تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو

تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو چیست؟

 در این مقاله قصد داریم براتون تفاوت آیفون Active  و Not Active رو بگیم و چند مورد از دلایلی که گوشی اکتیو میشه رو توضیح بدیم.

در آخر هم روش تشخیص گوشی اکتیو و نات اکتیو رو بهتون یاد بدیم پس با ما همراه باشید.

 

 

گوشی آیفون Not Active

اصطلاح نات اکتیو به این معنیه که گوشی باز نشده و به صورت پلمپ شرکت اپل فروخته می شودو در صورت داشتن گارانتی برچسب گارانتی روی جعبه محصول چسبانده شده.

قیمت گوشی های نات اکتیو بالاتر از گوشی های اکتیو هست

 

گوشی آیفون Active

اصطلاح اکتیو به این معنیه که برچسب پلمپ شرکت اپل باز شده و گوشی حداقل یک بار روشن شده ولی مراحل فعال سازی انجام نشده. روشن شدن و یا اکتیو بودن گوشی الزاما به این معنی نیست که گوشی دستکاری شده و یا لوازم داخل جعبه تغییر کردن.

دلایل متفاوتی برای اکتیو بودن گوشی وجود دارد که در ادامه بهنشون می پردازیم.

 

دلایل اکتیو شدن

اکثر گوشی‌های آیفون 13 موجود در بازار ایران از نوع اکتیو هستند. دلیل اکتیو بودن آیفون‌ها را می‌توان در قوانین فروش این شرکت جست و جو کرد. کشورهای مختلف ملزم به رعایت قوانینی هستند که توسط Apple وضع شده و براساس آن، فروشگاه‌های رسمی تنها مجاز به ارائه 20 درصد از کالاهای خود به سایر کشورها هستند. از آن جایی که به‌دلیل تحریم‌ها، اپل اجازه فروش و پخش سخت‌افزار و نرم‌افزار در ایران را ندارد، نیاز داخلی باید از سوی فروشندگان حاضر در کشورهای دیگر تامین شود. راه‌حل مطمئنی که در این مورد وجود دارد و به کمک آن می‌توان تعداد زیادی از گوشی‌های اپل را وارد بازار کرد، خرید و اکتیو کردن آیفون در یک کشور دیگر است. بیشتر آیفون‌های موجود در بازار ایران به این روش و با نظارت فروشندگان رسمی اپل در کشورهای مجاور، باز، فعال و دوباره بسته‌بندی شده‌اند.

از آنجایی که در کشور ما نیز حساسیت هایی برای ورود بعضی کالا ها وجود دارد کشورهای وارد کننده گوشی باید این گوشی ها را روشن و ثبت کنند تا اجازه ورود رسمی و شرکتی به آنها داده شود.

 

 

هزینه حمل و نقل

بعضی از شرکت هایی که کار گارانتی انجام میدن برای جلوگیری از هزینه های اضافی در مراحل حمل و نقل پلمپ شرکت اپل را باز میکنند و گوشی اکتیو می شود.

 

 

روش تشخیص اکتیو و نات اکتیو

 برای تشخیص اکتیو بودن گوشی باید به سایت  checkcoverage.apple.com مراجعه کنید و در قسمت Enter your serial number سریال نامبر یا IMEI گوشیتون رو وارد کنید.

 172638

اگر گوشی تا الان روشن نشده باشد این پیام را می بینید (Please activate your iPhone) این پیام به این معنیه که گوشی شما تا الان روشن نشده و نات اکتیو هست.

 Active iphone

Active bodan iphone

اگر با تصویر بالا روبرو بشید گوشی شما قبلا روشن شده و اکتیو هست .

 

 بهترین قیمت ساعت های هوشمند

انواع ایرپاد با کمترین قیمت

پاوربانکهای اورجینال با ارزانترین قیمت در کشور

 

دیدگاه شما چیست؟