بررسی تخصصی گوشی هوآوی Nova 7i

گوشی موبایل Nova 7i در واقع نام دیگر گوشی P40 Lite است و در بعضی از کشور ها نیز با نام پی 40 لایت عرضه می شود. این میانرده ی هوآوی یکی از جدیدترین گوشی های این شرکت است که در کنار قیمت مقرون به صرفه ی خود امکانات فراوان همراه با کیفیت بالا را در اختیار کاربر می گذارد ، اما متاسفانه این میانرده جذاب نیز شامل تحریم های شرکت گوگل شده است و از برنامه های این شرکت مثل : گوگل پلی ، گوگل استور ، ... پشتیبانی نمی کند. اما هیچ جای نگرانی نیست ، با ما همراه باشید تا به بررسی هرچه بیشتر این میانرده بپردازیم.

گوشی Nova 7i در اسفندماه سال 98 طی یک مراسم آنلاین توسط شرکت هوآوی معرفی شد و این گوشی درواقع نسخه ای ارزان قیمت از پرچمداران جدید شرکت هوآوی است که ادامه دهنده راه نسل قبلی خود یعنی P30 Lite می باشد. نسل قبلی این میانرده یکی از بهترین میانرده های بازار به حساب می آمد و با فروش بالایی که در دنیا کسب کرد توانست موفقیت بزرگی برای هوآوی باشد و حال باید ببینیم که آیا این نسل جدید هم مانند بردادر خودش می تواند بازار میانرده ها را تسخیر کند. البته با وجود میانرده های شیائومی که با قیمت مناسب هم عرضه می شوند و همچنین تحریم شرکت گوگل که شامل این گوشی نیز شده است راه سختی در پیش دارد.

گوشی های اندرویدی بدون سرویس های گوگل مثل پرنده ای هستند که بالهایش را چیده اند یکی از لزومات گوشی اندرویدی گوگل استور و گوگل پلی است که متاسفانه نوا 7 آی شامل این سرویس ها نمی باشد. برنامه های گوگل رو که ازشون بگذریم و از فروشگاه پلی استور نیز صرف نظر کنیم بازم تعدادی از برنامه ها نیازمند سرویس های گوگل هستند تا اجرا شوند.

در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل عضو کوچکتر پرچمداران جدید هوآوی یعنی P40 lite یا همان Nova 7i بپردازیم. با ما همراه باشید.

Nova 7 i

طراحی و کیفیت ساخت

شرکت هوآوی بر خلاف قیمت مناسبی که برای این میانرده خود در نظر گرفته است این گوشی را با کیفیت ساخت بسیار خوبی روانه بازار کرده است ، به احتمال زیاد بخاطر نام پرچمدار خود که برای این گوشی نیز به کار برده سعی داشته تا کیفیت خوب پرچمداران خود را در این گوشی نیز بکار ببرد.

هوآوی گوشی میانرده خود یعنی Nova 7i را از جنس پلاستیک ساخته است اما بعید است که در دست گرفتن گوشی برای اولین بار متوجه این موضوع شوید زیرا این گوشی با طراحی زیبا و خوش دست حس یک پرچمدار را به کاربر منتقل می کند. هوآوی گوشی نوا 7 آی در سه رنگ مشکی ، سبز و آبی-صورتی به بازار عرضه شده است. این میانرده 8.7 میلیمتر ضخامت دارد که در کنار 183 گرم وزن آن با وجود داشتن نمایشگری 6.4 اینچی به همراه یک باتری 4200 میلی آمپر ساعتی میشه گفت وزن گوشی تقریبا مناسب است .

دیگه کم کم از بحث کیفیت ساخت گوشی خارج بشیم و بریم سراغ طراحی این گوشی میانرده هوآوی یعنی Nova7i با نگاه اول می بینید که این گوشی شباهت زیادی به نوا 5 تی دارد ، نمایشگر این گوشی تقریبا 84 درصد از سطح جلوی گوشی را در اختیار گرفته است و دوربین سلفی نیز به صورت یک ناچ حفره ای در بالای نمایشگر سمت چپ قرار گرفته است که در بخش توضیحات دوربین به بررسی آن می پردازیم. در بالای نمایشگر بین شیشه و بدنه اسپیکرهای مربوط به مکالمه قرار گرفته است و در پشت گوشی بدنه تمام پلاستیک گوشی را ملاحظه می کنید که با یک روکش براق پوشیده شده است که جای اثر انگشت کاملا روی آن می ماند.

در قاب پشتی گوشی بالا سمت چپ ماژول مربعی شکل دوربین قرار گرفته است که چهار دوربین که لنز اصلی آن نیز 48 مگاپیکسل است قرار دارد. برجستگی دوربین ها به لطف همرنگ بودن با قاب پشتی گوشی خیلی به چشم نمیاد که همچین موردی در گوشی های دیگر به ندرت یافت می شود.

Design Nova 7i

در لبه سمت راست گوشی کلید پاور گوشی و همچنین در کنار آن کلید های مربوط به کم و زیاد کردن صدا قرار دارند که هوآوی حسگر اثر انگشت این گوشی را نیز مانند دیگر گوشی ها که به تازگی معرفی شده اند در زیر دکمه پاور قرار داده است و عملکرد بسیار خوبی دارد و اثر انگشت کاربر را با سرعت بسیار خوبی شناسایی می کند. اگر می خواهید در مورد حسگر های اثر انگشت بیشتر بدانید یک مقاله کامل در مورد آن نوشته ایم می توانید به آن مراجعه کنید. انواع حسگر اثر انگشت گوشی

Fingerprint Nova 7i

در لبه سمت چپ گوشی محل قرار گیری سیم کارت و کارت حافظه قرار دارد که این کارت حافظه در جای سیمکارت دوم قرار می گیرد. البته توجه داشته باشید که این گوشی از کارت حافظه نانو پشتیبانی می کند که در بازار به ندرت یافت می شود پس زیادی روی کارت حافظه این گوشی حساب نکنید. البته با وجود داشتن 128 گیگابایت حافظه داخلی احتمالا کاربران نیازی به کارت حافظه جانبی نخواهند داشت.

لبه ی بالایی گوشی فقط شامل میکروفون دوم می باشد و روی لبه پایینی نیز اسپیکر و درگاه جک 3.5 میلی متری و همچنین میکروفن اصلی و درگاه USB تایپ c قرار گرفته است که از نوع USB 2.0 می باشد و به زمان زیادی برای انتقال فابل نیاز دارد. متاسفانه هوآوی بر روی این گوشی نیز درگاه مادون قرمز یا همان اینفرارد قرار نداده است.

نمایشگر

هوآوی برای گوشی میانرده خود از یک صفحه نمایش 6.4 اینچی با پنل LCD با فناوری LTPS IPS استفاده کرده است که این نمایشگر با رزولوشن 2310 × 1080 پیکسل تصاویر را به خوبی نمایش می دهد و زاویه دید خوبی نیز دارد. البته با وجود ناچ حفره ای دوربین سلفی در زمان روشن بودن صفحه نمایش یک هاله ای در اطراف ناچ دوربین به چشم می آید.

« کمترین قیمت پاوربانک در کشور »

Display Nova 7i

صفحه نمایش این گوشی با روشنایی 50 درصد حدود 465 نیت و در 100 درصد حدود 500 نیت است که نسبت به دیگر میانرده های بازار که از نمایشگر LCD استفاده می کنند بالاتر است اما قابل قیاس با پنل های OLED نیست. به طور کلی نمایشگر این گوشی قابل قبول است اما خبری از HDR و افزایش روشنایی به صورت خودکار و همچنین نمایشگر همیشه روشن نیست.

نرم افزار و رابط کاربری

هوآوی برای گوشی میانرده خود یعنی Nova 7i به صورت پیش فرض از اندروید 10 استفاده کرده است و در کنار اون از رابط کاربری EMUI 10 نیز استفاده می کند اما متاسفانه همونطور که در ابتدای این مقاله گفتیم این گوشی هوآوی نیز شامل تحریم های شرکت گوگل شده است و از سرویس های این شرکت پشتیبانی نمی کند ، درسته که نبود سرویس های گوگل برای گوشی های اندرویدی مشکل بزرگی به حساب می آید اما هوآوی مقدار زیادی از این مشکل را حل کرده است و HMS را برای این گوشی ها ارائه داده است. HMS یا همان سرویس های موبایل هوآوی است که کاربر گوشی هایی که از HMS پشتیبانی می کنند برای نصب برنامه ها می توانند به اپ گالری خود هوآوی مراجعه کنند.

دوربین

گوشی Nova 7i در قاب پشتی خود شامل چهار دوربین است که به صورت مربعی در کنار هم قرار گرفته اند ، دوربین اصلی آن 48 مگاپیکسل از نوع واید با فیلتر Quad Bayer استو دوربین دوم آن که 8 مگاپیکسل و از نوع التراواید است و در کنار آنها دو لنر 2 مگاپیکسلی برای ثبت عکس های ماکرو و همچنین تشخیص عمق قرار گرفته است. در کنار این چهار دوربین یک فلش LED نیز قرار دارد. گوشی نوا 7 آی در روشنایی روز عکسهایی با جزئیات کامل را ارائه می دهد اما در مناظر پیچیده مثل شاخ و برگ درختان دوربین این گوشی مطلوب به نظر نمی رسد. دوربین این گوشی در تاریکی نیز با استفاده از حالت Night Mode تصاویر قابل قبولی را به ثبت می رساند اما متاسفانه دوربین التراواید این گوشی از حالت Night Mode پشتیبانی نمی کند.

Camera Nova 7i

«گلس سرامیکی نشکن فقط 19/000 تومان»

گوشی نوا 7 آی برای عکس های سلفی از یک دوربین 16 مگاپیکسلی که در بالای نمایشگر به صورت ناچ حفره ای قرار گرفته است کمک می گیرد. این دوربیم سلفی با داشتن رزولوشن خوب و همچنین فوکوث ثابت عکس هایی با کیفیت خوب را ارائه می دهد .

سخت افزار

هوآوی برای این گوشی میانرده خود از پردازنده میانرده ساخت خودش یعنی کایرین 810 استفاده کرده است که با معماری 7 نانومتری ساخته شده است این پردازنده با استفاده  از دو هسته ی بزرگ Cortex-A76 با فرکانس 2.27 گیگاهرتز و همچنین از 6 هسته کوچک Cortex-A55 با فرکانس 1.88 گیگاهرتز قدرت می گیرد. هوآوی همچنین برای بخش پردازش گرافیکی این گوشی از Mali-G52 استفاده کرده است.

اسپیکر

نوا 7 آی از یک اسپیکر تک کاناله برای پخش صدا استفاده می کند که این اسپیکر در لبه پایینی دستگاه قرار دارد و صداهایی که از این اسپیکر پخش میشوند از کیفیت صدای مطلوبی برخوردار هستند.

باتری

گوشی هوآوی Nova 7i از یک باتری تقریبا بزرگ 4200 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که طبق ادعای شرکت هوآوی می تواند یک روز کامل را بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد. یکی از ویژگی های قابل توجه این گوشی پشتیبانی از شارژ سریع 40 واتی است که می تواند در مدت 30 دقیقه حدود 70 درصد باتری را شارژ کند و همچنین برای شارژ کامل گوشی حدود 1 ساعت بیشتر زمان نیاز نیست.

جمع بندی

گوشی میانرده جدید هوآوی نسبت به نسل قبلی خود از لحاظ سخت افزاری ارتقا یافته ، نمایشگر آن هم نسبت به قبل بزرگتر شده و از پردازنده قویتری نیز بهره می برد ، سرعت حافظه ذخیره سازی بیشتر شده است و در کنار آن عمر باتری نیز طولانی تر شده و قابلیت بسیار مهم پشتیبانی از شارژ سریع 40 واتی نیز به این گوشی اضاف شده است. متاسفانه این گوشی میانرده هوآوی نیز از سرویس های گوگل پشتیبانی نمی کند و با وجود تمام تلاش هایی که هوآوی برای پر کردن جای خالی نرم افزارهای گوگل انجام داده است باز هم مشکلاتی وجود دارد و نمی توان این موضوع را نادیده گرفت. اما در صورتی که شما استفاده ی زیادی از نرم افزار های گوگل ندارید این گوشی میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

Nova 7i

اگر این گوشی را دارید و یا قصد خرید آن را دارید لطفا در زیر همین پست نظر خودتون رو با ما به اشتراک بزارید.

مطالب دیگر :

چطوری بفهمیم شخصی ما را در واتس اپ بلاک کرده؟

ترفندهای تلگرام که تا به امروز نمی دانستید

چطوری گوشی افتاده در آب را نجات بدیم ؟

چطوری از یوتیوب درآمد کسب کنیم ؟

تفاوت پارت نامبرهای مختلف آیفون چیست ؟

تفاوت پک گلوبال و هند در گوشیهای شیائومی چیست؟

ترفندهای جالب واتس اپ که بهتره یاد بگیرید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1401/08/14
    مادون قرمز نداره. گوشی تبدیل به کنترل نمیشه
  • کاربر میهمان 1400/09/17
    عالی در حد 12 تومن سامسونگ یا بیشتر می‌ارزه
  • کاربر میهمان 1400/09/16
    خوب هست من چهار تا گرفتم حرفه ای عالی
  • کاربر میهمان 1400/04/01
    شارژ زود خالی میشه
  • کاربر میهمان 1400/01/26
    nova 7i مادون قرمز دارد ؟
    • کاربر میهمان 1400/01/26
      نه متاسفانه