مشخصات فنی گوشی جدید شرکت صاایران اعلام شد

هفته پیش وزیر ارتباطات اعلام کرد که بخش اول گوشی های شرکت صاایران برای عرضه به بازار آماده است و این موضوع را نیز ذکر کرد که این گوشی ها تحویل اپراتور ایرانسل داده شده تا آنها را به صورت اقساطی بین مردم عرضه کند. و در نهایت روز گذشته تصاویری از گوشی های ساخت شرکت صاایران در فضای اینترنت منتشر شد که توجه خیلی از مردم را به خود جلب کرد و سوال هایی را در ذهن مردم به وجود آورد. که مهمترین این سوال ها این است که آیا این گوشی واقعا ساخت کشورمان است ؟

با پخش شدن تصاویر مربوط به گوشی صاایران بلافاصله تصاویر مربوط به یک گوشی چینی به نام Ulefone Power 6 نیز در فضای اینترنت پخش شد که کاملا شبیه به هم بودند ، اما چطور ممکن است ؟ و اما واقعیت ماجرا چیست ؟ مگر می شود اینطور کپی زد ؟ آخه شباهت تا چقدر ؟!

Sa Iran 

« فروش ویژه گوشی های سامسونگ »

در روز گذشته مدیرعامل شرکت شاتل موبایل در توییتر پستی را به اشتراک گذاشت که در آن توییت مشخصات فنی اولین گوشی هوشمند صاایران را منتشر کرد که شامل 64 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 4 گیگابایت حافظه رم می باشد و در کنار آنها از تراشه ساخت شرکت مدیاتک مدل P35 بهره می برد ، این گوشی همچنین دارای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز می باشد.

باعث افتخار هست که ببینیم کشورمون هم پا به عرصه تولید گوشی های هوشمند گذاشته و در حال ساخت و عرضه ی گوشی های هوشمند به بازار داخلی می باشد. اما این آخر ماجرا نیست، چرا علاوه بر ظاهر گوشی مشخصات آن هم دقیقا با گوشی چینی Ulefone Power 6 یکسان می باشد.

Ulefone power 6

« فروش ویژه گوشی های شیائومی »

این وسط یه جای کار می لنگه ، و دقیق تر که به قضیه نگاه کنیم متوجه میشویم که هر دوی این گوشی ها یکی هستند ولی با برند های مختلف. اما چطور ؟

یک سری شرکت های چینی هستند که گوشی های تولیدی خود را با قیمت بسیار پایین و با برند دلخواه سفارشی تولید می کنند و در اختیار مشتریان خود قرار می دهند که با شباهتی که بین این گوشی ها چه از لحاظ سخت افزار و چه نرم افزار و حتی ظاهر آنها وجود دارد یک سوال در ذهن ما ایجاد می کنند ، این که آیا واقعا این گوشی ها ساخت ایران است؟

منتظریم تا مسئولین محترم در این باره پاسخ های خود را اعلام کنند.

نظر خودتون در مورد این گوشی های به ظاهر ساخت کشورمون را با ما به اشتراک بزارید. سپاسگذاریم

 

مطالب دیگر :

بهترین روش های دانلود ویدیو از یوتیوب

راه های جلوگیری از هک شدن گوشی

چطوری عمر باتری گوشی خودمون رو زیاد کنیم ؟

گوشی سامسونگ ویتنام بخریم یا هند ؟

تفاوت پک گلوبال و هند در گوشی های شیائومی

دیدگاه شما چیست؟