدیون برش های رنگی که در آن وجود دارد می باشد، پشت گوشی تمام پلاستیک است ولی بسیار زیباتر و با کیفیت تر از نسل قبل و فریم دور آن نیز از فلز ساخته شده است که زیبایی گوشی را دو چندان کرده است.

قاب پشتی گوشی از پلاستیک براق است که این موضوع باعث می شود جای اثر انگشت به شدت روی آن باقی بماند ، همچنین زمانی که گوشی را در دست بگیرید متوجه لیز بودن آن می شوید که باید مراقب باشید از دستتان لیز نخورد، ولی با این حال A30s بسیار خوش دست است و کار کردن با آن بسیار راحت است.

در قاب پشتی ماژول دوربین را نیز می بینید که به صورت عمودی قرار گرفته است و بیرون زدگی بسیار کمی دارد به راحتی بر روی سطح صاف می توانید از آن استفاده کنید. وزن این گوشی 166 گرم است که برای یک گوشی با این اندازه بسیار مناسب است و از در دست گرفتن این گوشی برای مدت طولانی خسته نخواهید شد.

A30s طراحی

صفحه نمایش این گوشی حدود 85 درصد از سطح جلوی دستگاه را اشغال کرده است که با حاشیه کمی که دارد باعث زیباتر شدن گوشی نسبت به نسل قبلی شده است. دوربین سلفی نیز بصورت یک ناچ قطره ای شکل بر روی نمایشگر قرار دارد. در قسمت بالای دوربین اسپیکر مکالمه قرار دارد.

در لبه ی سمت راست گوشی علاوه بر کلید پاور کلیدهای کم و زیاد کردن صدا نیز مشاهده می شود و در سمت دیگر دستگاه درگاه سیم کارت ها و همچنین درگاه کارت حافظه قرار دارد و نکته مثبت اینجاست کارت حافظه یک درگاه اختصاصی دارد و شما می توانید از دو سیم کارت و کارت حافظه همزمان استفاده کنید.

سامسونگ در لبه ی پایینی این دستگاه علاوه بر اسپیکر ، درگاه شارژ Type c و میکروفن اصلی درگاه جک 3.5 میلی متری نیز قرار داده است و در لبه ی بالای این گوشی فقط می توانید میکروفون دوم رو ببینید.

صفحه نمایش

صفحه نمایشی که سامسونگ برای این میانرده ی خود در نظر گرفته است یک صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپرآمولد با وضوح تصویر 1520×720 پیکسل است که تراکم پیکسلی برابر 268ppi دارد که برای همچین صفحه نمایشی تراکم پایینی به نظر می رسد و همین پایین بودن تراکم پیکسل صفحه نمایش باعث شده تا کیفیت تصاویر آنطور که انتظار می رفت نباشد. اگر با دقت به صفحه نمایش نگاه کنید می توانید پیکسل های آن را ببینید.

صفحه نمایش A30s

« بهترین قیمت محافظ صفحه نمایش »

صفحه نمایش گوشی Galaxy A30s میزان روشنایی کافی دارد و شما می توانید حتی در محیط های باز و در زیر نور خورشید به راحتی با این گوشی کار کنید و خیالتان از این موضوع راحت باشد. این گوشی همانطور که گفتیم از یک صفحه نمایش SuperAMOLED بهره می برد که همین موضوع سبب شده تا رنگ ها را بسیار خوب نمایش دهد ولی تنها ایرادی که دارد این است که رنگ سفید را به خوبی دیگر رنگها نشان نمی دهد. سامسونگ با وجود صفحه نمایش AMOLEDدر این گوشی ویژگی Always-on را روی این گوشی میانرده ی خود نگذاشته است که این موضوع می تواند یه نمره منفی برای این گوشی باشد.

سخت افزار

چیپستی که سامسونگ برای این گوشی خودش انتخاب کرده یکی از چیپست های ساخت خودش به نام Exynos 7904 است که با معماری 14 نانومتری ساخته شده و شامل یه پردازنده 8 هسته ای می باشد. سامسونگ این گوشی را با حافظه ی داخی 64 و 128 گیگابایت به همراه 4 گیگابایت رم و همچنین 32 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 3 گیگابایت رم روانه بازار کرده است.

در نسخه 64 گیگابایتی این گوشی حدود 13 گیگابایت توسط سیستم عامل و برنامه های پیش فرض اشغال شده است و فقط 51 گیگابایت در دسترس کاربر است و همچنین فقط 2.1 گیگابایت از رم گوشی آزاد است که این موضوع کمی آزار دهنده است ، سامسونگ می توانست کمی حافظه و رم گوشی را بهینه کند تا مقدار بیشتری در دسترس کاربر باشد.

تمام کارهای روزانه خود را می توانید بدون هیچ گونه مشکلی با این گوشی انجام دهید ، با تست هایی که انجام شد این گوشی در پردازش بازی ها و اجرای چندین برنامه در پس زمینه گوشی هیچ مشکلی نداشته و خیلی راحت و روان همه ی دستورات شما را انجام می دهد ، اما برای اجرای بازی های سنگین بهتر است کیفیت بازی را در حالت متوسط و یا پایین بگذارید تا از بازی لذت بیشتری ببرید.

نرم افزار

سامسونگ نسخه 9 اندروید را به همراه رابط کاربری One UI 1.5 برای گوشی Galaxy A30s در نظر گرفته است که نسبت به نسل قبلی این گوشی بسیار روانتر است و این رابط کاربری امکانات شخصی سازی فراوانی را به کاربر می دهد که می تواند صفحه گوشی را به چندیل مدل مختلف تبدیل کند و از میانبرهای بیساری استفاده کند.

دوربین

گوشی گلکسی A30s در قاب پشتی خود 3 دوربین دارد که بصورت عمودی روی یکدیگر قرار گرفته اند که بیرون زدگی کمی دارند و خیلی راحت می توانید روی سطح صاف با آن کار کنید و لنز اصلی آن 25 مگاپیکسل است و دوربین دوم از نوع التراواید و یک لنز 8 مگاپیکسلی دارد و دوربین سوم که از نوع تشخیص عمق است 5 مگاپیکسل است.

عکس های گرفته شده با دوربین گوشی A30s جزئیات را کاملا نشان می دهد و در محیط های باز کیفیت عکس ها بسیار خوب و راضی کننده هستند ولی زمانی که روی سوژه مورد نظر زوم می کنید کیفیت عکسها بسیار پایین می آید.

دوربین A30s

در شب هم دوربین این گوشی عملکرد خوبی را به نمایش می گذارد و جزئیات تصاویر را به خوبی نشان می دهد ، عکس های پرتره نیز کیفیت بسیار خوبی دارند و تار شدن پس زمینه تصویر خیلی خوب و قابل قبول است.

دوربین سلفی این گوشی نیز یک سنسور 16 مگاپیکسلی دارد که تصاویر گرفته شده با این دوربین کیفیت خوبی دارند و دقیقا مطابق آن چیزی است که انتظار می رود.

امنیت

برای باز کردن قفل صفحه این گوشی از دو روش می توانید استفاده کنید که یکی از انها حسگر اثر انگشت است که در زیر صفحه نمایش گوشی قرار گرفته است و دقت بسیار خوبی دارد اما سرعت عملکرد آن در تشخیص اثر انگشت کمی کند است و ممکن است شما را در طولانی مدت آزار دهد.

« فروش ویژه تبلت در آیبکس موبایل »

اثرانگشت A30s

دومین روش باز کردن قفل گوشی از طریق تشخیص چهره است که این روش با استفاده از دوربین سلفی گوشی انجام می شود و سرعت عملکرد آن خوب است و در شرایط محیطی مختلف نیز به خوبی تشخیص چهره صورت می گیرد.

اسپیکر

این گوشی سامسونگ نیز فقط یک اسپیر دارد که در لبه ی پایینی دستگاه قرار دارد و صدای بلدی دارد اما کیفیت آن هنگامی که صدای گوشی را تا آخر زیاد کنیم افت می کند و تعریف چندانی ندارد.

OTG

یکی دیگر از ویزگی های این گوشی که مورد پسند بسیاری از دوست داران موبایل قرار گرفته است پشتیبانی از حافظه خارجی مانند فلش است که شما می توانید فلش هایی که یک سر آن USB Type c است به گوشی خود متصل کنید و انتقال فایل از گوشی به فلش و یا از فلش به گوشی را انجام دهید.

باتری

گوشی Galaxy A30s از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند با استفاده عادی از گوشی می تواند تقریبا یک روز و نیم دوام بیاورد. این گوشی از شارژ سریع 15 وات نیز پشتیبانی می کند که به لطف این شارژر می توان این باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را در مدت زمان تقریبی 110 دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ کرد.

نتیجه گیری

گوشی Galaxy A30s یکی از گوشی های میانرده ی خوب بازار است که با داشتن سخت افزار خوب در کنار نسخه 9 اندروید و به همراه 4000 میلی آمپر ساعت باتری می تواند به راحتی از پس تمام کارهای روزانه شما بر بیاید. این گوشی طراحی زیبایی دارد و دوربین های آن نیز عملکرد خوبی را از خودشان نشان می دهند.

اگر به دنبال یک گوشی میانرده با سخت افزاری مناسب می گردید که دوربین آن هم کیفیت خوبی داشته باشد که در مقابل انجام کارهای روزمره شما کم نیارد این گوشی میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

بررسی تخصصی توسط : آقای شکوری

اگر قصد خرید این گوشی را دارید می توانید Galaxy A30s را با 18 ماه گارانتی و رجیستر شده با قیمت بسیار عالی از فروشگاه «آیبکس موبایل» تهیه کنید.

 خرید گوشی A30s

مشاوره و راهنمای خرید از طریق پشتیبانی واتس اپ

مطالب دیگر :

بررسی تخصصی نوت 8 شیائومی

ترفندهای جالب تلگرام

ترفندهای جالب واتس اپ

چطوری از طریق یوتیوب پولدار بشیم ؟

تفاوت پارت نامبر های آیفون در چیست؟

تفاوت پک گلوبال و هند در گوشی های شیائومی

چطوری بفهمیم شخصی ما را در واتس اپ بلاک کرده؟

دیدگاه شما چیست؟