اقداماتی که قبل از فروش گوشی حتما باید انجام بدیم

همیشه زمان فروش گوشی موبایل یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهیم این است که از فایل های شخصی داخل گوشیمون محافظت کنیم ، خب حالا سوالی که اینجا مطرح میشود این است که چطوری این کار را انجام دهیم ؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله کارهای مهمی که قبل از فروش گوشی باید انجام داد را به شما آموزش دهیم.

قبل از هر کاری باید توجه داشته باشید که زمان فروش گوشی فقط گوشی را به خریدار تحویل دهید و هیچگونه وسایل اضافی مثل مموری ، سیمکارت و ... را همراه آن به خریدار تحویل ندهید. و در صورتی که اطلاعات داخل گوشی مورد نیاز شماست و ممکن است در آینده به آن نیاز پیدا کنید حتما از آن یک نسخه پشتیبان تهیه کنید که بتوانید آن اطلاعات را روی گوشی دیگری اجرا کنید ولی در صورتی که به آن نیازی ندارید می توانید آنها را کامل حذف کنید.

قبل از فروش گوشی یا تبلت خود حتما نکات زیر را انجام دهید تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید.

اقدامات سخت افزاری که باید انجام شود :

گوشی های موبایل در طرح ها و اندازه های مختلفی تولید و روانه بازار می شوند و هر یک از آنها سخت افزار مختص خود را دارند اما به طور کلی چند اقدام را قبل از فروش هر یک از آنها باید انجام داد که در ادامه به آنها می پردازیم.

سیم کارت :

گوشی های موبایل وسایلی هستند که از آنها برای برقراری تماس استفاده می شود و می توان گفت تقریبا همه ی این گوشی ها قابلیت نصب سیمکارت را دارند و همچنین تبلت ها نیز در بعضی از مدل ها این قابلیت یافت می شود و شما می توانید با قرار دادن سیم کارت از مزایای آن استفاده کنید.

به شما توصیه میکنیم که توجه ویژه ای به این مورد داشته باشید حتی اگر قصد استفاده از این سیمکارت در گوشی جدید را ندارید حتما در زمان فروش گوشی سیمکارت را از دستگاه خارج کنید زیرا سیم کارت جز وسایل ارتباطی است و قابل ردیابیست و در صورتی که شخص خریدار تخلفی انجام دهد به وسیله سیمکارت که به نام شماست شما را شناسایی می کنند و باعث ایجاد مشکلات برای شما می شود.

Sim

کارت حافظه :

بعضی از گوشی های موبایل و همچنین تبلت ها در کنار حافظه داخلی خود قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی را نیز دارند که می توانید اطلاعات شخصی خود را برروی آنها ذخیره کنید. به همین دلیل زمان فروش گوشی موبایل یا تبلت خود باید توجه زیاده به کارت حافظه داشته باشید و حتما قبل از تحویل گوشی به خریدار کارت حافظه خود را از گوشی خارج کنید. در صورت خارج نکردن کارت حافظه ممکن اسا اطلاعات شخصی شما نظیر عکس و فیلم و ... در دست افراد سودجو قرار گیرد که برای شما مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

Memory

وسایل جانبی :

اکثر افراد زمانی که یک گوشی موبایل را خریداری می کنند در کنار آن لوازم جانبی بسیاری نیز خرید می کنند مثل : هندزفری بی سیم ، بک کاور ، شارژ و ... در زمان فروش گوشی نیازی نیست که این وسایل را همراه با گوشی به خریدار تحویل دهید .

Janebi

اقدامات نرم افزاری که باید انجام شود :

اقدامات سخت افزاری که در ابتدا برای شما توضیح دادیم تقریبا همه ی مردم با آنها آشنایی دارند ولی بسیاری از افارد با اقدامات نرم افزاری که باید انجام دهند آشنایی چندانی ندارند و گوشی را بدون انجام هیچگونه کاری تحویل خریدار می دهند.

در ادامه قصد داریم اقدامات نرم افزاری که قبل از فروش گوشی باید انجام داد را برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید

پشتیبان گیری :

قبل از حذف کامل اطلاعات شخصی که روی گوشی دارید حتما به این موضوع فکر کنید که آیا به آنها نیاز خواهید داشت یا خیر؟ در صورتی که به این اطلاعات نیاز پیدا می کنید حتما قبل از حذف آنها یک نسخه پشتیبان از آنها تهیه کنید تا در آینده بتوانید از آنها استفاده کنید.

Bakup

پاکسازی اطلاعات :

پس از اینکه نسخه پشتیبان از فایل های شخصی خود تهیه کردید باید تمام این اطلاعات را از روی گوشی خود حذف کنید ، باید توجه داشته باشید که با حذف کردن تکی اطلاعات ممکن است در گوشه ای از حافظه گوشی موبایل یا تبلت شما اطلاعاتی وجود داشته باشد که حذف نشده است. حتما توصیه می کنیم برای حذف کامل اطلاعات دستگاه خود را Factory Data Reset کنید.

Reset

همچنین توجه داشته باشید که با انجام این مراحل فقط اطلاعات مربوط به حافظه داخلی گوشی شما حذف می شود و گوشی شما به حالت کارخانه باز می گردد اما اطلاعات روی کارت حافظه جانبی پاک نمی شوند.

حرف آخر :

با اجرایی شدن طرح رجیستری در کشور گوشی موبایل هم مانند وسایل نقلیه در هنگام خرید و فروش باید مالکیت آن تغییر کند ، به همین دلیل به شما توصیه میکنیم اگر قصد فروش گوشی خود را دارید حتما در زمان فروش گوشی مالکیت گوشی را به خط خریدار انتقال دهید و همچنین اگر قصد خرید گوشی را دارید از فروشنده بخواهید تا مالکیت آن را به خط شما انتقال دهد تا در آینده مشکلی برای شما رخ ندهد.

 

مطالب دیگر :

آموزش رجیستری گوشی

ترفند های جالب و کاربردی تلگرام

ترفند های جالب و کاربردی واتس اپ

چطوری از یوتیوب درآمدزایی کنیم ؟

تفاوت پک گلوبال و هند در گوشی های شیائومی چیست ؟

گوشی سامسونگ ویتنام بهتره یا هند ؟

دیدگاه شما چیست؟