نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A51

سامسونگ بعد از تعطیل کردن خط تولید سری J گوشی های خود که چندان هم موفق نبودند تمرکز اصلی خود را روی سری A گذاشت و در سال 2019 سری A این شرکت تحول بزرگی در صنعت گوشی های هوشمند ایجاد کرد و فروش بسیار بالای را کسب کردند که یکی از موفق ترین های سری A در سال 2019 گوشی Galaxy A50 بود که یکی از میانرده های سامسونگ است و فروش بسیار بالایی را نیز کسب کرد. حالا سامسونگ سری جدید این میانرده پرطرفدار خود را با نام Galaxy A51 روانه بازار کرده است.در این مقاله قصد داریم به بررسی این گوشی بپردازیم که چه امکاناتی دارو و تفاوت های آن با نسل قبلی در چیست.

خرید A51

 پس اگر قصد خرید این گوشی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

جنس بدنه و فریم گلکسی A51 از نوعی پلاستیک است که نسبت به دیگر گوشی های پلاستیکی سامسونگ کاملا متفاوت است و کیفیت بسیار بهتری دارد  و جلوی آن را نیز شیشه تشکیل داده است که با گوریلا گلس 3 محافظت می شود. یکی از تفاوت های اصلی Galaxy A51 با نسل قبل خود در رنگبندی این محصول است ، رنگبندی این محصول با طرح خاصی که در قاب پشتی دارد بسیار زیبا تر از نسل قبل خود شده است.

جلوی گوشی مدل صفحه نمایش تغییر کرده و بجای ناچ قطره ای از ناچ حفره ای برای دوربین سلفی  استفاده شده است که یک صفحه نمایش تخت و بدون خمیدگی می باشد. این گوشی حدود 172 گرم وزن دارد ولی بخاطر خمیدگی کمی که در قاب پشتی دارد بسیار خوش دست است و این خمیدگی لیز خوردن گوشی در دست را به حداقل رسانده و خیال کاربر را از این بایت راحت کرده است.

ماژول دوربین ها به شکل مستطیلی عمودی طراحی شده است که دوربین های این گوشی بصورت L در آن قرار گرفته اند و از لحاظ کیفیت نیز نسبت به نسل قبل خود پیشرفت قابل توجه ای داشته است.

« جشنواره فروش ویژه محصولات سامسونگ »

طراحی گلکسی A51

در لبه ی پایین گوشی درگاه شارژ تایپ سی و اسپیکر و میکروفون اصلی گوشی و همچنین درگاه جک 3.5 میلی متری قرار دارد و دکمه های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور گوشی در سمت راست آن قرار گرفته اند و در سمت چپ گوشی نیز درگاه سیمکارت ها و کارت حافظه قرار دارند که با این گوشی شما قادر خواهید بود از دو سیم کارت و کارت حافظه بصورت همزمان استفاده کنید.

اسپیکر ها در این گوشی حجم صدای پایینی نسبت به رقبا دارد و کیفیتی که انتظار می رفت را در این گوشی مشاهده نکردیم ولی بر خلاف اسپیکر اصلی گوشی ، اسپیکر مکالمه کیفیت صدای بسیار خوبی دارد و حجم صدا نیز زیاد است.

صفحه نمایش

گوشی Galaxy A51دارای یک صفحه نمایش Super AMOLED با اندازه 6.5 اینچی می باشد که حاشیه های این نمایشگر نسبت به نسل قبلی خود کمتر شده و همچنین اندکی صفحه نمایش بزرگتر شده است. در بالای صفحه نمایش یک ناچ حفره ای قرار دارد که محل دوربین سلفی است.

صفحه نمایش گلکسی A51 از نوع تخت است و خبری از لبه های خمیده در این گوشی نیست ، این صفحه نمایش از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و به راحتی تمام رقبای خود را در زمینه صفحه نمایش شکست می دهد که دور از انتظار هم نبود چون سامسونگ بهترین صفحه نمایش ها را می سازد و طبیعی است که گوشی های سامسونگ کیفیت صفحه نمایش بالایی داشته باشند.

« خرید تلویزیون شیائومی با کمترین قیمت »

صفحه نمایش A51

سامسونگ حسگر اثر انگشت این گوشی را نیز در زیر صفحه نمایش قرار داده است که نسبت به نسل قبل بهبود جزئی داشته و عملکرد آن در تشخیص اثر انگشت بهتر شده است اما هنوز هم سرعت حسگرهای اثرانگشت فیزیکی با سرعت بسیار بالاتر نسبت به دیگر مدل ها عمل می کند.

سخت افزار و عملکرد

سامسونگ یکی از چیپست های ساخت خودش با نام Exynos 9611 را برای این گوشی میانرده در نظر گرفته است در مقابل چیپستی که در نسل قبلی به کار گرفته شده بود عملکردش مقداری بهتر شده است. این گوشی در سه مدل مختلف 64 و 128 گیگابایت به همراه 4 گیگابایت رم و همچنین 128 گیگابایت به همراه 6 گیگابایت رم روانه بازار شده است.

گوشی Galaxy A51 در انجام کارهای عادی روزانه کاربر را کاملا راضی نگه می دارد و در اجرای بازی های سنگین نیز بسیار خوب عمل می کند و در محدود مواقعی شاهد لگ در بازی خواهید بود.

سخت افزار A51

سیستم عامل و رابط کاربری

سامسونگ جدیدترین نسخه اندروید یعنی نسخه 10 را برای گوشی Galaxy A51 در نظر گرفته است و در کنار آن نیز رابط کاربری One UI  2.0 را قرار داده است که تا قبل از این فقط بر روی پرچمداران سامسونگ وجود داشت. با ترکیب شده نسخه 10 سامسونگ با این نسخه از رابط کاربری سامسونگ ، هنگام استفاده از گلکسی A51 امکانات و قابلیت های فراوانی در اختیار کاربر قرار می گیرد و کاملا حس یک پرچمدار را به کاربر منتقل می کند.

سیستم عامل گلکسی A51

دوربین

در قاب پشتی گلکسی A51 چهار دوربین قرار دارد که هر یک از آنها وظیفه ی خاص خودش را دارد. دوربین اصلی این گوشی یک لنز 48 مگاپیکسلی دارد و در کنارش یک دوربین 12 مگاپیکسلی Ultra Wide با زاویه دید 123 درجه قرار دارد و دارای یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی نیز می باشد که در نسل قبل وجود نداشت و در کنار این سه دوربین یک حسگر عمق برای تشخیص عمق تصاویر قرار دارد.

« هندزفری بی سیم با قیمت فوق العاده »

دوربین A51

دوربین گلکسی A51 در مکان هایی با نور مناسب تصاویر بسیار عالی را به ثبت می رساند و در شب نیز کیفیت تصاویر نسبت به نسل قبل کمی بهبود یافته است ، دوربین این گوشی قابلیت زوم تا 8 برابر را دارد. دوربین فوق عریض از دقت و کیفیت خوبی برخوردار است.

باتری

سامسونگ برای این گوشی خود از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که یک شارژر سریع 15 وات نیز به همراه گوشی ارائه می شود که باتری این گوشی را می تواند در مدت 2 ساعت از صفر تا 100 شارژ کند. باتری گلکسی A51 برای استفاده معمولی یک روز را به راحتی دوام می آورد و در صورتی که استفاده کمی از گوشی داشته باشید شارژدهی باتری از یک روز نیز بیشتر می شود.

نتیجه گیری

گلکسی A51 در کنار طراحی زیبا و کیفیت ساخت بسیار خوبی که دارد وزن بسیار خوبی نیز دارد که باعث خستگی دست کاربر در کارکرد طولانی مدت نخواهد شد. کیفیت صفحه نمایش آن نسبت به رقبایش بهتر است که دلیل آن هم استفاده از صفحه نمایش سوپرآمولد است. با آمدن رابط کاربری One UI 2.0 به این گوشی و در کنارش استفاده از نسخه 10 اندروید این گوشی را بسیار کاربردی تر از قبل کرده است.

گلکسی A51 از باتری قوی بهره می برد که شارژدهی بسیار خوبی نیز دارد و از شارژ سریع 15 وات نیز پشتیبانی می کند. کیفیت دوربین ها نسبت به نسل قبل بهتر شده و اضافه شدن لنز ماکرو به این گوشی می تواند به گرفتن عکس های ماکرو زیبا و با کیفیت به کاربر کمک زیادی کند و از درگاه جک 3.5 میلی متری نیز پشتیبانی می کند. این گوشی از لحاظ سخت افزاری نیز بسیار خوب عمل می کند و قادر به اجرای بازی ها و برنامه های سنگین می باشد. ولی متاسفانه بلندگوهای این گوشی از حجم صدای بالایی برخوردار نیستند و کیفیت مطلوبی ندارند.

در ادامه میتونید ویدیو بررسی تخصصی گوشی Galaxy A51 توسط آقای شکوری را ببینید.

بررسی تخصصی توسط : آقای شکوری

اگر به دنبال یک گوشی میانرده خوب و با کیفیت میگردید که از پس تمام کارهای شما بر بیاد و حس یک پرچمدار را به شما منتقل کند Galaxy A51 می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

خرید گوشی سامسونگ a51

اگر قصد خرید این گوشی را دارید می توانید آن را با قیمت فوق العاده از فروشگاه « آیبکس موبایل » خریداری کنید.

مطالب دیگر :

تفاوت پارت نامبرهای مختلف گوشی های آیفون

تفاوت پک گلوبال و هند در گوشی های شیائومی

گوشی سامسونگ ویتنام بهتره یا هند ؟

روش های افزایش عمر باتری گوشی

ترفندهای کاربردی واتس اپ

ترفندهای کاربردی تلگرام

چطوری بفهمیم کسی ما را در واتس اپ بلاک کرده ؟

چطوری با گذاشتن فیلم در یوتیوب درآمد کسب کنیم؟

روش های دانلود ویدیو از یوتیوب

بررسی تخصصی ردمی نوت 8

بررسی تخصصی Nova 7i

 

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/10/21
    خوبه بخرید