آیفون های سری 12 اپل معرفی شدند

اپل بالاخره امسال بعد از کمی تاخیر از آیفون های جدید خود رونمایی کرد. سری آیفون های 12 با طراحی تقریبا نوستالژی ولی با سخت افزاری بسیار قدرتمند همراه با نمایشگر فوق العاده و همچنین پشتیبانی از شبکه ی 5G معرفی شدند. اپل این سری ، آیفون ها را در چهار مدل مختلف معرفی کرد. در این مقاله قصد داریم جزئیاتی از مراسم معرفی آیفون های جدید اپل و مشخصات کامل آیفون های سری 12 را در اختیار شما قرار دهیم. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیفون 12

آیفون جدید نسبت به نسل قبلی کمی باریکتر ، کوچکتر و همچنین وزن آن نیز کمتر شده است ، این گوشی یک صفحه نمایش 6.1 اینچی با رزولوشن 2532×1170 دارد که کیفیت آن نسبت به آیفون 11 بسیار بهتر شده است که این تفاوت کیفیت را مدیون استفاده از پنل OLED بجای پنل LCD است و در این گوشی از صفحه نمایشی از نوع سوپر رتینا استفاده شده که تراکم پیکسل 460 دارد که بسیار عالیست همچنین روشنایی در این صفحه نمایش به 1200 نیت می رسد.

iphone 12

« فروش ویژه تلویزیون شیائومی »

اپل این بار برای این گوشی خود از نوعی محافظ با نام سپر سرامیکی استفاده کرده است اپل اپل می گوید مقاومت صفحه نمایش در مقابل سقوط از ارتفاع افزایش یافته است. این نمایشگر همچنین از HDR 10 , Dolby vition و همچنین استاندارد HLG پشتیبانی می کند.

اپل بالاخره برای آیفون های جدید خودش مودم 5G را قرار داده است که این گوشی با قابلیت Smart Data Mode می تواند بصورت خودکار بین حالت های 4G و 5G تغییر حالت بدهد که طبق ادعای اپل آیفوت 12 می تواند به سرعت دانلود 4 گیگابایت بر ثانیه برسد ، البته باید دید که آیا در واقعیت هم همینطور است؟

آیفون 12 دارای قویترین چیپست حال حاضر گوشی های هوشمند یعنی A14 BionicApple است که با معماری 5 نانومتری ساخته شده است. یکی دیگر از ویژگی های این گوشی شارژ بی سیم MagSafe است که این گوشی می تواند بوسیه آهنربا به وسایل جانبی که با این گوشی سازگاری دارند متصل شود که شاؤز دوگانه اپل نیز این قابلیت برای اتصال بین اپل واچ و آیفون استفاده می کند.

آیفون 12 در بخش امنیت کمی پیشرفته تر شده است و از یک فناوی الگوریتم جدید با نام Dynamic Zoning پشتیبانی می کند که با استفاده از آن می تواند چهره کاربر را سریعتر از قبل تشخیص داده و قفل گوشی را باز کند.

آیفون 12 دارای دو دوربین است که سنسور دوربین اصلی آن 12 مگاپیکسل است و از لرزشگیر اپتیکال نیز پشتیبانی می کند و در کنار آن یک دوربین با لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه قرار دارد که به گفته اپل کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین آیفون 12 و همچنین تصاویر ثبت شده در نور کم نسبت به نسل قبل بهتر شده است ، ولی متاسفانه در دوربین این گوشی بر خلاف گوشی های آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس از سنسور LiDAR خبری نیست.

همانطور که قبل از معرفی آیفون های جدید شایعاتی در مورد حذف آداپتور شارژ و هدفون از جعبه آیفون به گوش می رسید دقیقا اپل هم همین تصمیم را گرفته است و درون جعبه آیفون 12 خبری از آداپتور شارژ و هدفون نیست.

این گوشی در پنج رنگ مشکی ، سفید ، قرمز ، سبز و آبی و همچنین با قیمت 799 دلار برای نسخه پایه به بازار عرضه خواهد شد. با این اوضاع قیمت ارز برسه به کشورمون در خوش بینانه ترین حالت نسخه پایه در حدود 35 میلیون قیمت خواهد داشت.

iphone 12

آیفون 12 پرو

اپل گوشی های جدید خود را با طراحی لبه های تخت معرفی کرد که شباهت بسیار زیادی به آیفون 5s دارند و در قاب پشتی تغییر چندانی ایجاد نشده است و همانند نسل قبل از یک ماژول مربعی برای دوربین ها استفاده شده است و برای فریم دور گوشی بجای آلومینیوم از فولاد ضد زنگ استفاده شده است.

آیفون 12 پرو از یک صفحه نمایش 6.1 اینچی از نوع Super Retina XDR با پنل OLED بهره می برد که همانند آیفون 12 بوسیله سپر سرامیکی محافظت می شود و همچنین رزولوشنی برابر با 2532 در 1170 پیکسل دارد.

آیفون 12 پرو نیز همانند دیگر گوشی های این سری اپل از شبکه 5G پشتیبانی می کند و با استفاده از قابلیت Smart Data Mode می تواند بصورت خورکار بین حالت های 4G و 5G سوییچ کند.

سخت افزاری که برای آیفون 12 پرو در نظر گرفته شده است یک چیپست Apple A14 Bionic با معماری 5 نانومتری است که در حال حاضر از لحاظ سرعت و قدرت می توان گفت بهترین پردازنده موبایل موجود در بازار است و از شبکه 5G نیز پشتیبانی می کند که دقیقا با آیفون 12 برابر است.

«کمترین قیمت هندزفری و هدفون بی سیم در کشور»

iphone 12 pro

تفاوت اصلی این گوشی با آیفون 12 در بخش دوربین آن است ، آیفون 12 پرو به دوربین سه گانه مجهز شده است که همراه با سنسور LiDAR و فلش LED درون یک ماژول مربعی شکل در قاب پشتی قرار دارند که شامل دوربین اصلی 12 مگاپیکسل و همچنین دوربین های الترا واید و تله فوتو که هر دوی آنها نیز 12 مگاپیکسل است می باشد و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

iphone 12 pro camera

فیس آیدی در این گوشی نسبت به نسل قبل بهبود یافته و سرعت و دقت آن در تشخیص چهره کاربر بهتر شده است ، اپل برای این گوشی خود از یک باتری 2775 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که به نظر میاد اپل در این زمینه کم کاری کرده و می توانست باتری قویتری برای این گوشی در نظر بگیرد. آیفون 12 پرو نیز همانند دیگر گوشی های سری آیفون 12 در جعبه اش خبری از آداپتور و هدفون نیست و همچنین از شارژ بی سیم MegaSafe نیز پشتیبانی می کند.

آیفون 12 پرو در سه نسخه 128 و 256 و 512 گیگابایت در رنگهای نقره ای ، طلایی ، گرافیتی و آبی و با قیمت 999 دلار برای نسخه پایه آن به بازار عرضه خواهد شد ، که با این اوضاع قیمت ارز به احتمال زیاد قیمت نسخه پایه حدود 50 میلیون خواهد بود.

آیفون 12 پرو مکس

آیفون 12 پرو مکس شامل یک صفحه نمایش بسیار بزرگ 6.7 اینچی می باشد که رزولوشنی برابر با 2778×1284 پیکسل دارد که مانند دیگر اعضای خانواده خود می تواند به روشنایی صفحه نمایش 1200نیت دست پیدا کند ، با توجه به اینکه صفحه نمایش این گوشی نسبت به نسخه پرو بزرگتر شده اپل باتری قویتری را نیز برای آن در نظر گرفته است و یک باتری با ظرفیت 3687 میلی آمپر ساعت برای آیفون 12 پرو مکس در نظر گرفته است.

« گوشی های شیائومی نسخه گلوبال با گارانتی »

iphone 12 pro max

سخت افزاری که برای این پرچمدار خوش قد و قامت اپل در نظر گرفته شده دقیقا با سخت افزار آیفون 12 پرو یکسان است و همانند برادر کوچکتر خود از شبکه 5G پشتیبانی می کند. و از لحاظ دوربین نیز با آیفون 12 پرو یکسان است ، دوربین سه گانه به همراه اسکنر LiDAR در قاب پشتی گوشی قرار گرفته اند.

آیفون 12 پرو مکس نیز همانند آیفون 12 پرو در رنگ های طلایی ، نقره ای ، گرافیای و آبی در حافظه های 128 ، 256 و 512 گیگابایت روانه بازار خواهد شد که اپل  برای نسخه پایه این گوشی قیمتی برابر 1099 دلار در نظر گرفته است.

آیفون 12 مینی

در سال های اخیر تمامی شرکت ها به سمت تولید گوشی هایی با نمایشگر بزرگ روی آورده اند اما اپا در سری جدید گوشی های خود یک نسخه کوچکتر را با نام آیفون 12 مینی معرفی کرد.

iphone 12 mini

آیفون 12 مینی با یک نمایشگر 5.4 اینچی OLED از نوع Super Retina XDR بسیار با کیفیت با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل و همچنین پشتیبانی از شبکه 5G توانست لقب باریکترین و سبکترین گوشی 5G جهان را بدست آورد. این گوشی ابعاد بسیار کوچکی دارد و حاشیه های نمایشگر تا حد امکان کم شده اند به طوری که این گوشی از آیفون 7 که صفحه نمایش 4.7 اینچی دارد نیز کوچکتر است.

« ساعت هوشمند با بهترین قیمت »

iphone 12 mini

این گوشی نیز دارای دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی است و همچنین یک دوربین سلفی 12.9 مگاپیکسلی دارد و همچنین دارای یک باتری 2227 میلی آمپر ساعتی است. اپل این گوشی کوچک خود را در سه نسخه 64 ، 128 و 256 گیگابایت در رنگهای مشکی ، سفید ، قرمز ، آبی و سبز و با قیمت پایه 699 دلار روانه بازار خواهد کرد.

از این که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید بسیار سپاسگذاریم.

تمامی محصولات شرکت اپل را می توانید از فروشگاه اینترنتی « آیبکس موبایل » با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید.

مطالب دیگر :

تفاوت پارت نامبرهای مختلف گوشی های آیفون

تفاوت پک گلوبال و هند در گوشی های شیائومی

گوشی سامسونگ ویتنام بهتره یا هند ؟

روش های افزایش عمر باتری گوشی

ترفندهای کاربردی واتس اپ

ترفندهای کاربردی تلگرام

چطوری بفهمیم کسی ما را در واتس اپ بلاک کرده ؟

چطوری با گذاشتن فیلم در یوتیوب درآمد کسب کنیم؟

روش های دانلود ویدیو از یوتیوب

دیدگاه شما چیست؟