بررسی میانرده ی جذاب Honor 9X

شرکت آنر که یکی از زیرمجموعه های شرکت هوآوی می باشد در مدت کمی توانست شهرت جهانی در عرضه کوشی های میانرده با کیفیت و مقرون به صرفه بدست آورد و طرفداران زیادی نیز از سرتاسر جهان دارد . گوشی های سری X این شرکت هر ساله یکی از بهترین گوشی های میانرده ی بازار می باشد که درصد زیادی از سود آنر از فروش همین سری X است.

آنر به تازگی سری جدید گوشی خودش را با نام Honor 9X  را معرفی کرد که به احتمال زیاد هدف آنر گرفتن بازار میانرده هاست.

خرید آنر 9 ایکس

در این مقاله قصد داریم این گوشی میانرده ی آنر را بررسی کنیم ، پس تا انتهای این مقاله با ایبکس موبایل همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

ظاهر زیبا و کاربر پسند از خصوصیات گوشی Honor 9X به حساب می آید بخصوص آن حرف X که در قاب پشتی این گوشی قرار دارد. آنر 9 ایکس حاشیه های بسیار کمر در کناره های صفحه نمایش دارد و نبود ناچ در بالای صفحه نمایش آن ، زیبایی گوشی را دو چندان کرده است.

قاب پشتی این گوشی از جنس شیشه است و در زیر نور زمانی که گوشی را جابجا کنید انعکاس نور را می بینید که بسیار زیباست و این انعکاس نور طوریست که شبیه حرف X می شود البته باید این نکته را ذکر کنیم که این مورد فقط مخصوص رنگ آبی این گوشی است و نسخه مشکی رنگ آن این خصوصیت را ندارد.

طراحی آنر 9 ایکس

آنر 9 ایکس حدود 197 گرم وزن دارد که تقریبا میشه گفت برای یک گوشی زیاد است و ممکن است کاربر در استفاده طولانی خسته شود. در قاب جلویی گوشی علاوه بر نمایشگر اسپیکر مکالمه در بالای آن قرار دارد که در هنگام پخش موسیقی و ... به عنوان اسپیکر دوم نیز بکار می رود.

در لبه ی سمت راست گوشی کلید پاور و همچنین کلید های ولوم صدا قرار دارند و در لبه ی بالایی درگاه سیم کارت ها و کارت حافظه قرار دارند که کارت حافظه و سیمکارت دوم جایگاه مشترک دارند در پایین گوشی نیز درگاه شارژ و اسپیکر و میکروفون اصلی گوشی و همچنین درگاه جک 3.5 میلی متری قرار دارد.

صفحه نمایش

صفحه نمایشی که روی گوشی Honor 9X قرار دارد یک صفحه نمایش LTPS IPS LCD با اندازه 6.59 اینچی است که وضوح تصویر در آن 2340 در 1080 پیکسل است ، و عدم وجود ناچ در این صفحه نمایش باعث شده تا حدود 84.3 درصد از بخش جلویی را نمایشگر آن تشکیل دهد که واقعا به زیبا بودن هرچه بیشتر گوشی کمک زیادی می کند.

صفحه نمایش 9ایکس

این صفحه نمایش بکار رفته در آنر 9 ایکس به عنوان یک میانرده واقعا خوب است و کیفیت تصاویر در آن عالیست و رنگ ها را به خوبی نمایش می دهد ولی در نمایش رنگ مشکی کمی ضعیف است.

سخت افزار

آنر از چیپست Kirin 710F برای این گوشی خود استفاده کرده استکه یک چیپست میانرده به حساب می آید. این چیپست با کمک پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 به راحتی از پس کارهای روزانه کاربر و همچنین اجرای بازی ها بر می آید. این گوشی آنر با 128 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 4 گیگابایت حافظه رم روانه بازار شد که یک کانفیگ بسیار مناسبی است.

سخت افزار آنر 9X

نرم افزار

آنر از نسخه 9 اندروید در کنار رابط کاربری EMUI 10 برای گوشی 9 ایکس استفاده کرده است که طبق گفته شرکت آنر با توجه به تغییراتی که در آن ایجاد کرده اند سرعت عملکرد گوشی 10 درصد افزایش داشته است.

آنر 9 ایکس شامل تحریم های گوگل نشده و تمام نرم افزار های گوگل روی آن بصورت پیش فرض نصب هستند. رابط کاربری این گوشی بسیار نرم و روان عمل می کند و دارای امکانات شخصی سازی فراوانی است.

دوربین

آنر 9 ایکس در قاب پشتی شامل 3 دوربین است که به صورت عمودی روی یکدیگر قرار گرفته اند که دوربین اصلی یک لنز واید 48 مگاپیکسلی است و دوربین دوم نیز 8 مگاپیکسل از نوع الترا واید است و در آخر یک دوربین 2 مگاپیکسلی قرار دارد که برای تشخیص عمق بکار می رود و تصاویر پرتره با کیفیتی را ثبت می کند.

دوربین Honor 9x

دوربین سلفی گوشی آنر 9 ایکس بصورت پاپ آپ طراحی شده است و تنها زمانی که به آن نیاز دارید از لبه ی بالایی گوشی بیرون می آید و زمانی که به آن نیازی نیست دوباره به داخل گوشی می رود.

باتری

برای گوشی Honor 9X یک باتری قدرتمند 4000 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است ، این باتری بسیار خوب عمل می کند و با انجام کارهای روزمره می تواند بیشتر از یک روز دوام بیاورد اما اگر کارهای سنگینی با انجام دهید مثل اجرای بازی های سنگین ، به احتمال زیاد نیاز به شارژ مجدد خواهید داشت.

نتیجه گیری

گوشی میانرده ی آنر 9 ایکس طراحی بسیار زیبایی دارد مخصوصا در رنگ آبی که حرف X در قاب پشت آن نمایان می شود ، جنس آن از شیشه است که بر خلاف دیگر رقیبانش که از جنس پلاستیک هستند کیفیت بهتری دارد و حس بهتری به کاربر می دهد. با داشتن یک صفحه نمایش تمام صفحه و بدون ناچ حس خوبی در هنگام تماشای فیلم و وب گردی و ... به کاربر می دهد. سخت افزار مناسب این گوشی در کنار حافظه داخلی 128 گیگابایتی و 4 گیگابایت رم در هنگام اجرای برنامه ها و بازی ها به خوبی عمل می کند. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی این گوشی شما را تا یک روز و نیم از شارژ مجدد گوشی بی نیاز می کند اما نبود شارژ سریع در این گوشی کاملا احساس می شود. داشتن جک 3.5 میلی متری هم در زمانی که اکثر گوشیها در حال حذف این قابلیت هستند یک نکته مثبت به حساب می آید.

خرید آنر 9 ایکس با قیمت مناسب

اگر قصد خرید این محصول را دارید می توانید آن را با قیمت بسیار عالی ، رجیستر شده همراه با 18 ماه گارانتی شرکتی از فروشگاه اینترنتی ایبکس موبایل خریداری کنید.

لیست قیمت محصولات هوآوی

لیست قیمت محصولات سامسونگ

لیست قیمت محصولات شیائومی

لیست قیمت محصولات آنر

مطالب دیگر :

چطوری بفهمیم شخصی ما را در واتس اپ بلاک کرده؟

تفاوت پک گلوبال و هند در گوشی های شیائومی چیست؟

گوشی سامسونگ ویتنام و هند چه تفاوتی دارد؟

چطوری از یوتیوب درآمد کسب کنیم؟

ترفند های جالب و کاربردی واتس اپ

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

چطوری از هک شدن گوشیمون جلوگیری کنیم؟

دیدگاه شما چیست؟