چطوری گوشی افتاده در آب را از مرگ نجات دهیم ؟

سالانه بسیاری از افراد بخاطر بی احتیاطی گوشی های خود را به دلایل مختلف از دست می دهند ، که افتادن در آب یکی از رایج ترین آنهاست. یک لحظه غفلت باعث می شود گوشی شما در آب سقوط کند و آن موقع دیگر پشیمانی فایده ندارد. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش بدیم که اگه گوشیمون در آب افتاد سریع اون رو خشک کنیم و از سوختن آن جلوگیری کنیم. با ما همراه باشید.

زمانی که گوشیتان در آب افتاد اولین کاری که باید انجان دهید این است که اول گوشی را سریع از آب بیرون بیاورید و آن را خاموش کنید ، در صورتی که خودش خاموش شده است دیگر آن را روشن نکنید. اگر باتری گوشی شما قابل جدا شدن است سریع آن را از گوشی جدا کنید و اگه قابل جدا شدن نیست نیازی نیست، سیمکارت ها را نیز سریع از گوشی خارج کنید تا از سوختن سیمکارت ها نیز جلوگیری شود. شاید در اینجا با خود بگویید مگر سیم کارت چقدر قیمت دارد که بخواهم به فکر آن باشم ؟ درسته که سیم کارت قیمت آنچنانی ندارد ولی برای تعویض آنها حداقل یک روز وقت شما را خواهند گرفت.

بسیاری از افراد هستند که پیشنهاد میکنند بعد از خاموش کردن گوشی سریع با سشار آب های موجود در آن را خشک کنید ، اما این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا سشوار گرمای زیادی را تولید می کند و این خود باعث آسیب رساندن به گوشی می شود. درصورتی که سشوار شما درجه گرمای بسیار کم نیز دارد استفاده از آن بلامانع است ولی توصیه نمی شود.

به شما توصیه می شود که اگر گوشیتان در آب افتاد از این 5 روش برای خشک کردن آن استفاده کنید و ترجیحا روش های دیگر را کنار بگذارید.


برنج
برنج یکی از ساده ترین و همچنین از بهترین روش های نجات گوشی افتاده در آب است ، برنج قدرت جذب رطوبت بالایی دارد و شما می توانید پس از اینکه گوشیتان را از آب بیرون آوردید آن را درون یک کاسه برنچ قرار دهید و بقیه کار را به برنج بسپارید ، برنج خیلی سریع تمام رطوبت موجود در گوشی را به خود جذب می کند.

سیلیکا ژل

برنج روش بسیار خوبی برای جذب رطوبت گوشی است اما اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که بخاطر وجود گرد و خاک بسیار در برنج از استفاده آن ترس دارید می توانید از سیلیکاژل استفاده کنید اما باید خدمتتان عرض کنم که سیلیکاژل نسبت به برنج سرعت جذب رطوبت بسیار کمتری دارد پس اگر قصد استفاده از این روش را دارید سریع تر اقدام کنید و وقت را تلف نکنید.

جاروبرقی

اگر در خانه هستید و گوشیتان در آب افتاد پس از بیرون آوردن آن نیازی نیست به دنبال سشوار برای خشک کردن آن بگردی زیرا همانطور که گفتیم سشوار خودش برای گوشی ضرر دارد پس بجای آن برو و جاروبرقی رو بردار ، استفاده از جاروبرقی بدلیل داشتن قدرت مکش بالا می تواند سریع تمام رطوبت موجود در گوشی را از بین ببرد. این روش یکی از بهترین روش های خشک کردن گوشی خیس می باشد.

آب خالص

اگر جایی بودید و دیدید که یک نفر گوشی خود را به درون آب انداخت حتما با خود فکر می کنید آن شخص دیوانه شده و یا اینکه دیگر نیازی به آن گوشی ندارد. اما احتمالا این راه بهترین راه برای نجات گوشیش است. با ما همراه باشید تا دلیل این کار را به شما آموزش دهیم.

نمک یکی از دشمنان اصلی لوازم الکترونیکی است زیرا خورندگی بسیار بالایی دارد. اگه زمانی گوشی شما در محلول آب نمک افتاد بهترین راه برای اینکه نمکهای موجود در آب به قطعات گوشی شما آسیب نرساند این است که سریع گوشی را درون آب خالص قرار دهید و چندبار آن را تکان دهید ، این کار باعث می شود که نمک های موجود از گوشی خارج شوند.

خب اگه گوشیم را درون آب بردم و سوخت چی ؟ یه ضرب المثل هست که میگه آب که از سر گذشت چه یک وجب و چه یک متر ، این راه بهترین راهی است که نمک به قظعات داخلی گوشی نفوذ نکند.

یخچال

گذاشتن گوشی در یخچال نیز یکی از راه های خشک کردن آن است البته نباید گوشی را در فریزر قرار دهیم چون باعث می شود صفحه نمایش خراب شود ، برای این کار گوشی خود را در قسمت میانی یخچا بگذارید و 10 دقیقه منتظر بمانید و آن را بیرون بیاورید این روند را تا زمانی که گوشی کاملا خشک شود انجام دهید.

تا به حال با این موضوع برخورد نکردم ،اما اگر شما این مشکل برایتان پیش آمده لطفا در زیر همین پست کامنت بزارید و بگید به چه طریقی از سوختن گوشیتون جلوگیری کردید.

 

مطالب دیگر :

چطور گوشی های اندرویدی را روت کنیم ؟

چطوری از یوتیوب درآمد کنیم ؟

ترفند های جالب واتس اپ

تفاوت پک گلوبال و هند در گوشی های شیائومی

گوشی سامسونگ ساخت کجا خوبه ؟ هند یا ویتنام ؟

دیدگاه شما چیست؟